Witam,
Jako startujacy na tym forum chcialem przedstawic swojego suba, z ktorym na codzien mam do czynienia.
1. Selekcja:
Moj wybor po wielu odsluchach, rozmysleniach padl wreszcie na JBL GT4-12. Dlaczego on?
Poniewaz mam dosyc czule ucho, ktore lubi jakosc zdyskwalifikowalem na wstepie STX'a (flagowy produkt 30-300AP nie przypadl mi do gustu, nie mowiac o reszcie zlomu), Alphardy itp. A poniewaz moj budżet na głośnik byl w granicach 500zl, w gre wchodzily 3 glosniki roznych producentow:
1. Hertz ES250 lub ES300
2. PIONEER TSW 306c
3. JBL GT4-12 lub GT4-15
Z wrazen odsluchowych (wszystkie glosniki testowane byly w obudowach zalecanych przez producenta) najlepiej prezentuje sie wlasnie JBL. Pionek moim zdaniem nadaje sie do czarnej muzy (Hip-hop itp), nie zachwyca takze glosnoscia.. Hertz to zupelnie inna konstrukcja. ES250 jest bardzo szybki, impulsywny, jednak brakuje mu ciśnienia (gdybym miał robić system na dwoch głośnikach, napewno wybor padlby na tego HERTZA).
JBL jest jednak zlotym srodkiem pomiedzy jakoscia dzwieku a wytwarzanym cisnieniem. Nie polecam go do obudowy zamknietej (zalecane 30l), poniewaz jest dosc wysoki rezonans i przy wiekszych glosnosciach moze zadudnic). Mimo, ze b-r jest wielka, to zapewnia idealne wykorzystanie glosnika.
System:
Glosnik umieszczony jest w 55l obudowie z MDF 22mm. Tunel Bass-reflex strojony jest na 33Hz, tunel srednicy 10cm, umieszczony z boku. Naped to CRUNCH V-SERIES (300W RMS w mostku, czyste brzmienie i dobre tlumienie), sterowanie to JVC KDG-322. Caly system podlaczony jest pod wzmacniacz.
Wrazenia odsluchowe:
Glosnik tworzy bardzo dobre uzupelnienie przedniego systemu (10cm Pioneery w desce, do tego wysokie w slupkach), pieknie sie integruje, przy niskich i srednich glosnosciach odsluch podobny jest to najlepszych (DLS, POLK AUDIO, INFINITY) systemow dwudroznych (16cm w drzwiach).
Sub ujawnia sie dopiero przy wiekszych glosnosciach. Skutecznoscia zaczyna wtedy przewyzszac nie najlepszej jakosci przod. Na plecach czuc potezne uderzenia basu, a samochod sie caly trzesie.
Najciekawsze jest, ze glosnika nie slychac tak mocno na zewnatrz auta, natomiast jesli tylko lekko uchyli sie szybe to ludzie na ulicy odrazu zaczynaja sie obracac..
Podsumowanie:
Jesli masz do wydania 500zl na glosnik z obudowa, a posiadasz naped z min. 250W RMS/4, dodatkowo sporo miejsca w bagazniku, to najlepszym rozwiazaniem bedzie dla Ciebie wlasnie GT4-12.
Pozdrawiam
http://img252.imageshack.us/my.php?i...sc081004yw.jpg
ps. Wiecej fotek wrzuce poznej z powodu problemow z uploadem..
Jako startujacy na tym forum chcialem przedstawic swojego suba, z ktorym na codzien mam do czynienia.
1. Selekcja:
Moj wybor po wielu odsluchach, rozmysleniach padl wreszcie na JBL GT4-12. Dlaczego on?
Poniewaz mam dosyc czule ucho, ktore lubi jakosc zdyskwalifikowalem na wstepie STX'a (flagowy produkt 30-300AP nie przypadl mi do gustu, nie mowiac o reszcie zlomu), Alphardy itp. A poniewaz moj budżet na głośnik byl w granicach 500zl, w gre wchodzily 3 glosniki roznych producentow:
1. Hertz ES250 lub ES300
2. PIONEER TSW 306c
3. JBL GT4-12 lub GT4-15
Z wrazen odsluchowych (wszystkie glosniki testowane byly w obudowach zalecanych przez producenta) najlepiej prezentuje sie wlasnie JBL. Pionek moim zdaniem nadaje sie do czarnej muzy (Hip-hop itp), nie zachwyca takze glosnoscia.. Hertz to zupelnie inna konstrukcja. ES250 jest bardzo szybki, impulsywny, jednak brakuje mu ciśnienia (gdybym miał robić system na dwoch głośnikach, napewno wybor padlby na tego HERTZA).
JBL jest jednak zlotym srodkiem pomiedzy jakoscia dzwieku a wytwarzanym cisnieniem. Nie polecam go do obudowy zamknietej (zalecane 30l), poniewaz jest dosc wysoki rezonans i przy wiekszych glosnosciach moze zadudnic). Mimo, ze b-r jest wielka, to zapewnia idealne wykorzystanie glosnika.
System:
Glosnik umieszczony jest w 55l obudowie z MDF 22mm. Tunel Bass-reflex strojony jest na 33Hz, tunel srednicy 10cm, umieszczony z boku. Naped to CRUNCH V-SERIES (300W RMS w mostku, czyste brzmienie i dobre tlumienie), sterowanie to JVC KDG-322. Caly system podlaczony jest pod wzmacniacz.
Wrazenia odsluchowe:
Glosnik tworzy bardzo dobre uzupelnienie przedniego systemu (10cm Pioneery w desce, do tego wysokie w slupkach), pieknie sie integruje, przy niskich i srednich glosnosciach odsluch podobny jest to najlepszych (DLS, POLK AUDIO, INFINITY) systemow dwudroznych (16cm w drzwiach).
Sub ujawnia sie dopiero przy wiekszych glosnosciach. Skutecznoscia zaczyna wtedy przewyzszac nie najlepszej jakosci przod. Na plecach czuc potezne uderzenia basu, a samochod sie caly trzesie.
Najciekawsze jest, ze glosnika nie slychac tak mocno na zewnatrz auta, natomiast jesli tylko lekko uchyli sie szybe to ludzie na ulicy odrazu zaczynaja sie obracac..
Podsumowanie:
Jesli masz do wydania 500zl na glosnik z obudowa, a posiadasz naped z min. 250W RMS/4, dodatkowo sporo miejsca w bagazniku, to najlepszym rozwiazaniem bedzie dla Ciebie wlasnie GT4-12.
Pozdrawiam
http://img252.imageshack.us/my.php?i...sc081004yw.jpg
ps. Wiecej fotek wrzuce poznej z powodu problemow z uploadem..
Skomentuj