Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy warto "przepłacać"?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Czy warto "przepłacać"?

    W poszukiwaniu kondów udałem się w przepastną czeluść neta i znalazłem w firmie Arton to co mnie interesuje.I teraz Scr-6,64 Pln Jentzen-8,05 Pln Mundorf-26 Pln ale już Supreme Mundorf
    120 Pln.Wszystkie ceny odnoszą się do konda 3,3 uF.Czy warto przepłacać,co wybrać?Pozdrawiam.

    #2
    Wszystko zależy do jakich głośników chcesz tego użyć. Na ogół kupuje się zwykłe Jentzeny Cross-Cap. Ja ostatnio kupiłem te trochę droższe kondensatory Jentzena, ale nie powiem czy jest lepiej od tych zwykłych bo bym musiał mieć bezpośrednie porównanie. A kto wie, możliwe że na moim sprzęcie różnicy nie da się zauważyć.

    Skomentuj


      #3
      Witam,
      "przepłacać" - nigdy. "Czy warto", to głównie zależy od osoby lub i jej posiadania.
      Bardzo "warto" przeszukać "neta" dogłębniej i może bez pośpiechu. W zasięgu, cały świat, a złotówka nie taka słaba. Fakt, dzisiaj już minimum 3,58 za [euro] przy zakupie. Kiedyś "krzyczano", że będzie "zaraz po 5,00".
      Ogólnie, przynajmniej ja staram się utrzymać równowagę kosztu całkowitego wszystkich elementów filtrów i kosztu całkowitego driverów, zespołu głośnikowego. W zakresie od 2[kHz], kondensatory są co najmniej KP-SN. Najgorsze z wszystkich pozostałych, to aktualnie Jantzen Standard. Takie są moje ustalenia.
      Twoje ustalenia lub i priorytety, ustal Ty sam.
      Pozdrawiam, Piotr01

      Skomentuj


        #4
        majkipe, do jakich glosnikow? w przypadku SS roznice juz slychac. w przypadku czegos gorszego az takiej wielkiej roznicy niema :P

        Skomentuj


          #5
          nawet nie chodzi o różnicę względem głośników, tylko o to że przy pewnej półce głośników lepiej będzie zainwestować pieniądze w lepsze głośniki i gorsze elementy na zwroty niż przeciwnie.

          Skomentuj


            #6
            Panowie bez rezystorów Millsa i tak daleko nie zajedziecie. No i musowo odpowiednia sieciówka do wzmacniacza z pozłacanymi stykami. Nie zapomnij wygrzać kabli specjalną machiną.

            Skomentuj


              #7
              Nie na temat...
              dj_zibi, weź spadaj na audiostereo z takimi postami :evil: Tam sobie możesz spamować do woli, a tutaj wymagane jest chociażby takie tagi

              Skomentuj


                #8
                Moje przemyślenia:nie mam pokoju odsłuchowego,nie jestem audiofilem,ale nie mam też drewnianego ucha,filmy oglądam w DTS-ie lub DD więc myślę że wystarczy WIMA do głośników jakich używam.

                Skomentuj


                  #9
                  majkipe, roznice napewno slychac miedzy elektrolitami a foliowymi typu MKT, MKS, MKSE, MKP itp. miedzy poszczegolnymi rodzajami foliowych roznicy nie slyszalem :P

                  Skomentuj


                    #10
                    Paweł S. różnice słychać - robiłem kilka porównań

                    dwie kolumny i przekaźnikiem zmieniałem zwrotnice (elementy identyczne tylko innego typu)

                    wnioski

                    cewki:
                    1) taśmowa
                    2) powietrzna grubym drutem
                    3) rdzeniowa gruby drut
                    4) powietrzna cienki drut

                    dwa przypadki - cewka szeregowo cewka równolegle

                    w przypadku cewki szeregowo - zasadnicza różnica między powietrzną a rdzeniową. Wiadomo powietrzna lepiej i to się spokojnie słyszy - rdzeniowa dźwięk ostrzejszy przy większych mocach powyżej 10W widać także różnice w charakterystyce zniekształceń widać, że pętla histerezy "działa". Powietrzna grubym drutem - i taśmowa - tu różnica minimalna - nawet bym powiedział z przewagą na korzyść "zwykłej" - inwestowanie w taśmowe moim zdaniem jest bezcelowe.

