Dzielo jednego popoludnia... Tak z nudow - no i w sumie nie mam w swoim Uno obrotomierza - wiec... Schematy i wzory plytek, program jest na razie na tyle prymitywny ze nie podaje na razie wsadu procka - ale dziala... Jutro albo pojutrze montuje i zobaczymy jak bedzie. Pelny wsad zapodam w ciagu 2 tygodni, o ile bedzie jakies zainteresowanie owym urzadzeniem.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Obrotomierz cyfrowy
Collapse
X
-
OK. podesle. Podaje tez opis podlaczenia w samochodzie:
R (czerwony) - do +12V po wlaczeniu stacyjki w pozycji "radiowej" (przy zaplonie i pracy silnika, wiadomo - tez ma tam byc +12V)
N (czarny) - masa
CN (pomaranczowo-czarny) - do wyzszego potencjalu na cewce zaplonowej
VN (zielono-czarny) - do nizszego potencjalu na cewce zaplonowej (zwykle tu sa impulsy)
BR (bialo-czerwony) - do +12V tak jak R, ale tylko w samochodach gdzie impulsy sa na cewce sa dodatnie, czyli na przewodzie CN
BN (bialo-czarny) - do masy tak jak N, ale tyko w samochodach gdzie impulsy sa na cewce ujemne, czyli na przewodzie VN
Przewody CN i VN podlaczyc bezposrednio przy cewce zaplonowej, BR i BN w miare mozliwosci bezposrednio do aparatu zaplonowego.
Po pierwszych testach spalilem stabilizator +5V w obrotomierzu (i Bog wie co jeszcze), ale to byl moj blad - poszedlem na latwizne i podlaczylem przewody R i CN razem i bezposrednio do akumulatora - przy rozruchu te skrecone ze soba prewody wypadly z klemy i na zasilanie poszlo przepiecie z cewki zaplonowej... Wiec nie robcie nic na szybko i nie idzcie na latwizne jak ja to zrobilem.
Nastepne testy bede robil kolo piatku, iwec postaram sie cos na ten temat napisac.
[ Dodano: 2006-05-21, 19:37 ]
No i stalo sie - testy przeszedl pomyslnie, ale nie obylo sie bez modyfikacji.
[ Dodano: 2006-05-26, 00:23 ]
Dodaje do calosci "stabilna" wersje softu.
Skomentuj
Skomentuj