Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

FET-hex - swietny, tani wzmacniacz, polecam

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • _NATAN_5064
    replied
    Zamieszczone przez regan3000 Zobacz posta
    TDA próbował testowy glosnik wyrwać z kosza a układ z irfp rylko lekko uderzał cewka o kosz
    Ciekawy punkt odniesienia
    A na serio to pewnie nie wysterowałeś go dobrze, potrzeby jakiś przedwzmacniacz lub zmiana wartości któregoś z rezystorów.

    Zostaw komentarz:


  • regan3000
    replied
    Wzmacniacz gotowy i ustawiony. Prąd spiczynkowy ustawiłem na 100mA ale szczerze to jest mój pierwszy tranzystorowy wzmacniacz i nie jestem pewien czy dla dwóch par irfp taka wartość jest optymalna.
    Mocowo spróbowałem go porównać do wzmacniacza na jednej kości TDA7294 i troszke się zawiodlem. Oby dwa wzmacniacze Asilane tym samym napieciem i sygnał podawany z tego samego źródła. Testowalem to na ucho i przy tym samym poziomi sygnału wej. TDA próbował testowy glosnik wyrwać z kosza a układ z irfp rylko lekko uderzał cewka o kosz. Dlatego też nie jestem pewnien czy dobrze ustawilem prąd spoczynkowy.

    Zostaw komentarz:


  • regan3000
    replied
    tazna razie będzie +-40vdc robię to do małego suba na dwie pary. Dam te BC550c i BC560c ponoć ich parowanie nie ma sensu. Jeszcze jedną małą nieścisłość znalazłem.
    Rezystor R16 w torze audio według spisu elementów jest 10k, a na schemacie 1k. Niestety 1k mam tylko małej mocy i 5%. W torze audio nie ma dużych napięć i prądów ale ta tolerancja 5% w torze audio wydaje mi się złym rozwiązaniem.

    Zostaw komentarz:


  • Micwoj
    replied
    Ja mam na 546/556B i ładnie gra. Przedtem był na 550/560C ale mam trafo prawie 50vdc w spoczynku, na wszelki wypadek zmieniłem.
    Żadnego preampa nie mam u jest doatatecznie głośno.

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    regan3000 podaj jakie masz zasilanie. Jak jest mniej jak +/- 45VDC to możesz śmiało dać BC550C/560C. A co do parowania to Twój wybór. Jak masz mieć nieprzespane noce to paruj, jak Cie to nie rusza to nie trać na to czasu :) Na pcb i tak jest potencjometr od regulacji dc offsetu. Ja u siebie parowałem, ponieważ trafiły mi się jakieś wybrakowane tranzystory i pomimo oznaczenia C nie miały nawet minimalnej wartości wzmocnienia podanego w datasheecie.

    Zostaw komentarz:


  • regan3000
    replied
    Montaż strasznie się dłuży ze względu na brak czasu. Obecnie jestem na etapie wlutowywania tranzystorów wejściowychQ3, T3 i mam do was pytanie. Mam na stanie BC546 i BC556 ale w wersji B. W źródłach prądowych już je zastosowałem ale do wejściowych raczej będą miały za małe wzmocnienie jeśli się mylę poprawcie mnie. Ewentualnie mam jeszcze BC550C i BC560C może je zastosuje? Druga sprawa jak to jest z tym parowaniem jest to konieczne czy nie. Jedni piszą że tak inni, ze nie...

    Zostaw komentarz:


  • regan3000
    replied
    Przed napisaniem tamtego posta wlutowałem 1000uf bo akurat taki malem. Nie powinno to chyba... zaszkodzic. Jak dojdę do etapu ustawiania prądu spoczynkowego na pewno dam znać.

    Zostaw komentarz:


  • borys
    replied
    C7 i C8 daj 100uF na odpowiednie napiecie. Jak juz uruchomisz to daj znac, bo nie pamietam jak sie tam kompensowal prad spoczynkowy (trzeba bylo by to jeszcze sprawdzic).

    Zostaw komentarz:


  • regan3000
    replied
    Hej.
    Składam wersje z trzema parami tranzystorów FET-hex v7.1 i napotkałem małą nieścisłość. Otóż na schemacie kondensatory C7 i C8 mają wartość 100uf, a w spisie jest napisane 1000uf. Rozbieżność duża dlatego chce się upewnić która wartość jest poprawna. Są one w lini zasilania więc dając 1000 nie będzie źle.

    Zostaw komentarz:


  • borys
    replied
    toopcool
    Ja zasilalem napieciem +/-55V z trzema parkami, trzeba bylo kilka rezystorkow pozmieniac i tyle. Generalnie na takie napiecie to lepiej by bylo troche to ustrojstwo przeprojektowac.