                    Cieńszy drut wpływa na pogorszenie dołu pasma ze względu na większą rezystancję i obniża SPL.

                    jak bym miał uszeregować od najlepszej do najgorszej to wyglądało by to tak

                    1) powietrzna gruby drut = taśmowa
                    2) powietrzna cienki drut
                    3) rdzeniowa

                    w przypadku cewki połączonej równolegle wszystko "bez zmian" poza tym że jeśli weźmiemy cewkę powietrzną nawiniętą cienkim drutem i uwzględnimy jej rezystancje na etapie projektowania to można ją postawić na równi z powietrzną nawiniętą grubym i taśmową - jedyne co robi to minimalnie zmniejsza dobroć filtracji co czasami poprawia dźwięk!

                    Rezystory

                    tu wszystko zależy od aplikacji - dla średniaka praktycznie bez znaczenia. Dla wysokiego da się wychwycić minimalne różnice w przypadku elementu szeregowego (nisko indukcyjny jest trochę lepszy) dla równoległego indukcyjność powoduje czasami minimalne podbicie końca pasma co subiektywnie może grać lepiej ale jakoś nie mogę tego w ślepym teście wyłapać :)

                    i wreszcie kondensatory

                    wiadomo elektrolit - zło konieczne ale da się go "ratować" jeśli musimy użyć dużej pojemności np 100u to można dać elektrolit i do niego równolegle mtk mkse mkp czy jakiś inny "suchy" kondensator - to zdecydowanie poprawia dźwięk.

                    Różnice między MKT MKSE MKP i innymi słychać ale za cholerę nie mogę nigdy stwierdzić który gra lepiej - jest minimalnie inaczej :razz:

                    Jeśli ktoś chce zrobić ciekawe porównania to proponuje prosty test

                    robimy dwie identyczne zwrotki co do wartości elementów ale z innymi częściami, następnie puszczamy pomiar speaker workshop jedna zwrotka potem druga - tylko żadnych zmian - nawet nie myślcie o muśnięciu mikrofonu albo dmuchnięciu na niego to samo tyczy się kolumny :lol: - a następnie wykonajcie odejmowanie sygnałów i zobaczcie co wyszło - to co zostanie to różnice między tymi zwrotkami :) Pozostaje jeszcze pomiar zniekształceń itp.

                    Skomentuj


                      #11
                      wasik1989 hmm rzekłbym głupiec prowokujący mnie -> ale nie będę karmił trola. Takie jest nie tylko moje zdanie :!:

                      Wracając do tematu słychać różnicę w kondensatorach w zwrotnicy, mogę ocenic co gra lepiej dla mnie jednak często wychodzą śmieszne(dla audiofili) rzeczy ze kond który powinien być gorszy jest milszy dla mojego ucha. Podobnie We wzmacniaczach słychać zmiany w kondensatorach na wejściu. Co gorsza słyszę różnice w kondensatorach przy wzmacniaczach na scalakach(kondensatorach na zasilaniu). Część ludzi twierdzi ze to voodo ale to niestety słychać na dobrym sprzęcie.

                      Cewki są dla mnie za drogie by się nimi bawić i je zmieniać(która gra lepiej) oporników mi się nie chce przelutowywać.

                      Skomentuj


                        #12
                        Sound Wave, na jakich glosnikach robile ten test i na jakich elementach zwrotnice?
                        czy to byly te nowe rdzeniowe cewki czy jeszcze stara konstrukcja?

