PDA

Zobacz pełną wersję : Klejenie forniru żywicą



sparco
01.10.2004, 15:04
Czy kleił toś fornir żywicą? Gdziesz czytałem ze to nawet dobra metoda, ale kaj ona ma sie w praktyce? Pozdro.

LUKASZ
01.10.2004, 15:44
nie wychodzi zazwyczaj przesiaka przez fornir a nie daj boze jakis sek i jest nie mozliwe do zeszlifowania lepszy jest zwykly juz oklepany butapren lub klej perełka

a na zywice okleja sie skrzydla w modelach RC;)

sparco
01.10.2004, 15:46
co to za perełka?

LUKASZ
01.10.2004, 16:15
perełka to klej na bazie zywicy naturalnej klej organiczny rozpuszcza sie go w goracej wodzie sluzy
nazwijmy do klejem dziadkow

Apczag
01.10.2004, 17:03
najlepszy jest wikol tani, nie smierdzi, bezbarwny . Trzeba tylko miec żelasko. Jedyna wada to czas schniecia 12 h :( Ale forniru nie da sie po sklejeniu oderwać niczym..

LUKASZ
01.10.2004, 18:43
wikol nie nadja sie do polowy fornirow ze wzgledu na to ze zawiera wode i poi schnieciu powduje pekanie nadaja sie jedynie najszlachetniejsze forniry

Apczag
01.10.2004, 22:23
fakt fornir mam dębowy, ale jak klej byl zbyt mokry to niekiedy pekal.

LUKASZ
01.10.2004, 22:24
walsnei na debie peka najbardiej

GRZESIO
02.10.2004, 16:54
na vikolu robią się duze fałdy które nie zawsze schodzą
butapren do forniru jest najlepszy

Apczag
03.10.2004, 00:21
dziwne ja poraz pierwszy nakladalem fornir debowy na kolumny i nic mi nie pofalowalo, kleilem na wikol i zelasko, moze wy za slabo lub za krotko to obciazacie ? pekalo najbardziej podczas obrobki :( dziwna wydaje mi sie opinia ze dziury powinno sie robic na fornirze, fornir sie strzepi, a jak kleje na dziure to tylko faluje lekko na samej dziurze ale da sie fajnie obrobic.

LUKASZ
03.10.2004, 00:43
jakos nie hcce mi sie w to wierzyc

Apczag
03.10.2004, 08:07
niedlugo zobaczysz....

sparco
03.10.2004, 10:46
Nie bede zaczynal nowego posta. Przedstawcie swoje przezycia z klejami. Jaka firma, jaki klej, ile kosztuje, jak sie klei fornir. Kiedwy był taki post, ale to na starym forum :P

GRZESIO
03.10.2004, 12:17
Nierozumiem coniektórych, boją się tego butaprenu jak ogień wody i na odwrót.
Butapren:
-nie robi plam na fornirze
-nie trzeba prasować
-nie marszczy forniru
jedynie śmierdzi :P

Apczag
03.10.2004, 13:53
Kleje na wikol bo kupilem 2 litry wiec mam go duzo i musze wykorzystac. Ile kosztuje litr butaprenu?

GRZESIO
03.10.2004, 13:59
ja w obi za 2 puszki 250ml dałem 11zł

Barthez
03.10.2004, 14:29
ja kupuje po 10 zl za 0.8 litra.
Ale na podlogowki dwie takie puszki mi nie wystarczyly.

sparco
03.10.2004, 14:29
Kiedyś jak kleiłem na budapren dałem z 50kg obciązenia to i tak nie docisną sie w kilku miejscach. nieweim mozeza mało go dałem.

TatoTurbo
03.10.2004, 18:20
mi pekalo na duzych dlugosciach...nawet cieko mi powiedziec na jakich :)...ale i tam kleilem na wikol i zelazko... tylko ze to byl czeczot jakiegos orzecha jak z top gearu to tak jakby wlosy rosly w innych kierunkach.. nie peknie ... supera ale cena z kosmosu ...
beda zdjecia centrala ale jeszcze nie pora bo nie moge po formaci odratowac ... :(

Apczag
03.10.2004, 21:56
ha czyli w konfrontacji wikol butapren, wikol wygrywa bo litr kosztuje 11zl, a właściwości ma te same, tylko żelaskiem trzeba przejechac

sparco
03.10.2004, 22:34
Kiedyś na poprzednim forum czytałem o kleju henkela "Moment". Kleił ktoś nim? Podobno drogi.

olek
04.10.2004, 09:33
Mam pytanko przymierzam siepierwszy raz do fornirowania obudowy, ale mam jedno pytanie. Forniry są paskami o jakiejś tam długości ale szerokość max mają30cm jak kłąśc paski kiedy potrzeba szerokość ścianki głośnika jest większa obok siebie? Czy tego nie widać?

