PDA

Zobacz pełną wersję : jak zrobić frezy??



surf
12.12.2004, 23:12
witam wszystkich! wiem ze ten temat za bardzo tu nie pasuje, wiec sorki;]. chciałem sie dowiedziec jak domowym(albo predzej piwnicznym) sposobem mugłbym zrobic frezy pod głośniki ,b-r,itp przy urzyciu wkretarfi i frezu czy czego tam innego. prosze o zamieszczanie swoich pomysłów. z gury dzieki

waveli6
12.12.2004, 23:20
Mozesz wyciac ze sklejki wiekszy otwor i przykleic ja na przod, mozesz zrobic to dlutem. a wiertarka to ma za male obroty do frezowania.

mlodedrwale
12.12.2004, 23:27
najlepiej pożyczyć z wypożyczalni/od znajomego frezarkę, wkretarfia może mieć za małe obroty, do niektórych wiertarek są przystawki do frezowania (tak mi się wydaje, bo w biblii stolarskiej:
http://tytusdezoo.republika.pl/xhtml/slodowy/slod-ema.html
nie ma o tym mowy)

waveli6
12.12.2004, 23:30
wkretarfia może mieć za małe obroty

Na pewno ma za male. Frezowanie drewna reczna frezarka to z 15tys obr przydalo by sie miec !! ja mam 25tys i wychodzi super :P

mlodedrwale
12.12.2004, 23:36
oczywiście masz rację! A fe, nie lubię wysokoobrotowych narzędzi :( odkąd zobaczyłem co może zrobić eksplodujący frez oku :(

waveli6
12.12.2004, 23:39
Jak jest jakas Toya za 100zl to masz pewne frez w oku. Dobra frezarka niestety kosztuje , a niby wyglada podobnie jak toya. Moja 1800zl :P ale ja ja za 300zl kupilem.... no i do tego jest odpowiednia oslona!!

pozdr

mlodedrwale
12.12.2004, 23:53
Ta o której mówię to była frezarka do metalu, takie kilkusetkilogramowe ruskie bydle, był tam pantograf którym się jeździło po matrycy cyferki a frez wycinał ją pomniejszoną w stali, robiliśmy kółka z cyferkami do datowników.

surf
13.12.2004, 00:02
hymm wiec teraz kłutnia o frezarki no looz<lol>. wiec moge rozumiec ze tylko jest 1 domowy sposób na te frezowanie....? a moze jednakwiecej...prosze o pomoc bo klijent u kturego byłym woła 90zł za wyfrezowanie 12 otworów w zwykłej płycie wiurowej.

[ Dodano: 2004-12-13, 00:05 ]
aha! mam jeszcze dobra wiertare 12tyś obr i taki fajny stojak do niej da sie tym coś zrobić?? prosze o pomoc

waveli6
13.12.2004, 00:40
12 tys brzmi zadowalajaco!! Musisz sie zaopatrzyc w dobre, ostre frezy do drewna. I pozostaje ci frezowac............ a tak z ciekawosci co to za wiertarka co ma 12tys???

meles
13.12.2004, 08:07
Witam!

To moze koledzy pochwala sie sprzetem jaki uzywaja. Moze poleclibyscie jakies frezarki do wykonywania podfrezowan na głośniki?

Osobiscie bardzo lubie porzadne narzedzia, bo mam komfort psychiczny, ze nie zawioda mnie w najmniej oczekiwanym momencie. Jednak na pieniadzach nie siedzie a wiadomo, ze dobre narzedzie musi DOBRZE kosztowac. :D

Bybbym wdzieczny za sugestie.

Zygmunt
13.12.2004, 09:54
a tak z ciekawosci co to za wiertarka co ma 12tys???

kumpel miał wiertarkę co miała 30 tys obrotów (też się dziwiłem), jego ojciec używał jej w pracy. To był jakiś specjalistyczny sprzęt. Miała niezły power.

meles
13.12.2004, 15:49
Mam jeszcze takie pytanie.

Jak robicie okragle podfrezowania? Uzywacie do frezarek jakichs cyrkli, czy moze udaje sie wam recznie? Ja w swojej frezarce nie posiadam cyrkla i zastanawiam sie jak zrobic podfrezowanie zeby wyszlo dobrze. Dzisiaj zejde do piwnicy i sprobuje cos wykombinowac.

Pozdrawiam.

waveli6
13.12.2004, 23:46
Jak robicie okragle podfrezowania?

