Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wygłuszenie skrzyni z kompresorem.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Wygłuszenie skrzyni z kompresorem.

    Witam,
    posiadam skrzynie ok 300-350l ( 2cm sosna) po amunicji wojskowej z okresu II Wojny Światowej. W środku siedzi kompresor, który generuje straszny hałas i uniemożliwia rozmowy telefoniczne w pomieszczeniu. Po wsadzeniu go do skrzyni i zrobieniu małego otworu do zasysania powietrza jest już zdecydowanie lepiej. Jednak nadal nie jest to komfortowe rozwiązanie. Mam pytanie czy pokrycie wewnętrznych ścian skrzyni:
    STX Materiał tłumiący filcowobitumiczny
    STX Ekran akustyczny-1
    postawienie skrzyni na grubym dywanie

    Da zadowalający efekt ?

    #2
    pomoze
    ale czy nie lepiej kompresor postawic na zewnatrz?

    Skomentuj


      #3
      Nie da rady, firma na noc zamykana, a na chodniku stać nie może.

      Skomentuj


        #4
        Filc jak najbardziej, w dużej ilości - tłumi skutecznie takie dźwięki. Spójrz na komory silnikowe Dieslów - tam uciszają skutecznie głośno klekoczące silniki.
        Dodatkowo można zastosować wełnę mineralną. Wytłumi inny zakres częstotliwości.

        I nawet coś za co mnie pewnie zjedzą - wiele takich zjawisk to nic innego jak komora rezonansowa z jakimś tam strojeniem ( przykład - układ wydechowy silnika)
        W tą dziurkę co zrobiłeś spróbuj włożyć port BR lub rurkę PCV jak masz, powinno to także pomóc w tłumieniu.

        Skomentuj


          #5
          Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
          W tą dziurkę co zrobiłeś spróbuj włożyć port BR lub rurkę PCV jak masz, powinno to także pomóc w tłumieniu.
          Dobrze jest, jak rura nie łączy się z otworem obudowy w sposób trwały, tylko za pomocą np. krótkiego rękawa z grubej tkaniny, podobnie jak w tłumikach w instalacjach wentylacji mechanicznej.
          Dodatkowo umieściłbym kompresor na jakiś sprężynach lub podkładkach żelowych, żeby drgania nie przenosiły się na obudowę.

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
            Filc jak najbardziej, w dużej ilości - tłumi skutecznie takie dźwięki. Spójrz na komory silnikowe Dieslów - tam uciszają skutecznie głośno klekoczące silniki.
            Dodatkowo można zastosować wełnę mineralną. Wytłumi inny zakres częstotliwości.
            Jeśli chodzi o "nieprzepuszczanie dźwięku", to lepsze właściwości mają materiały o większej gęstości. Podejrzewam, że ta skrzynia cała lata podczas pracy kompresora... Filc raczej niewiele da - jeśli już to jakiś gęsty i najgrubszy jaki dostaniesz. Jeśli wełna mineralna to nie ta rozwijana tylko coś z twardych płyt czy kostek. Ewentualnie coś, co obniży rezonans ścian obudowy - czyli jakiś "pływający" materiał, jak np bitumy czy folie żelowe (np szyby o zwiększonej izolacyjności akustycznej to szyby laminowane - oczywiście stopień tej izolacyjności zależy od grubości folii i szyb jakie ona skleja, no ale zasada działania jest ta sama).

            Wydaje mi się, że w Twoim przypadku pomóc mogłoby zrobienie masywnej obudowy z grubymi ścianami - np ze sklejki 30mm x 2. Tylko nie dam sobie uciąć ręki za efektywność takiego rozwiązania, bo nie sprawdzałem go w praktyce, a koszty będą raczej spore. Może ktoś inny, kto ma w tym względzie doświadczenie, jeszcze się wypowie. Równocześnie stwierdzam z dużą dozą pewności, że rozwiązania jakie sprawdzają się w kolumnach, czyli np cienka mata bitumiczna na ściankę, cienki filc na ściankę, miękka wełna mineralna - pomimo iż coś tam dadzą, to jednak mogą nie przynieść wymiernych (oczekiwanych) korzyści.

            Skomentuj


              #7
              Zamieszczone przez dabyl Zobacz posta
              zrobienie masywnej obudowy z grubymi ścianami - np ze sklejki 30mm x 2.
              Miedzy te ścianki włożyć np warstwę filcu + pianki/wełny mineralnej ale bardzo ubitej. Podobne zabiegi realizowane sa w elektrowniach. Korpus turbiny i generatora cały wyłożony jest wełna mineralną nie tylko w celu izolacji termicznej Tam oczywiście jest jeszcze cała "potężna obudowa".

              Skomentuj


                #8
                A może spróbuj aku płytę? Nie drogo a efekt na pewno będzie dobry.

                Skomentuj


                  #9
                  Aku płyta ma małą gęstość więc nadaje się dobrze do izolacji termicznej - w izolacji akustycznej raczej nie będzie się sprawdzała tak dobrze. Isover ma co prawda taką wełnę - nazywa się sonik mata czy jakoś podobnie - i ona też nie jest gęsta, ale tam kluczem do sukcesu nie jest sama wełna tylko cały system zabudowy, który opracowali i na który mają badania. Jeśli wełna sama w sobie ma mieć dobrą izolację akustyczną to powinna być raczej gęsta - np płyty półtwarde mają gęstość w granicach ~100kgm3 (nie podam teraz żadnej nazwy handlowej ale należy szukać w produktach elewacyjnych, podłogowych lub do dachów płaskich).