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez Sound Wave
                          Paweł S. różnice słychać - robiłem kilka porównań

                          dwie kolumny i przekaźnikiem zmieniałem zwrotnice (elementy identyczne tylko innego typu)

                          wnioski

                          cewki:
                          1) taśmowa
                          2) powietrzna grubym drutem
                          3) rdzeniowa gruby drut
                          4) powietrzna cienki drut

                          dwa przypadki - cewka szeregowo cewka równolegle

                          w przypadku cewki szeregowo - zasadnicza różnica między powietrzną a rdzeniową. Wiadomo powietrzna lepiej i to się spokojnie słyszy - rdzeniowa dźwięk ostrzejszy przy większych mocach powyżej 10W widać także różnice w charakterystyce zniekształceń widać, że pętla histerezy "działa". Powietrzna grubym drutem - i taśmowa - tu różnica minimalna - nawet bym powiedział z przewagą na korzyść "zwykłej" - inwestowanie w taśmowe moim zdaniem jest bezcelowe.

                          Cieńszy drut wpływa na pogorszenie dołu pasma ze względu na większą rezystancję i obniża SPL.

                          jak bym miał uszeregować od najlepszej do najgorszej to wyglądało by to tak

                          1) powietrzna gruby drut = taśmowa
                          2) powietrzna cienki drut
                          3) rdzeniowa

                          w przypadku cewki połączonej równolegle wszystko "bez zmian" poza tym że jeśli weźmiemy cewkę powietrzną nawiniętą cienkim drutem i uwzględnimy jej rezystancje na etapie projektowania to można ją postawić na równi z powietrzną nawiniętą grubym i taśmową - jedyne co robi to minimalnie zmniejsza dobroć filtracji co czasami poprawia dźwięk!

                          Rezystory

                          tu wszystko zależy od aplikacji - dla średniaka praktycznie bez znaczenia. Dla wysokiego da się wychwycić minimalne różnice w przypadku elementu szeregowego (nisko indukcyjny jest trochę lepszy) dla równoległego indukcyjność powoduje czasami minimalne podbicie końca pasma co subiektywnie może grać lepiej ale jakoś nie mogę tego w ślepym teście wyłapać :)

                          i wreszcie kondensatory

                          wiadomo elektrolit - zło konieczne ale da się go "ratować" jeśli musimy użyć dużej pojemności np 100u to można dać elektrolit i do niego równolegle mtk mkse mkp czy jakiś inny "suchy" kondensator - to zdecydowanie poprawia dźwięk.

                          Różnice między MKT MKSE MKP i innymi słychać ale za cholerę nie mogę nigdy stwierdzić który gra lepiej - jest minimalnie inaczej :razz:

                          Jeśli ktoś chce zrobić ciekawe porównania to proponuje prosty test

                          robimy dwie identyczne zwrotki co do wartości elementów ale z innymi częściami, następnie puszczamy pomiar speaker workshop jedna zwrotka potem druga - tylko żadnych zmian - nawet nie myślcie o muśnięciu mikrofonu albo dmuchnięciu na niego to samo tyczy się kolumny :lol: - a następnie wykonajcie odejmowanie sygnałów i zobaczcie co wyszło - to co zostanie to różnice między tymi zwrotkami :) Pozostaje jeszcze pomiar zniekształceń itp.
                          Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,to by się nadawało do faq

                          Skomentuj


                            #14
                            Sound Wave, z tym pomiarem w SW to chyba nie zadziała jak powinno. Sam pomiar nie jest na tyle powtażalny, bo wystarczy 2x zmierzyc tę samą zwrotke i odjac sygnały i coś zostanie a powinoo być 0.
                            Generanie dość ciekawe spostrzeżenia masz :).

                            Skomentuj


                              #15
                              W sumie z tym SW to może faktycznie się rozpędziłem - chociaż myślę że przy pomiarze w polu bliskim można by coś wyłapać :)

                              Generalnie trochę siedziałem na Clio i tam ładnie można robić pomiary zniekształceń więc wiece :)

                              Cewki były z polinka - jak już musimy brać rdzeniowe to wybierajmy te z jak najmniejszym rdzeniem :)

                              co do głośników Seas 27 TDFC + 14-100-8-AKX 11-200-8-AKX Vifa PL14

                              Skomentuj

                              Czaruję...
                              X