To zalezy co masz namysli. Jezeli chodzi ci o to ze plaszczyzna jest kolista to do tego jest frez... a jezeli o to ze wyfrezowane jest po okregu to : jezeli wytniesz okrag to jest on okragly :P i wtedy frez opiera sie na lozysku o otwor i tez wychodzi po okregu, jezeli bylby to kwadrat to tez wyjdzie kwadrat ale z zaokraglonymi rogami .

Pozdro

surf
13.12.2004, 23:54
12 tys brzmi zadowalajaco!! Musisz sie zaopatrzyc w dobre, ostre frezy do drewna. I pozostaje ci frezowac............ a tak z ciekawosci co to za wiertarka co ma 12tys??? wiec w odpowiedzi na to pytanie: to jest jakiś stary BOSCH dokładniej nie powiem bo takliczka znamionowa gdzies przepadła, ale tak daje ze to bania mała, w rekach trudno utrzymać. ;-] dzieki za rade. pozdro dla wszystkich;-]

meles
14.12.2004, 00:20
waveli <- Widzisz o tym nie pomyslalem. Wiem o co Ci chodzi. Mnie chodzi o podfrezowanie pod głośnik okrągły, czyli standard. Tylko wowczas jezeli srednica podfrezowania ma wynosic 150 mm (ARN150) a srednica otworu na głośnik wynosi 112mm to musiał bym kupić frez który ma różnicę promienia między łożyskiem a ostrzem frezu (150 -120)/2 = 19 mm o ile się nie mylę. Problem w tym, ze nie wiem czy dostanę akurat TAKI frez. Stąd pytanie czy domowym sposobem da się jakoś skostruować cyrkiel do frezarki. Wiem, że będzie trudno, bo sama podstawa ma duże wymiary co utrudni albo wręcz uniemożliwi zamocowanie listwy cyrkla. Cały czas się głowię co by tu wymyślić.

Pozdrawiam. Miłego frezowania. :D

waveli6
14.12.2004, 00:48
Jezeli frez bedzie mial wieksza roznice to zrobisz najpier mniejszy otwor , wyfrezujesz to co trzeba i powiekszysz otwor. A jezeli bedzie naprawde za mala roznica to mozesz kupic lozysko i wymienic na wieksze, ja kupuje lozyska marki CX u mnie kosztuja 90gr sztuka.
To chyba najprostszy sposob.

mozna jeszcze zaopatrzyc sie w otwornice- naciac rozmiar i recznie dofrezowac ale bedzie problem z dostaniem samej otwornicy


W twoim przypadku mozesz podstawe frezarki przykrecic do plyty wiorowej lub sklejki z przelotem na frez. Do plyty wiurowej(sklejki) w odpowiedniej odleglosci od frezu wbij gwozdz(srednica glosnika). Nawierc bude np wiertlem 3mm oczywiscie w miejscu gdzie ma byc glosnik tz. na srodku :P. Nastepnie postaw frezarke na bude tak aby gwozdz wszedl w otwor . Krec frezarka i niech sie frezuje :P:P:P Fajnie nie??

POZDRO

burgund
15.12.2004, 08:19
waveli6,

Jezeli frez bedzie mial wieksza roznice to zrobisz najpier mniejszy otwor , wyfrezujesz to co trzeba i powiekszysz otwor

Ja bym nie robil otworow tylko wycial szablon np z pilsni, wiekszy czy mniejszy i jezdzil po szablonie...
Ja tak wycinalem dziury. Szablon i jazda dookola, po kazdym obiegu frez troche glebiej i na 3-4 razy dziurka gotowa...
Jak masz dobre szablony to najpierw robisz podfrezowanie a potem dziure. Na odwrot nie bedzie potem gdzie szablonu przymocowac.. ;-))

Milego dziurawienia..

meles
15.12.2004, 10:51
W twoim przypadku mozesz podstawe frezarki przykrecic do plyty wiorowej lub sklejki z przelotem na frez. Do plyty wiurowej(sklejki) w odpowiedniej odleglosci od frezu wbij gwozdz(srednica glosnika). Nawierc bude np wiertlem 3mm oczywiscie w miejscu gdzie ma byc glosnik tz. na srodku :P. Nastepnie postaw frezarke na bude tak aby gwozdz wszedl w otwor . Krec frezarka i niech sie frezuje :P:P:P Fajnie nie??