                  Skomentuj


                    #10
                    Aku płyta Isovera

                    http://allegro.pl/welna-mineralna-ak...178512018.html

                    Ich fortel reklamowy dotyczący wygłuszenia (warto poczytać, mam nadzieję że pomożę Ci to):
                    http://www.isover.pl/content/downloa...owe_folder.pdf

                    Strona 7: "O czym jeszcze trzeba pamietac?

                    1.Gestosc wełny
                    ma znikomy
                    wpływ na izolacyjnosc
                    akustyczna
                    sciany."

                    Też z tym nie do końca się zgadzam, ale warte spróbowania, bo koszt jest naprawdę znikomy a może w znacznym stopniu pomóc.

                    Ps. Ta wełna jest dość gęsta jeżeli chodz o m^3 (z tego co pamiętam to 50 kg/m^3)

                    Skomentuj


                      #11
                      A czy ktoś wziął pod uwagę to, że kompresor przy pracy jednak się grzeje, czasem nawet znacznie? Dajmy na to w wulkanizacji u kolegi stoją w domurowanej szopce dwa kompresory i zimą w sezonie - przy ciągłej ich pracy do tej przybudówki nie da się wejść - sauna.

                      Skomentuj


                        #12
                        To ta wełna jest nie palna, kolejny jej plus A w przypadku zastosowania mat bitumicznych mogą one się odklejac albo płynąć.

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez Hand Zobacz posta
                          warto poczytać
                          Ciekawe dane. Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że oni podają te parametry dla konkretnych przegród, które badają i na które mają papiery. Parametry izolacyjności akustycznej danej przegrody nie są sumą parametrów materiałów użytych do jej wykonania. Zresztą piszą o tym w "O czym warto pamiętać - punkt 6" w przytoczonym przez Ciebie folderze (przynajmniej początek tego punktu, bo później to już czysty marketing).

                          Skomentuj


                            #14
                            Tak, wszystko się zgadza z tym co piszesz, ja tylko po prostu forsuję swój pomysł i przekonuje do niego autora tematu jak każdy inny do swojego :P
                            Zamieszczone przez dabyl Zobacz posta
                            już czysty marketing
                            z mojej strony
                            Oczywiście żart, nie mam żadnego związku z tą firmą :)

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez Hand Zobacz posta
                              To ta wełna jest nie palna, kolejny jej plus A w przypadku zastosowania mat bitumicznych mogą one się odklejac albo płynąć.
                              Zgadzam się, jeno trza też pomyśleć o warunkach pracy kompresora. Nikomu nie pracuje się dobrze jak z niego od upału pot leci strumieniami. Za dużo wełny i innych wytłumień a kompresor zacznie gotować siebie i powietrze. Ja ciągle piszę w kontekście poważnego wykorzystywania urządzenia.

                              No chyba że ten kompresor się tylko napompuje i potem za pół godziny, albo i później będzie dopiero doładowywał zbiornik. W takiej sytuacji jakieś większe przegrzanie nie powinno wystąpić.

                              Skomentuj


                                #16
                                nie czytałem całego tematu, ale z punktu akustycznego należało by zbadać widmo hałasu/dźwięku pracy kompresora i wtedy szukać materiału tłumiącego. Albo na pałę materiały, które pewnie już padły w tym temacie.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez Hand Zobacz posta
                                  To ta wełna jest nie palna, kolejny jej plus A w przypadku zastosowania mat bitumicznych mogą one się odklejac albo płynąć.
                                  Wszystko zależy od przygotowania podłoża - ostatnio chciałem w R19 ściągnąć APP i wykleić GMSem, tak dla zabawy, bo mi mat zostało - podrzewałem opalarką i prędzej się mata stopiła niż klej puścił. A filc owszem jest nie bardzo palny i nie nagrzewa tak - u mnie leży na silniku (szukam oryginalnego do R19) a obecnie mam z golfaII wsadzony luzem.

                                  Zamieszczone przez El_liero Zobacz posta
                                  nie czytałem całego tematu, ale z punktu akustycznego należało by zbadać widmo hałasu/dźwięku pracy kompresora i wtedy szukać materiału tłumiącego. Albo na pałę materiały, które pewnie już padły w tym temacie.
                                  Dokładnie - wystarczy HolmImpulse i mikrofon - mierzyłem w ten sposób tłumik w samochodzie.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Zamieszczone przez Bebok Zobacz posta
                                    A czy ktoś wziął pod uwagę to, że kompresor przy pracy jednak się grzeje, czasem nawet znacznie
                                    Czytam i czytam i nareszcie ktoś napisać coś ważnego. Pomijając aspekty grzana się skrzyni, pomieszczeni itp. Jeśli zależy Ci na czystości powietrza, niestety nie moze ona stać w zamkniętej skrzyni. Jesli będziesz używał go do pompowania kół lub narzędzi pneumatycznych może to wytrzyma.

                                    Skomentuj

                                    Czaruję...
                                    X