Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Radio w maluszku problemik (retro)

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Radio w maluszku problemik (retro)

    jak niektorzy wiedza dla odstresowania remontuje maluszka z 82 roku w zazasadzie skladam z trzech (polecam wspaniala rozrywka)
    i mam problem mam wspaniale radyjko w roku 82 (niestety zepsute)moze macie jakies sugestje co z tym zrobic i idealnie pasuje do podrobki z rynku za 70 zł znaczy front pasuje itd ale nie w tym problem

    jak dodaje gazu w radiu sluchac syk hmm takie wysokie piszczenie syczenie ktore rosne wraz z obrotami silnika nie wiem od czego to jest moze mieliscie kupilem az nowy alternator ale dalej to jest podejzewam ze brakuje czegos w radiu moze prosty ukladzik z stabilizatora i kilku kondow na 12 V by pomogł?

    #2
    zobacz połączenie masy sygnałowej z masą auta

    Skomentuj


      #3
      albo kolo radia biegna kable do silnika powodujace zakłucenia?

      Skomentuj


        #4
        sa filtry na kable zakladasz i jedziesz bez "turbo"

        Skomentuj


          #5
          klega mial problem podobny ze wzmakiem ale nie w maluchu tylko w iveco tez bylo slychac szumy, cos wspominal ze z masa cos tam pokombinowal ale nie pamietam bo to juz dawno bylo, byc moze ze wymienil cala instalacje od radia

          Skomentuj


            #6
            Lukasz
            Po pierwsze zazdroszczę Ci samozaparcia. Miałem już 3 maluszki (nie nowe), przejechałem nimi ze 150 000 km, remontowałem w nich wszystko (łącznie z mechanizmem różnicowym) i nie chciałbym więcej tego przeżywać. Podejrzewam, że Twój problem tkwi raczej w zakłóceniach od układu zapłonowego niż od alternatora. Jaki masz układ zapłonowy? Klasyczny, czy elektroniczny?

            Wesołych Świąt

            Skomentuj


              #7
              a moze trzeba radio podlaczyc bezposrednio pod aku ? :)

              sproboj - powinno pomoc :), jakis kondzik pomiedzy +12 a mase tez sie moze przydac ...

              Skomentuj


                #8
                Jeżeli instalacja jest "zaśmiecona" to podłączenie bezpośrednio do akumulatora niewiele (nic) pomoże. Dotyczy to szczególnie starych odbiorników radiowych.

                Skomentuj


                  #9
                  Mój malec po remoncie i przeróbce silnika zamykał szafe, skrzyń też pare zamordowałem, a mistrzostwem było rozerwanie wiatraka. A i raz mi mech. różnicowy bokiem skrzyni wyszedł :) Malec był z 79 r. niby:) ale frajda zajebista. Niestety po ostatnim wypadku służy na wsi jako kurnik:(((

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez TatoTurbo
                    sa filtry na kable zakladasz i jedziesz bez "turbo"
                    Zgadzam sie to brzmi jak wkrecajaca sie na obroty turbina :). LUKASZ kazy by chcial miec malucha z turbina :).

                    Skomentuj


                      #11
                      ale jak macie 1000 zł wolny kupcie z 3 maluchy i do dziela naporawde niesamowicie was to odstresuje

                      radio jest bezposrednio do akumulatora (tez kupilem nowy) i jest tzw turbo macie moze jakies schematy na takie ukladziki filtrujace lub z czego sie skladaja?

                      [ Dodano: 2004-12-26, 13:37 ]
                      ps odbiornik jest nowy niestety bardzo slaby ale idealnmie pasuje do starego orginalnego frotnu z radia od malucha

                      Skomentuj


                        #12
                        LUKASZ, sprawdź czy masz kondensator przeciwzakłóceniowy i czy jest sprawny.Druga sprawa możesz kupić gotowy filtr który włączysz w szereg z zasilaniem radyjka.Z objawów wynika że gwiżdże alternator,być może ktoś go sam zamontował bo w tych rocznikach raczej były prądnice.Ale najpewniej to wina kond.przeciwzakł. bądź jego brak.Może jak nie dasz rady poradź się elektryka samochodowego,powinien szybko rozwiązać Twój problem.
                        PZDR

                        Skomentuj


                          #13
                          a nie ma ktos jakiegos schemaciku takiegto filtra lub chodziac z czego sie sklada?
                          bo che wwbydowac to w ardi zeby mi nie waloalo sie w bagazniku to ma byc autko young timer

                          Skomentuj


                            #14
                            mozesz zrobić coś takiego :
                            jak jest to dupne radio to kup stabilizatory na 12V ma 2A i uzyj je do filtracji sygnału (a jak będzie za mało to są stabilizatory 12V 10A tylko nie pamiętam oznaczeń)

                            Skomentuj


                              #15
                              Prościej jest dać kondensator przy alternatorku.

                              Skomentuj


                                #16
                                a i warto dać małe kondensatorki 1uf 100nF 1nF powinny usunąc wyzsze składowe z sygnału

                                Skomentuj


                                  #17
                                  a tak przypadkiem kable od głośników nie idą zbyt blisko kabli zasilających 12v bo to może też być przyczyna

                                  Skomentuj

                                  Czaruję...
                                  X