Musze przyznac, ze to rozwiazanie wydaje mi sie genialne w swojej prostocie. Chyba masz szczescie byc stolarzem, albo miec kogos w rodzinie kto jest stolarzem, albo masz poprostu genialne pomysly. Ja sobie kilka dni lamalem glowe. Bardzo sie ciesze, ze wreszcie bede mogl dokladnie zrobic podfrezowanie na glosnik. [jupi]

Pozdrawiam.

PS. Jak skoncze robic strone to umieszcze tam napewno ten sposob. Czas najwyzszy, zeby zrobic jakas strone o "stolarce glosnikowej" :).

waveli6
15.12.2004, 12:20
Moj ojciec jest stolarzem i od malego bawie sie w te klocki. pomysl moj :P
pozdro

dj_zibi
08.03.2005, 10:48
ok możecie napisac dokładnie jak zrobic te frezy bo nie czaje mam wycięte juz dziury pod arn 150 i jak zafreziowac?

meles
08.03.2005, 21:45
ok możecie napisac dokładnie jak zrobic te frezy bo nie czaje mam wycięte juz dziury pod arn 150 i jak zafreziowac?

Witam!

Po pierwsze interpunkcja. Po drugie... hmmm... do wyfrezowania potrzebna bedzie Ci frezarka gornowrzecionowa, albo wiertarka z odpowiednim "dyngsem" (czyli taki ceownik z 3 kawalkow plyt drewnianych z dziura, zeby mozna bylo zamocowac uchwyt wiertarki) i frezy. Reszte pokombinuj sam, abo pogoogluj.

PS. Przy uzywaniu takich narzedzi zachowaj ostroznosc, zeby nie bylo, ze nie mowilem. :D

elCamillo
08.03.2005, 21:57
dj_zibi podaj maila to ci prześlę artykuł jak zrobić frezy pod głośniki w zdjęciach z użyciem wiertarki z krótkim opisem.

Piekny
08.03.2005, 22:04
elCamillo, Jak byś mógł,to podeślij mi też-zawsze warto sie poedukować :)

Tasior
08.03.2005, 22:06
Jesli można również poprosze :) (realchar@interia.pl)
Pozdro

Placek
08.03.2005, 23:17
Meles możesz mi też podrzucić info na temat tego frezowania wiertarką będe widzięczny. placeks@interia.pl

mIKI
08.03.2005, 23:47
to jak juz tak bawicie sie w rozsylanie to odrazu na miqolaj@o2.pl poprosze;]] dzieki

D@nielo
09.03.2005, 00:18
jakby komus sie chcialo to danielom@tlen.pl

Piekny
09.03.2005, 00:24
elCamillo, Bardzo dziękuje,pomysł genialny i banalny za razem :) chyba jednak zrobie frezy w mojich monitorach które właśnie robie :)

chrischris
09.03.2005, 00:26
I jeszcze chriskkk@wp.pl.

bubi
09.03.2005, 08:02
jak mozesz to i ja poprosze bubi@aster.pl
z gory dzieki

wisnia
09.03.2005, 08:04
edukacja na wszystkie mozliwe sposoby ;] wisniatczew@tlen.pl

Tasior
09.03.2005, 09:41
hmmm.... a jak jest tam wiertareczka przymocowana :>
pozdro

marven
09.03.2005, 10:14
ej jak ktos dostal to niechaj przesle mi marven@wp.pl

bubi
09.03.2005, 16:43
moglby ktos dalej to przeslac, albo wrzucic na serwer, wyslijcie mi bubi@aster.pl
===
dzieki wlasnie dostalem :) fajny pomysl

dj_zibi
09.03.2005, 19:48
ja prosze by mi to przysłac djzibi100@o2.pl

wisnia
09.03.2005, 20:24
dostalem ale bez zalacznikow...

Pozdrawiam

mIKI
09.03.2005, 20:35
dzieki dotalem juz. super pomysl! mam tylko pytanie czy jak frezujesz to co robisz zeby nie wyjsc poza zewnetrzna linie zeby nie wyciaz za duzo czy nie dokladnie? robisz to 'na oko' i caly czas korygujesz czy na to tez masz patent jakis?

