Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

INFINITY 1260w - Skrzynia szczelinowa. Litraż, wymiary.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    dolna idzie cała z wymiarów jak w winisd czyli
    dół i góra tj 70,7 na 31

    teraz boki z wysokosci odjac 2 razy grubosc co da 31 na 46,9 -2x3,6

    tył z kazdego wymiaru odjac trzeba podwojna grubosc plyty czyli 70,7-2x3,6 na 31-2x3,6

    Przód tak samo z czego z szerokosci trzeba odjąc jeszcze szerokość tunelu co da

    70,7-2x3,6-2,5 na 31-2x3,6

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    39,69 wysokosc w srodku szerokosc 63,5 glebokosc 23,8 daje jak w morde 59,999861 LITRA
    Last edited by mauecky; 28.08.2014, 00:12.

    Skomentuj


      #22
      teraz objętość portu tj 32cm na 39,69 na 3,6+2,5cm szerk portu daje 7,8L

      jesli dobrze rozumuje to 60L założone wstępnie jest za mało bo producent mowi o 57L więc teraz byłoby 60-7,8L czyli 52,2 wiec braknie 4,8L

      podnieść o 5L wielkość obudowy i powinno być CACY ??

      Rozwiej moje wątpliwości i juz wiem w czym tkwic bedzie tajemnica :P

      Skomentuj


        #23
        No ludziska no pomóżcie

        Skomentuj


          #24
          Dobra już całkowicie i ostatecznie wyliczyłem coś takowego
          Litraż 64L
          Strojenie 32Hz

          Takowy litraż i strojenie pozwoli na ustalenie tunelu szczelinowego który będzie prosty, nie będzie łamany i sam w sobie będzie miał 2,5cm szerokości 40cm wysokości,
          29,39 głębokości co jeśli dobrze liczę tzn całą powierzchnie łącznie z powietrzem które zabiera daje to 7L szczeliny co odjęte od 64L da 57L tak jak poleca producent

          skrzynia z płyty o grubości 3,6cm o wymiarach 47,20 x 57,37 x 39,09

          Dobrze ?? Jeśli tak to zaczynam ciąć materiał

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
            teraz boki z wysokosci odjac 2 razy grubosc co da 31 na 46,9 -2x3,6
            i tu jest blad - przyjales podwojna grubosc scianki
            w tym przypadku zupelnie niepotrzebnie

            przednia scianke jak najbardziej mozesz dac grubsza. reszte daj pojedyncza i dodaj kratownice w srodku - daje to duzo lepszy efekt niz grube scianki


            Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
            teraz objętość portu tj 32cm na 39,69 na 3,6+2,5cm szerk portu daje 7,8L

            jesli dobrze rozumuje to 60L założone wstępnie jest za mało bo producent mowi o 57L więc teraz byłoby 60-7,8L czyli 52,2 wiec braknie 4,8L

            podnieść o 5L wielkość obudowy i powinno być CACY ??

            Rozwiej moje wątpliwości i juz wiem w czym tkwic bedzie tajemnica :P
            teoretycznie dobrze liczysz i tak niby powinno sie robic. ALE...

            http://s3.amazonaws.com/szmanuals/66...87abef74b72ce5
            VENTED BOX VOLUME
            (INCLUDES DRIVER/PORT DISPLACEMENTS)
            trzeba czytac to co producent podaje!
            JBL/Infinity/HK podaja pojemnosci z uwzglednionymi tunelami i glosnikami. czyli robimy skrzynie dokladnie 56 litrow i niczym sie nie przejmujemy
            z kolei JL Audio podaje netto i trzeba sobie doliczyc samemu objetosc glosnika jak i tunelu. w taki sposob np proponowane przez JLa 42 litry jest wieksza obudowa niz twoje 56 litrow. dlaczego? bo po uwzglednieniu tunelu i glosnika wyszla mi skrzynia 65 litrow :p


            Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
            skrzynia z płyty o grubości 3,6cm o wymiarach 47,20 x 57,37 x 39,09

            Dobrze ?? Jeśli tak to zaczynam ciąć materiał
            tak wiec trzeba to przeliczyc na nowo :p



            Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
            grubosci odejmowac wg zasady skladania przedstawionej np tutaj
            idz krok dalej i pomysl jak to wykonczyc?

            Skomentuj


              #26
              jak sie ma 2L orginalnego tunelu BR rurka do mojego 7L BR szczelinowego musze przeciez podniesc litraz o te 5L różnicy czyli 57 + 5 da 62L zeby zrekompensowac zabrana powierzchnie no tak

              Idzie płyta 36mm i koniec kropka bo to musi w tym samochodzie być pancerne a w kratownice mi się nie chce bawić.

              Wykończenia narazie nie będzie żadnego bedzie oszlifowane i pociagniete jakims lakierem, BR zostaje biało szary taki kolor jak ma płyta.

              Kiedyś może się obije co jest dla mnie całkowicie zbędne.

              Dodatkowo chciałem przednią sciane tak rozwiazac ze 1 warstwa 18mm bedzie wycieta pod wielkosc zewnetrzna glosnika zeby go zatopic i oprzec dopiero na 2 płycie.

              Powiedz mi w takim razie ile ma miec w koncu ten litraz i czy uwzgledniac roznice w powierzni szczeliny a okraglego portu.

