Wydaje się, ze średnica portu nie ma znaczenia, jednak jakby nie patrzeć, nie możliwe żeby to nie miało znaczenia.
Z fizycznego punktu widzenia, im mniejsza średnica BR, tym większe ciśnienia zachodzą w skrzyni (lepszy impuls?)
Z 2 strony gdyby zrobić bardzo szeroki i długi szczelinowy port BR, mogło by to zadziałać podobnie jak TL.
Mamy załóżmy 3 skrzynie 200l BR strojone na 30hz.
-Pierwszą stroimy 1 rurką 10cm szerokości i 6cm długości
-Drugą stroimy 4 rurkami 10 cm szerokości, 46cm długości.
-Trzecią stroimy długim tunelem szczelinowym o wymiarach 50x20cm i długości 138cm.
W wszystkich przypadkach mamy taką samą częstotliwość strojenia, ale czy zagra to identycznie?
Podejrzewam, że w skrzyni numer może być lepszy impuls, bo w skrzyni będą zachodzić większe ciśnienia, z racji 4x mniejszej średnicy BR.
Podejrzewam róznież, że w skrzyni numer 3 moga zajść zjawiska podobne jak w TL, bo tunel sam w sobie jest baardzo zbliżony budową do TL'ki.
Co o tym myślicie?
Z fizycznego punktu widzenia, im mniejsza średnica BR, tym większe ciśnienia zachodzą w skrzyni (lepszy impuls?)
Z 2 strony gdyby zrobić bardzo szeroki i długi szczelinowy port BR, mogło by to zadziałać podobnie jak TL.
Mamy załóżmy 3 skrzynie 200l BR strojone na 30hz.
-Pierwszą stroimy 1 rurką 10cm szerokości i 6cm długości
-Drugą stroimy 4 rurkami 10 cm szerokości, 46cm długości.
-Trzecią stroimy długim tunelem szczelinowym o wymiarach 50x20cm i długości 138cm.
W wszystkich przypadkach mamy taką samą częstotliwość strojenia, ale czy zagra to identycznie?
Podejrzewam, że w skrzyni numer może być lepszy impuls, bo w skrzyni będą zachodzić większe ciśnienia, z racji 4x mniejszej średnicy BR.
Podejrzewam róznież, że w skrzyni numer 3 moga zajść zjawiska podobne jak w TL, bo tunel sam w sobie jest baardzo zbliżony budową do TL'ki.
Co o tym myślicie?
Skomentuj