D@nielo
09.03.2005, 20:36
hmm prosilem zeby mi ktos wysłał ale nie dostalem bedzie ktos o dobrej woli i mi to wysle?z gory dzieki :D danielom@tlen.pl

chrischris
09.03.2005, 20:40
D@nielo, Poszlo.

digital
09.03.2005, 20:40
ale sie was nasralo z tymi mailami.. a moze by tak umiescic taki opis w tym wątku? wtedy mozna walnac go do FAQ albo przykleic i takie pytanie wiecej by sie nie powtarzalo.. kazdy by wiedzial jak zrobic frez

wisnia
09.03.2005, 20:42
Dostalem ;] Calkiem niezly pomysl... gratulacje dla konstruktora za pomyslunek..... fajny tani patencik...

digital
09.03.2005, 20:46
no wiec moze ktos z was umiescic ten magiczny opis tutaj? bo ja za bardzo nie wiem o co chodzi :D a mnie tez to interesuje :P chyba ze ktos bylby laskawy wyslac na maila: wrona13@tlen.pl .. to zamieszcze tutaj

bubi
09.03.2005, 20:58
wyslalem ci digital
a tu link:
http://www.baz.iserwer.net/subwoofer/pack.zip

elCamillo
09.03.2005, 21:47
Wreszcie ktoś to umieścił na serwerku, bo ciężko to tak każdemu wysyłać na maila:) Ten artykulik przesłał mi koleś z forum elektrody, który go skądś wytrzasnął. Sam jeszcze nie wiem jak to właśnie zrobić (nie ten poziom jeszcze niestety), ale niedługo się poucze jak braciaki będzie sobie robił monitorki:) Patrząc na te zdjęcia pewnie trzeba mieć dobrą wprawę żeby ładnie to zaokrąglić. Pozdro all i powodzenia z frezowaniem.

mIKI
09.03.2005, 22:56
a moze y tak te cudo troche przerobic? np zeby dzialalo na zasadzie jak cyrkiel.
1) przed zrobieniem otworu na glosnik robisz diure wiertlem w jego srodku
2) do tej ramki 'frezarki' przykrecasz srube krora wkladasz w ten otwor i mamy idealnie okragly frez
3)wycinamy otwor na kosz
mysle ze to jest lepsze bo mamy pewnosc ze bedzie okragly frez tylko do kazdego frezu pod glosnik sruba w ramce musi byc w innym miejscu tak zeby od neij do wiertla byl promien ale to nie problem mona dac jeszcze jedna deseczke do ramki i kilka otworow na sa srube moze byc;p hehe co wy na taki sposob?:)

wisnia
09.03.2005, 23:01
moze sproboj w wolnym czasie to poprostu zrobic i sie podziel wrazeniami.... fotki tez by sie przydaly wkoncu nie kazdego stac na dobra frezarke ;]

digital
10.03.2005, 13:46
ok.. tylko ja mam inny problem.. bo mam juz otwor na glosnik i fornir polazony.. i jestem ciekawy czy idzie jeszcze zrobic frezy.. bo chyba juz nie mozna ;]

meles
10.03.2005, 14:43
ok.. tylko ja mam inny problem.. bo mam juz otwor na glosnik i fornir polazony.. i jestem ciekawy czy idzie jeszcze zrobic frezy.. bo chyba juz nie mozna ;]

Nie ma rzeczy niemozliwych! Mozesz zrobic frezy recznie, ale nie wyjdzie to dokladnie i tego nie polecam. Drugi sposob jest w trakcie opracowania. Naprawde bedzie trudno zrobic podfrezowanie na tym etapie.

Mysle, ze tutaj potrzebny bedzie frez prowadzony na lozysku (jezeli przyjac, ze otwor pod glosnik jest wyciety idealnie). Jezeli jeszcze nie uzywales frezarki, albo masz do tego zadania dostepna tylko wiertarke to bedzie prawie niemozliwe zrobienie tego ladnie...

