witam.
Noszę się z zamiarem przebudowy mojego dotychczasowego systemu w samochodzie. Dotychczasowy system to jednostka strująca 4*25W rms która prowadziła przód czyli głośniki średniotonowe w drzwiach przednich oraz syczki w zabudowie lusterek na aktywnych zwrotkach. Gra to raczej bezbasowo.
Co do zmian to chciałem sie poradzić, tych którzy znaja sie ciut na carAudio i wiedzą jakie zmiany prowadzą do jakich efektów.
Otórz: w palnach jest pozostawienie istniejącego systemu przedniego, czyli sredniotonówki plus tweeter na aktywnych zwrotnicach, wytlumienie drzwi przednich za pomocą mat bitumicznych (ok 10mat 50*25cm/drzwi). System miałby być uzupełniony o subwoofer 20-25cm. Jednostka główna pozostała by bez zmian. System napędzany musi być wzamcniaczem.
Pytania które kierują do użytkowników forum na sam początek to:
-w jaki sposób zasilić istniejący system? do wyboru jest monoblock pędzący subwoofer (ok 60-80w rms) na filtrze dolnoprzepustowym, pozostały system przedni na jednostce sterującej. Czy moze wybrać drugie wyjście i zainwestować we wmak 4kanałowy który z powodzeniem mi zasili przód na zwrotkach i na mostku subwoofer? wzmak wtedy by musiał być 4*50 w rms co by dało po 50w na przód i na mostku 100w na sub. co o tym sądzicie? które rozwiązanie wydaje sie być lepsze i przede wszystkim dlaczego?
-drugie pytanie dotyczy zabudowy samego subwoofera. Moim zdaniem wszelkie tuby samochodowe to nie są warte uwagi dlatego stawiam na zabudowe w bagażniku typu bass reflex lub zamkniętą. problem w tym że bagażnik odgrodzony jestos wnętrza samochodu i zastanawiam sie nad zespoleniem zabudowy subwoofera z półką z tyłu. Podkreślam ze zespolenie zabudowy nie znaczy "wszadzić glośnik w tylną półkę"...
-trzecie pytanie dotyczy samego przetwornika do sub'a którego chciałbym użyć. czy mozecie mi zaproponować coś z modeli carAudio które według waszych uznań są w miare dobre? Znów muszę zaznaczyć że modele carAudio różnią sie od tych używanych w homeAudio. Z propozycji godnych uwagi uważam: Intertechnik MDS-10S JL Audio 10W04 Earthquake DB10 PHD W10.1 i zastanawiam sie nad wyborem jednego znich lecz chętnie wysłucham i waszych propozycji.
proszę o podpowiedzi osoby które są zorientowane w temacie carAudio i mogą skonkretyzować swoje opinie oraz dać przykłady z odsłuchu. większości pewnie wystarczy w samochodzie zwykłe fabryczne radyjko i powiedzą ze pomysły bez sensu i te osoby proszę o nie zamieszczanie postów.
a i ważne jeszcze: samochód to P206 3drzwi.
pozdrawiam :magik:
Noszę się z zamiarem przebudowy mojego dotychczasowego systemu w samochodzie. Dotychczasowy system to jednostka strująca 4*25W rms która prowadziła przód czyli głośniki średniotonowe w drzwiach przednich oraz syczki w zabudowie lusterek na aktywnych zwrotkach. Gra to raczej bezbasowo.
Co do zmian to chciałem sie poradzić, tych którzy znaja sie ciut na carAudio i wiedzą jakie zmiany prowadzą do jakich efektów.
Otórz: w palnach jest pozostawienie istniejącego systemu przedniego, czyli sredniotonówki plus tweeter na aktywnych zwrotnicach, wytlumienie drzwi przednich za pomocą mat bitumicznych (ok 10mat 50*25cm/drzwi). System miałby być uzupełniony o subwoofer 20-25cm. Jednostka główna pozostała by bez zmian. System napędzany musi być wzamcniaczem.
Pytania które kierują do użytkowników forum na sam początek to:
-w jaki sposób zasilić istniejący system? do wyboru jest monoblock pędzący subwoofer (ok 60-80w rms) na filtrze dolnoprzepustowym, pozostały system przedni na jednostce sterującej. Czy moze wybrać drugie wyjście i zainwestować we wmak 4kanałowy który z powodzeniem mi zasili przód na zwrotkach i na mostku subwoofer? wzmak wtedy by musiał być 4*50 w rms co by dało po 50w na przód i na mostku 100w na sub. co o tym sądzicie? które rozwiązanie wydaje sie być lepsze i przede wszystkim dlaczego?
-drugie pytanie dotyczy zabudowy samego subwoofera. Moim zdaniem wszelkie tuby samochodowe to nie są warte uwagi dlatego stawiam na zabudowe w bagażniku typu bass reflex lub zamkniętą. problem w tym że bagażnik odgrodzony jestos wnętrza samochodu i zastanawiam sie nad zespoleniem zabudowy subwoofera z półką z tyłu. Podkreślam ze zespolenie zabudowy nie znaczy "wszadzić glośnik w tylną półkę"...
-trzecie pytanie dotyczy samego przetwornika do sub'a którego chciałbym użyć. czy mozecie mi zaproponować coś z modeli carAudio które według waszych uznań są w miare dobre? Znów muszę zaznaczyć że modele carAudio różnią sie od tych używanych w homeAudio. Z propozycji godnych uwagi uważam: Intertechnik MDS-10S JL Audio 10W04 Earthquake DB10 PHD W10.1 i zastanawiam sie nad wyborem jednego znich lecz chętnie wysłucham i waszych propozycji.
proszę o podpowiedzi osoby które są zorientowane w temacie carAudio i mogą skonkretyzować swoje opinie oraz dać przykłady z odsłuchu. większości pewnie wystarczy w samochodzie zwykłe fabryczne radyjko i powiedzą ze pomysły bez sensu i te osoby proszę o nie zamieszczanie postów.
a i ważne jeszcze: samochód to P206 3drzwi.
pozdrawiam :magik:
Skomentuj