sylvek, Położenie pokrętła volume ma się nijak do mocy wyjściowej. Wszystko zależy od czułości urządzenia (wzmacniacza czy amplitunera) i sygnału źródła. To samo urządzenie zachowa się inaczej przy podłączeniu różnych źródeł. Gałką wzmocnienia należy kręcić od zera do momentu pojawienia się zniekształceń przesterowania, a te mogą pojawić się w różnych położeniach pokrętła w zależności od czynników wymienionych wcześniej. Producenci starają się zachować pewien margines dla źródeł o relatywnie niskim sygnale. Zauważ że nawet płyty CD realizowane są z różną głośnością, jedne wymagają większego podkręcenia, a inne mniejszego, dla uzyskania porównywalnego poziomu głośności. Nie ma też znaczenia czy regulacja odbywa się klasycznie czy elektronicznie, decyduje wzmocnienie urządzenia. Charakterystyki układów regulacji wzmocnienia też mogą się znacznie różnić.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dziwny dźwięk z głośnika
Collapse
X
-
Nie chodzi o mierzenie i obliczanie. Wnioskuję na podstawie obserwacji.
Mam dwa pre, jeden z regulacją analogową a drugi z cyfrową. Do obydwu podłączona jest jedna końcówka mocy, selektorem wybieram z którego pre jest sterowana. Źródłem jest jeden CD podłączony do obydwu pre.
Aby uzyskać podobny poziom głośności na analogu mam godz.9 a na cyfrowym 50 w skali 100.
Wydaje mi się że to potwierdza moje słowa. Ale jak wiemy od każdej reguły jest wyjątek.
O tym że tak wyregulowane są potencjometry powiedział mi serwisant Yamahy z którym kiedyś rozmawiałem.Last edited by sylvek; 05.02.2015, 16:46.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez sylvek Zobacz postaWydaje mi się że to potwierdza moje słowa. Ale jak wiemy od każdej reguły jest wyjątek.
Skomentuj
-
sylvek, wyobraź sobie wzmacniacz jako klocek o pewnym wzmocnieniu (przy potencjometrze ustawionym na maxa). Kręcąc potencjometrem możesz tylko obniżać poziom wejściowy sygnału. raven1985 dobrze napisał że Twoje dwa urządzenia mają różne wzmocnienia, a pewnie też inne charakterystyki potencjometru (zwykle potencjometry analogowe znacznie odbiegają od charakterystyki wzorcowej ze względów technologicznych produkcji). Musiałbyś popróbować z innymi źródłami (tuner, gramofon) wtedy zobaczyłbyś że tak właśnie to wygląda.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez irek Zobacz postaNiepokojace i glosne stuki dochodza od uderzenia dolnego zawieszenia o plyte nabiegunnika. Czasami producenci montuja tam jakis miekki material tlumiacy to uderzenie.
A takie mega glosne przerazajace stukniecie to powoduje stukniecie cewki o dolny nabiegunnik jego dno. I tu czasami wystarczy jedno uderzenie i po glosniku. Jak karkas cewki jest aluminiowy to czesto zagina sie jego krawedz i potem obciera jak cholera
Zamieszczone przez irek Zobacz postaTakie uderzenie nie jest wada glosnika!!
Primo - napisałem, że dla mocy nominalnej.
Secundo - dla większych amplitud sygnału elektrycznego (niż nominalnie) przetwornik powinien byś tak zaprojektowany, aby za wszelką cenę zapobiec twardemu ograniczeniu wychylenia układu (walniecie karkasu cewki o dolny nadbiegunnik) A żeby temu zapobiec wystarczy dobrze dobrać całkowitą wysokość cewki oraz dobrze umiejscowić dolne zawieszenie, aby to ono ograniczało jako pierwsze. W innym wypadku? Bubel... :)
Skomentuj
Skomentuj