Witam!
Na początku chciałbym się przywitać, przywiało mnie z elektrody bo tam nie ma miejsca na pytających o "banały".
Posiadam Skodę Octavię I kombi, seryjnie są w nim cztery tweetery, których brzmienie mi odpowiada. Jako że w moim egzemplarzu były tylko dwa z przodu, postanowiłem dokupić takie same oryginały na tył. Jednak okazało się, że te dokupione są strasznie ciche i praktycznie nic nie wnoszą do pasma u pasażerów. Zauważyłem, że na przodzie przy wysokotonówkach mam kondensatory bipolarne 6,8uF 35V, natomiast w tych dokupionych (cichych) są 4,7uF 50V. Z tego co się orientuję napięcie pracy kondensatora tutaj jest mało istotne, byle byłoby wyższe od tego na kablach. Zdaję sobie też sprawę, że kondensator tylko zmienia częstotliwość cięcia tweetera. Kupiłem dzisiaj dwie sztuki 6,8uF 100V, wlutowałem w miejsce starych i wysokotonówki nadal są niesłyszalne. Co proponujecie żeby tam zastosować? Niechciałbym w ciemno kupować i próbować po kolei, może zrobić jakieś pomiary? Proszę o wskazówki i pozdrawiam.
Na początku chciałbym się przywitać, przywiało mnie z elektrody bo tam nie ma miejsca na pytających o "banały".
Posiadam Skodę Octavię I kombi, seryjnie są w nim cztery tweetery, których brzmienie mi odpowiada. Jako że w moim egzemplarzu były tylko dwa z przodu, postanowiłem dokupić takie same oryginały na tył. Jednak okazało się, że te dokupione są strasznie ciche i praktycznie nic nie wnoszą do pasma u pasażerów. Zauważyłem, że na przodzie przy wysokotonówkach mam kondensatory bipolarne 6,8uF 35V, natomiast w tych dokupionych (cichych) są 4,7uF 50V. Z tego co się orientuję napięcie pracy kondensatora tutaj jest mało istotne, byle byłoby wyższe od tego na kablach. Zdaję sobie też sprawę, że kondensator tylko zmienia częstotliwość cięcia tweetera. Kupiłem dzisiaj dwie sztuki 6,8uF 100V, wlutowałem w miejsce starych i wysokotonówki nadal są niesłyszalne. Co proponujecie żeby tam zastosować? Niechciałbym w ciemno kupować i próbować po kolei, może zrobić jakieś pomiary? Proszę o wskazówki i pozdrawiam.
Skomentuj