              Skomentuj


                #27
                te 5l przy takim litrazu wielkiej roznicy nie zrobi

                i teraz kolejna sprawa - wyliczenie odpowiedniej dlugosci tunelu
                tutaj juz nie mozna odejmowac objetosci tunelu bo wtedy wyliczenia nie pokryja sie z tym co zbudujesz
                tak wiec do programu wpisz to co masz w srodku bez tunelu


                Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
                Takowy litraż i strojenie pozwoli na ustalenie tunelu szczelinowego który będzie prosty,
                zwroc uwage jak daleko jest koniec tnelu od scianki
                zeby czasem tylna scianka nie robila nam zakretu...


                Zamieszczone przez mauecky Zobacz posta
                Idzie płyta 36mm i koniec kropka bo to musi w tym samochodzie być pancerne a w kratownice mi się nie chce bawić.
                w takim razie bedziesz mial ciezka skrzynie ktora nadal bedzie drżala razem z glosnikiem

                Skomentuj


                  #28
                  Tunel jest obliczony tak ze 2,5cm zostanie pod koniec czyli tyle samo co jego szerokosc

                  Który litraz mam w koncu policzyc sam wewnetrzny do granicy sciany szczeliny ?? i ten ma miec 56L ??

                  Zakreciles mnie juz teraz tak ze juz sam nie wiem najpierw mowiles zeby odliczyc doliczyc teraz jak w koncu

                  Skomentuj


                    #29
                    Dzięki takim ludziom jak nasz Admin marzenia się spełniają a ludzie tacy jak ja potrafią się nauczyć ciekawych rzeczy. I mimo że nie mam dobrego sprzętu to i tak miło mi się będzie składać skrzynie po wszystkich wytycznych Pawła. Dobra robota.
                    Inne fora milczały to się nauczyłem czegoś. Dziękuje.

                    Wstawiam projekt który pomógł Paweł przelać na "prostą" kartkę mój rysunek nie nadaje się do pokazania

                    Skomentuj


                      #30
                      Panowie i Panie jak z waszego doświadczenia wygląda wygłuszanie. W większości przypadków widzę że nie ma sensu wygłuszać skrzyń BR. Zamknięte owszem. Moje pytanie czy lekkie wygłuszenie spowoduje mniejszy strzał z basu i zmiękczenie tąpnięcia ?? :) i czy w ogóle się z tym męczyć

                      Skomentuj


                        #31
                        Ostatecznie po miesiącu czasu od kiedy tu jestem udało się zrobić taki w sumie pierwszy swój osobisty projekt DIY. Jedyne czego sam nie wykonałem to cięcie płyt, które zostawiłem stolarzowi który jak się domyślacie nie popisał się i czasem musiałem przypiłować 3mm. No do rzeczy. Projekt po konsultacji z Pawłem został odrobinę zmieniony tzn
                        skrzynia 60L z tunelem 35cm na 36mm dała strojenie w granicach 34Hz chociaż na słuch 37 - 38hz w tym samochodzie przy tym wzmacniaczu jest słyszalne tak ostatecznie moim zdaniem. Owszem słychać i 20 ale raczej przy więcej niż magiczne -3dB Zmniejszanie powierzchni tunelu (obniżanie strojenia) nie daje za wiele co szybko wnioskując daje nam informację o jakże badziewnym głośniku INFINITY :) Na początek uważam wystarczy Ogólne wrażenia to moc jest straszna. Blachy fruwają, szpachla odpada a po już takim ludzkim ustawieniu przodu z subem daje to czego oczekiwałem tj. dołożenie odpowiednio niskiego basu do standardowego zestawu. Gra czystko, mruczy w miarę nisko i o dziwo nawet bardzo się nie dławi przy szybszych bitach. Odsłuchy plików z generatora pozwalają stwierdzić że rezonans blach w samochodzie jest na poziomie 59 - 62 Hz ;D co skutecznie zniechęca do słuchania szybszego bitu. Po podkręceniu wzmacniacza na tzw denerwowanie okoliczności potrafi naprawdę zagęścić atmosferę w okolicach 100 metrów szczególnie przed samochodem.
                        Podsumowując w zależności od ustawień wzmacniacza uzyskać można mięsisty potężny bas który zagłuszy wszytko lub jakościowo rozszerzyć zakres odtwarzanych pasm.

                        Przypominam że samochód to typowy blaszak a zamierzeniem było tylko delikatnie poprawić jakość słuchanej muzyki a wyszedł masakrator

                        W następnym poście przedstawię kilka fotek z budowy w trakcie której bawiłem się docieraniem, szpachlowaniem, zaokrąglaniem. Czas nie grał roli chciałem to zrobić raz a porządnie. Ocenę pierwszego DIY zostawiam Wam.

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        Chwilowo jest bez narożników - muszą być moim zdaniem przy częstym wożeniu dziwnych rzeczy co zmusza do częstego przestawiania skrzyni a rogi lubią się obijać
                        Poprawki trzeba zrobić z mocowaniem maskownicy która też musi być ze względu na charakter przewożonych rzeczy.
                        Czekam na ewentualne wskazówki na przyszłość :)

                        Skomentuj

                        Czaruję...
                        X