Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Modyfikacja fabrycznego nagłośnienia w Vectra B sedan

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Modyfikacja fabrycznego nagłośnienia w Vectra B sedan

    Cześć wszystkim,

    w home audio mam już trochę doświadczenia, ale w car jestem dość zielony, a przydałaby się jakaś modyfikacja i stąd mam do bardziej doświadczonych kilka pytań jak nieco podnieść jakość tego co jest fabrycznie zamontowane w moim Oplu. Podstawowy problem to praktycznie kompletny brak nawet wyższego basu szczególnie podczas jazdy co sprawia, że dźwięk na dłuższą metę drażni. Póki co wymieniłem tylko radio na Kenwood KDC4047UDC. Modyfikacje chciałbym zrobić etapami i w sumie możliwie najprościej i niezbyt drogo, bo to tylko car-audio, dla mnie auto służy głównie do jeżdżenia, a muzyka ma grać akceptowalnie, głównie w sensie jako takiej równowagi tonalnej. Nie mam zamiaru kupować wzmacniacza, ani montować suba (chociaż z tym subem to nie dam głowy, bo być może to jest najprostsze rozwiązanie). Niedługo chcę wygłuszyć drzwi i przy okazji coś bym zrobił z głośnikami. Z uwagi na to, że nie chciałbym na te głośniki wydać więcej niż 250-300zł pomyślałem, że być może dobrym pomysłem będzie zakup samych midbasów Hertza z zestawu ESK165 do tego dystanse z MDF, i pozastanowienie fabrycznych tweeterów. Sądząc po sekcji lowPass ze zwrotnicy od ESK czyli samej cewce 330uH te midwoofery muszą mieć dość gładką chakę, która dodatkowo z uwagi na warunki panujące w aucie albo na samą właśnię chakę tych głośników nie wymaga mocnej kompensacji. Dodatkowo jakby okazało się, że to dalej będzie nie do zaakceptowania, będę mógł zrobić pomiary całości i zrobić do tego dedykowaną zwrotkę, chociaż wolałbym tego uniknąć.
    Trochę tego wyszło, ale mam nadzieję, że dotrwaliście do końca i będziecie mogli mi coś zaproponować.

    #2
    pomysl jak najbardziej dobry
    tylko na gore zamiast fabry wsadzil bym missiona w fabryczne miejsce
    efekt bedzie o niebo lepszy
    Juz mi sie nie chce...

    Skomentuj


      #3
      Faktycznie zapomniałem o missionach, za tę cenę są raczej nie do pobicia, tylko będzie trzeba troszkę z montażem pokombinować. Zastanawiam się tylko jak z pomiarami w aucie, jakbym kupił missiona i hertze to mógłbym całość pomierzyć w domu, ale to się chyba nijak będzie miało do warunków panujących w aucie. Chociaż niby część producentów czy czasopism testujących car-audio podaje cha-ki w odgrodzie. Być może zamiast to mierzyć lepiej będzie się zdać na ucho.

      Skomentuj


        #4
        jak by to byl zespol srednio-wysokotonowy to mozesz w domu mierzyc dla poprawnie elektrycznie zwrotki. Mozna tez jakimis deskami symulowac deske i szyby samochodu. Ale nisko-sredni podzielic z wysokotonowym w domu to nie widze. Chyba, ze kupisz cwiartke samochodu i wniesiesz do domu :zart:
        Jeszcze jak bys zamontowal glosnik z boku obudowy to moglo by cos dac. Ale to juz roszada. Albo sie uda albo nie.
        Sam zabieram sie powoli za takie pomiary. Ciekawy jestem co z tego wyjdzie.
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          #5
          Czyli jak do tego podejść? Kupić hertze, posłuchać jak gra bez grzebania w zwrotce, a raczej tylko filtrze od tweetera i jeśli coś będzie nie tak to dopiero wtedy grzebać? I jakie są szanse, że bez pomiarów (bo to mimo wszystko kłopot w aucie i nie wiem co by z tego wyszło MLS-em tak czułym na odbicia) uda mi się to zestroić? Pytam, bo nie za bardzo wiem jak się za to zabrać. I tak nie bardzo widzę jak gotowy zestaw 2-way zagra dobrze w każdym aucie, skoro wielkość, kształt kabiny i rozmieszczenie głośników różnią się bardzo mocno.

          Skomentuj


            #6
            w przypadku samochodu nie ma innego wyjscia. Albo sluchasz na gotowej zwrotce albo kombinujesz druga od nowa.
            Ja bym narazie zostawil fabryczna i posluchal a jak bedzie ci czegos brakowac to dopiero pomiary i kombinacje ze zwrotka.
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              #7
              mkul, ja miałem vectre b też sedan i robilem tam nagłośnienie.

              Pierwsza pozytywna rzecz, to właśnie to, iż jeżeli wytłumisz drzwi przednie, to pojawi się wyższy bas z przodu - przydało by się też żebyś z tyłu wytłumił - wtedy tył też daje dobrze basikiem, mimo iż to tylko 13cm :) do tyłu wchodzą 3 maty na stronę, do przodu 6,5 żeby je całe okleić.

              Drugi plus jest taki, że mission wchodzi w zaczep po fabrycznym głośniku - tylko trzeba mu dorobić mały dystans, tak z 5mm.

              Co do zwrotek - radzę kombinować na słuch.

              Skomentuj


                #8
                lklukasz i LightSound dzięki za porady, w takim razie zacznę od wytłumienia przodu i posłucham co z tego wyjdzie, LightSound 6.5 maty na jedne drzwi przy jednej warstwie? i pokryłeś matami całe drzwi czy tylko otwory technologiczne?

                Skomentuj


                  #9
                  6,5 maty o wielkości 50x25cm, okleiłem taką ilością jedne całe drzwi, jedną warstwą.

                  Skomentuj


                    #10
                    jak dobra mata to w zupelnosci raz wystarczy
                    Juz mi sie nie chce...

                    Skomentuj


                      #11
                      Nie na temat...
                      Zamieszczone przez mkul Zobacz posta
                      Nie mam zamiaru kupować wzmacniacza, ani montować suba (chociaż z tym subem to nie dam głowy, bo być może to jest najprostsze rozwiązanie).
                      pytanie - kupilbys suba ktory bylby skonstruowany tylko i wylacznie pod radio? tzn 2 przednie kanaly na glosniki a 2 tylne kanaly na suba

                      Skomentuj


                        #12
                        Pawel S. z tym subem myślałem o aktywnym, ale nigdy tak do końca nie byłem zwolennikiem subów, mimo, że w domu korzystam, ale tylko przez to, że pomiary głośników do 3way w mieszkaniu są raczej niemożliwe.

                        Skomentuj

                        Czaruję...
                        X