    Zostaw komentarz:


  • toopcool
    replied


    BG1 - zasilał ktoś powyższy układ napięciem +/- 65 V.
    Poza zmianą Q4 I T4 na MJE , R4 ,R5 dać 22R i dołożyć jeszcze parkę na wyjściu czy coś jeszcze ?

    Zostaw komentarz:


  • Holgin
    replied
    Zamiast 2SC5171/2SA1930 lutuję 2SC4793/2SA1837, bo tych pierwszych nie mam, tak samo zamiast 470uF/50V będą 220uF/63V :)

    Przyznam, że trochę nie podoba mi się płytka z pierwszego zamówienia, aczkolwiek są bardzo ładne :)

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Nie na temat...
    "ścisz trochę i ścisz trochę......"

    Skąd ja to znam... :)

    Zostaw komentarz:


  • lokiec3
    replied
    Ta poprawiona wersja jest lepsza. Góry jest więcej i trochę żywsza, ale nie męczy uszu. Za dużo i tak też się nie mogę wypowiadać bo stale jest ścisz trochę i ścisz trochę......
    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • borys
    replied
    gavron04
    Juz nie pamietam ile zaplacilem ale to jest ta mala obudowa wielkosci kartki A4. Wpisz sobie na ebayu ''amplifier enclosure'' i wyskoczy ci tego troche, polecam jak cos sprzedawce along183234 (nie pamietam jaki dokladnie nr po nicku).

    lokiec
    Bardzo by mnie interesowala twoja opinia na temat ostatniej modyfikacji, ktora wersja ci sie bardziej podoba ta z rezystorami 680-150 w lustrach czy 330-150 ?
    W sumie to dosyc wazne dla mnie bo kazda opinia przyczynia sie do tego ze bede w stanie sie czegos wiecej nauczyc.
    I tak jestem zadowolony ze chcialo ci sie to polutowac.
    thx

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Dzięki borys, jeszcze mam pytanie odnośnie Twojej obudowy, ile zapłaciłeś?

    Zostaw komentarz:


  • lokiec3
    replied
    Zamieszczone przez gavron04 Zobacz posta
    borys powiedz mi, czy zrobiłeś (lub ktoś inny) porównanie BG1 (z forumowego zamówienia) z innymi wersjami, które "stworzyłeś"? Mógłby się ktoś wypowiedzieć?
    Ja miałem BG1, teraz mam BG9. Na tym samym zasilaniu 2*30VAC jest więcej mocy. Przy odkręceniu gały na maksa BG9 już się nie da słuchać w moim pomieszczeniu bo jest za głośno i lekki przester głośników. Bg1 tego nie miał. BG9 ma fajny bas i trochę ostrzejszą górę (po poprawkach Borysa wzgl pierwszej wersji). Dużo mniej się grzeje niż BG1. Koszt wykonania samych płytek to ok 120 zł para. Ja wole BG9 stanowczo.
    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • borys
    replied
    gavron04
    Niestety nie jestem w stanie zrobic takiego porownania poniewaz caly czas robie sobie powoli cos nowego. Pojecie ''lepszosci'' jest bardzo wzgledne i zalezy od bardzo wielu rzeczy wiec tak naprawde to najlepiej bedzie jak sie trafi w swoje preferencje. Teraz zajmuje mi to coraz wiecej czasu bo coraz wiecej sie ucze i coraz bardziej skupiam sie na testach odsluchowych niz na suchych wykresach.
    Owa wykresologia i tak jest wazna bo pozwala ocenic czy projekt jest w miare poprawny i bezpieczny.

    Ostatni 99% skonczony wynalazek to BG9, uwazam go za calkiem fajny na dodatek na 2 parki wiec bedzie mozna w koncu to 200W przekroczyc (chodz mnie wystarcza 20W w zupelnosci).
    Obrazkologia wyglada tak:



    No i bardzo wazna rzecz, montaz tranzystorow od spodu, wielu ma z tym klopoty a rozwiazanie jest banalnie proste, wystarczy dodatkowy tranzystor np w TO220, ktory wsadzimy pod nasz docelowy, trzeba zlapac plytke i dwa tranzystory palcami i zalutowac. Drivery lutujemy dokladnie w taki sam sposob. Latwo, szybko i bardzo rowno.



    No i ekranowanie transformatora :P
    Last edited by borys; 12.10.2014, 22:31.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Mam 2 płytki BG1 wolne

    Zostaw komentarz:


  • Holgin
    replied
    Hm, mnóstwo ludzi pyta o to BG1...
    Kupię 2 płytki z zamówienia jakby komuś się walały po szufladzie :P Może zrobię porównanie, będzie 3 kandydatów, a jak kiedyś uda mi się uruchomić BG5, to i czterech... :)

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X