Domino
05.10.2004, 12:23
klejenie forniru juz tyle razy bylo przerabiane i cagle wraca ja kleilem na poczatku na wikol zelaskiem i nie zawsze to wychodzi potem sprobowalem momentem henkela super smarjesze dociskasz i bajer najprosciej najpewniej moze nie najtaniej ale polecam

Apczag
05.10.2004, 23:01
szukalem tego henkela jakis czas temu po sklepach i nawet o nim nie slyczeli :( W Obi koles nawet nie wiedzial co to fornir i wciskal mi jakis badziewny klej do drewna.

tolub
06.10.2004, 10:26
zapomnieliscie o timebond evostick. przeca to bardzo zacny klej. zrobilem juz nim duzo i jeszcze nie mialem zadnych problemow... klej jest o tyle fajny, ze nie wymaga zbyt duzego docisku...

a co do robienia otworow i fornirowania to ja preferuje taka kolejnosc: dziury a potem fornir. otwory mozna potem mniej/wiecej wyciac skalpelem a potem doszlifowac papierkiem sciernym. ot i cala filozofia...

sparco
06.10.2004, 21:35
Jutro zaczynam fornirowanie. Po konsultacji z LUKASZEM bede stosował budapren.

kowal
10.10.2004, 12:24
Witam,

Właśnie składam sobie kolumnę, byłem wczoraj u stolarza za fornirem. Ma 2 rodzaje, z klejem i bez. Zapytałem się go co uważa (jako fachowiec - w końcu z wykształcenia stolarz hehe) o klejeniu forniru butaprenem i co jest lepsze, klejenie butaprenem czy klejenie na ciepło żelazkiem. Nie wiem dlaczego ale chłop mnie wyśmiał i powiedział, żebym nie stosował butaprenu. Nie wiem dlaczego tak twierdzi.
Chciałbym zaczerpnąć od was jakiejś rady... to jak w końcu sklejać fornir, na klej czy na ciepło?
A jeśli chodzi o przyklejanie na ciepło to czy jeszcze pod spód stosować klej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

sparco
10.10.2004, 12:43
Tak jak pisałem wyżej kleiłem na budapren metodą LUKASZA. Smarowałem fornir i obudowę, czekałem za wyschnie ze sie nie da palca przykleić a potem przykładam i dociskam całą powierzchni i od razu trzym i można szlifować. Metoda naprawde dobra. Tylko trzeba za krawędziach dobrze przylkeić bo potem możę odejść, mi w kilku miejscach odeszło, ale jest to mało widoczne. Polecam tą metodę. A jak kleiłem na wikol i żelazko to mi fornir pękał, ale to możę dlatego że użyłem najtańszego kleju.

kowal
10.10.2004, 12:47
A jakby zastosować np. butapren + żelazko? To wyszło by coś z tego? Jak uważacie?

sparco
10.10.2004, 13:03
Próbowałem. Jak budapren wyschnie i potem go rozgrzejesz to sie bedzie kurczył i ci odrazu fornir popęka.

kowal
11.10.2004, 00:07
Czyli z tego co rozumiem są 2 możliwości. Albo butaprenem z obu stron (obudowa + fornir) posmarować i kleić pod dużym obciążeniem, albo samym żelazkiem tak?
Jeszcze jedno mam pytanie... czy stosowanie samego żelazka nie spowoduje pękania forniru?

sparco
11.10.2004, 15:09
Po posmarowaniu budaprenem z obu stron musisz poczekać az wyschnie tak ze jak dotkniesz palcem to sie nie przyklei. Potem kładziesz fornir dociskasz i gotowe nie musisz czekać za wyschnie odrazu trzyma.