Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sterowanie silnikiem DC 48V 1000W

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Sterowanie silnikiem DC 48V 1000W

    Cześć Wam. Zastanawia mnie w jaki sposób można najefektywniej sterować takim silnikiem DC w przypadku zastosowania go do elektrycznego małego pojazdu. Sterowanie na pewno musi być płynne coś na zasadzie pedału gazu w samochodzie. Być może ktoś z Was orientuje się w temacie i doradzi :)

    Konkretnie to ten silnik w wersji na 48V:

    http://www.magmapolska.pl/silniki-sz...20/1020-1000w/

    #2
    Sterowanie PWM i dalej mosfety w stopniu mocy lub regulator napiecia na tyrystorach

    ale jesli to ma byc pojazd, to proponuje pomyslec o silniku bezszczotkowym, uklad bedzie duzo bardziej efektywniejszy w sterowaniu i uzytkowaniu ale za to bardziej skomplikowany niestety
    Last edited by Bumpalump; 02.07.2015, 18:17.
    Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

    youtube.com/user/Mr1Raziel

    Skomentuj


      #3
      Źródło prądowe na LM317.. hehe

      mocny mosfet czy nawet IGBT+mostek h+sterownik?

      Tylko dochodzi problem prądu rozruchu, pod niego musisz dobierać tranzystor

      Skomentuj


        #4
        Mógłbym prosić więcej szczegółów na temat tych mosfetów ? W jaki sposób to wszystko ma być połączone z uC i generalnie w jaki sposób to działa i ile tych mosfetów będzie potrzebne przy tym silniku i jak je połączyć ?

        Robię coś takiego pierwszy raz więc muszę najpierw się sporo nauczyć i zrozumieć :)
        Last edited by David853; 02.07.2015, 18:55.

        Skomentuj


          #5
          Poszukaj gotowego urządzenia. Zbudowanie czegoś takiego w amatorskich warunkach wiąże się ze sporymi kosztami i potrzebą posiadania odpowiedniego zaplecza sprzętowego i wiedzy.
          Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
          Grado SR125i

          Skomentuj


            #6
            Jak Ty nie wiesz co to jest mostek H i jak tym sterować to kiepsko to widzę przy tych mocach.
            Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

            Skomentuj


              #7
              PWM steruje wypelnieniem przebiegu co wplywa na predkosc obrotowa silnika
              Mostek H steruje kierunkiem obrotów silnika i stanowi jednoczesnie element wykonawczy czyli potocznie driver


              uC -> PWM -> Mostek -> Silnik

              przy takich pradach i bez zaplecza sprzetowego i pomiarowego lepiej kupic gotowy driver
              Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

              youtube.com/user/Mr1Raziel

              Skomentuj


                #8
                Człowiek się uczy na błędach, ja tam go widzę przy tych mocach, może przez małe fajerwerki ale widzę xDD Żarcik (z fajerwerkami rzecz jasna, a nawet bardzo :))

                To słuchaj musisz poczytać trochę nt. zasady dzialania silników na prund, warto rozebrać nawet jakiś mały z zabawki, ja kolekcjonowałem takie byki jak byłem mniejszy

                Jeżeli posiadasz tę wiedzę to napisz

                Generalnie to chłopaki dobrze mówią, diy wyjdzie Cie sporo drożej, ale tez więcej nauczy

                Masz tu coś ciekawego

                https://pl.wikipedia.org/wiki/Modula..._impuls%C3%B3w
                Last edited by SowaZ; 02.07.2015, 19:26.

                Skomentuj


                  #9
                  btw potrzeba jeszcze tranzystorow ktore wysteruja glowne mosfety, a sam sygnal pwm mozesz podawac prosto z uC
                  Last edited by Bumpalump; 02.07.2015, 19:48.
                  Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                  youtube.com/user/Mr1Raziel

                  Skomentuj


                    #10
                    uC i idee PWM ogarnę, o mostku już poczytałem. Załóżmy, że uC i PWM jest zrobione jak należy. Co dalej ? Jak dobrać tranzystory ile i w jaki sposób aplikować ? Na co zwracać uwagę ? Przepraszam, że tak ogólnie, ale najpierw chcę sobie stworzyć zarys całości.

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez David853 Zobacz posta
                      uC i idee PWM ogarnę, o mostku już poczytałem. Załóżmy, że uC i PWM jest zrobione jak należy. Co dalej ?
                      Dalej musisz ogarnąć co to jest Back EMF dla silnika, dlaczego ciągle palą się mosfety, dlaczego za którymś podłaczeniem spali się wszystko łącznie z komputerem jak będziesz miał podłączony programator (wiesz co to Transil?), a dodatkowo dlaczego przy pierwszej próbie z obciążeniem nie da się wyłączyć silnika i zapiernicza jak szalony, mimo że dałeś przekaźnik awaryjny -obyś na dziecku nie testował.

                      Przy indukcjach, PWM i prądach powyżej pojedynczych A nie ma żartów, przepięcia to chleb powszedni i wpływ na pracę ma wszystko, choćby złe prowadzenie przewodów. Wypróbuj najpierw sterowanie czymś małym, np wentylatorem.

                      Skomentuj

                      Czaruję...
                      X