Pozdrawiam

PS. Nie zniechecaj sie i sprobuj sam cos wymyslec. Potrzeba matka wynalazkow. :D

przemop
13.03.2005, 20:00
na wstepie dodam ze jestem poczatkujacy DYGITAL polece ale teoretycznie co do frezowania z otworem centrujacym tak 1) jesli to jest deska oklejona to mozesz przymocowac przez sruby stolarskie (uwazaj aby nuie porysowac okleiny) caly nie wyciety kawalek jakiegos drewna ktory zasloni twoj otwor pod glosnik i przekreslasz ladnym x otwor i w miejscu przeciecia robisz sobie ten otworek 3 mm no i wtedy tylko przedluzasz deski potrzymujacy ta wiartarke 2) jesli jest juz skrecony glosniczek to przez otwor glosnikowy wkladasz owej szerokosci deske dluzsza niz otwor (w desce w ktorej wkladasz masz juz otwor pod srube stolarska w odpowiednim miejscu no niestety uzywasz juz jednej sruby dla wygody ale mocno skrec co wiaze sie z odpowiednim zabezpieczeniem okleiny)i wtedy zaznaczasz owy otwor na nowej desce. wyciagasz ja i jak wyzej zaznaczasz srodek okregu i wyciuszasz ten otwor 3mm. po tym montujesz spowrotem w srodku z zachowaniem nakreslonego okregu. i jak widzisz mozesz wyfrezowac wiekszosc okregu a potem przekladasz na inna strone srube stolarska i jedziesz reszte, to tyle co do roboty przeanalizuj moj sposob czy ci sie podoba ale po jaka cholere chcesz sie tak meczyc bez frezu i tak bedzie gralo a nastepny zrobisz lepiej

meles
14.03.2005, 14:54
[przemop] Super by bylo gdybys uzywal znakow przestankowych, bo Twoja wypowiedz to moze jest i wartosciowa, ale nikt tego chyba nie zrozumie. Ja probowalem chyba ze trzy razy przeczytac i dalej nic z tego nie rozumiem.

Pozdrawiam.[/b]

D@nielo
14.03.2005, 15:15
choc chcialem przemop nie zajarzyjem o co w tym chodzi...hmmm

digital
14.03.2005, 18:32
Na wstępie dodam ze jestem poczatkujacy.

DIGITAL, polece ale teoretycznie:
- co do frezowania z otworem centrujacym tak:

1) jesli to jest deska oklejona to mozesz przymocowac przez sruby stolarskie (uwazaj aby nuie porysowac okleiny) caly nie wyciety kawalek jakiegos drewna ktory zasloni twoj otwor pod glosnik i przekreslasz ladnym x otwor i w miejscu przeciecia robisz sobie ten otworek 3 mm no i wtedy tylko przedluzasz deski potrzymujacy ta wiartarke

2) jesli jest juz skrecony glosniczek to przez otwor glosnikowy wkladasz owej szerokosci deske dluzsza niz otwor (w desce w ktorej wkladasz masz juz otwor pod srube stolarska w odpowiednim miejscu no niestety uzywasz juz jednej sruby dla wygody ale mocno skrec co wiaze sie z odpowiednim zabezpieczeniem okleiny)i wtedy zaznaczasz owy otwor na nowej desce. wyciagasz ja i jak wyzej zaznaczasz srodek okregu i wyciuszasz ten otwor 3mm. po tym montujesz spowrotem w srodku z zachowaniem nakreslonego okregu. i jak widzisz mozesz wyfrezowac wiekszosc okregu a potem przekladasz na inna strone srube stolarska i jedziesz reszte

- To tyle co do roboty.

Przeanalizuj moj sposob czy ci sie podoba ale po jaka cholere chcesz sie tak meczyc bez frezu i tak bedzie gralo a nastepny zrobisz lepiej

troche czytelniej, jak sie postaracie to zrozumiecie :D

[ Dodano: 2005-03-14, 18:33 ]
ja osobiscie olałem frezy, nie chce mi sie bawic [ wogole juz mnie fornir zdenerwowal, bo mi kleju zbraklo a nie chce mi sie za bardzo isc po nowa puszke, tak wiec sub stoi w piwnicy i sie marnuje :D ]

piotr_bak
16.12.2005, 16:27
czy moze ktos jeszcze podeslac ten art na piobonczek@wp.pl?

bo chyba ktos juz usunal ten plik z serwerka...

Uzytkownik
16.12.2005, 19:22
tez mnie ciekawi jak to wyglada, prosze na bzykacz@o2.pl

takero
16.12.2005, 19:47
takero@wp.pl :D

D@nielo
16.12.2005, 21:44
ze wtedy tego nie dostalem :]

danielom@tlen.pl

Domino
05.01.2006, 14:56
ja też poprosze o artykuł na maila soda@epf.pl

sdp
07.01.2006, 09:15
Witam!
Ja troche z innej beczki!
Jak obrabiacie fornir dookoła frezu? Ja stosowalem juz rozne metody i zadna nie jest idealna, co prawda zle nie jest, ale ma byc jak z fabryki :)
Kladlem fornir na wyfrezowany juz otwor, a pozniej wycinalem do krawedzi i ewentualnie szlifowalem. Kolejnie - ta sama metoda z szlifowaniem do krawedzi. Niestety ludzka reka zawodzi i zawsze zrobi sie cos za mocno...
Oraz frezowanie pofornirowanej juz plyty - ta ostatnia najblizsza idealowi, ale mimo ze frez ostry, troszke rwal wlokna okleiny, moze dlatego ze kladlem dąb, a wiadomo ze to cholerstwo twarde i kruche.
Macie jakies sugestie? Inne metody?
Bo ja nastepnym razem ide chyba do zakladu stolarskiego, jak nic nie wykombinuje albo pokrece sie po uczelni przy frezarce CNC :D

mozart
12.07.2009, 13:20
Dobra odświeżę temat i zadam głupie pytanie:
jak zrobić frezy czy otwory pod głośnik o niewielkiej średnicy (np. 10cm)?
Bo zakupiłem ostatnio frezarkę (na promocji w macro za 73zł z frezami) taką najzwyklejszą bo lepszej mi raczej nie trzeba, i generalnie w zestawie jest taki niby cyrkiel do okrągłych frezów no ale przy jego użyciu to średnica będzie ze 20cm przynajmniej. Wyczytałem, że niektórzy jakoś obeszli ten problem - można wiedzieć jak? Tylko prosiłbym o obrazowy opis bo stolarz ze mnie żaden :smile:

bart210
12.07.2009, 15:59
mozart, odkręć plastikową podstawkę i w jej miejsce zrób nową z kawałka blachy, a jak nie masz blachy to może być nawet kawałek sklejki. Na samym środku robisz otwór pod frez, a od tego otworu odmierzasz (na tej sklejce lub kawałku blachy) odległość (promień) jaki chcesz wyciąć. Następnie w odmierzonym punkcie wiercisz otwór pod jakiś szpikulec (ja użyłem długiego gwoździa) tak, aby ten szpikulec przechodził na wcisk i nie wychodził na wylot. Ważne jest, żeby łepek gwoździa możliwie jak najmniej wystawał.
Mniej więcej powinno to wyglądać jak na obrazku:
http://images43.fotosik.pl/161/3da807b0a230ce55m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3da807b0a230ce55)
To jest chyba najprostszy i najszybszy sposób. Nie jest mega dokładny, ale spokojnie można wyfrezować kilka otworów.

mozart
12.07.2009, 17:06
Wielkie dzięki bart210. Coś mi się wydawało, że w podobny sposób trzeba będzie do tego podejść.

Pawel S.
13.07.2009, 05:09
zakupiłem ostatnio frezarkę (na promocji w macro za 73zł z frezami)ja chcialem taka kupic a w koszalinie nie bylo :sad:


mozart, odkręć plastikową podstawkę i w jej miejsce zrób nową z kawałka blachy, a jak nie masz blachy to może być nawet kawałek sklejki. Na samym środku robisz otwór pod frez, a od tego otworu odmierzasz (na tej sklejce lub kawałku blachy) odległość (promień) jaki chcesz wyciąć. Następnie w odmierzonym punkcie wiercisz otwór pod jakiś szpikulec (ja użyłem długiego gwoździa) tak, aby ten szpikulec przechodził na wcisk i nie wychodził na wylot. Ważne jest, żeby łepek gwoździa możliwie jak najmniej wystawał. tak mialem na poczatku - ale nie polecam.

lepiej jest zrobic odrazu cyrkiel z regulowana plynnie srednica :P

zobacz ten temat http://diyaudio.pl/viewtopic.php?t=10506

najprosciej zrobic go tak

http://img527.imageshack.us/img527/3288/img6269resizehk6.jpg

bart210
13.07.2009, 08:23
Pawel S., jak się wykonuje tylko jeden frez o małej średnicy to rozwiązanie jakie proponuję nie jest złe.

Pawel S.
13.07.2009, 17:53
bart210, sam przeciez tak robilem ;)
no i sie wkurzylem i zrobilem to co widac :P

ploter
21.11.2009, 22:02
najprosciej zrobic go tak

Albo tak

http://img153.imageshack.us/img153/6326/zdjcie239.th.jpg (http://img153.imageshack.us/i/zdjcie239.jpg/)
http://img257.imageshack.us/img257/681/zdjcie240.th.jpg (http://img257.imageshack.us/i/zdjcie240.jpg/)