Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

nawijanie cewek...

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    nawijanie cewek...

    Witam....

    Chyba to pierwszy post z problemem na forum hehehe, ale do rzeczy....

    robie cewki wg tego opisu i tymi metodami tu link: http://slave.e-edukacja.pl/~drzepsuj...marc/cewki.htm ale wychodza mi jakis cuda i nie wiem w jakich jednostkach (uH, mH, H ??) jest wynik... normalnie spytal bym autora strony ale on sie nie odzywa.

    oto moje wyniki
    Rl - 0,5
    Ro - 10.4 ohm
    f - 12000 Hz
    Ur - 1.4 ohm
    Ul - 8.4
    Jak podstawie do wzoru to jakis cuda wychodza a o bledzie w rachunkach nie moze byc mowy...

    Pomozccie !!!!!!!!!!!!

    #2
    Jej straszny ten wzór:) Jak to na indukcyjność Miałem gdzieś fajny programik do liczenia cewek, podaje się indukcyjność a on liczył wymiary, zwoje itp. naturalnie można było je modyfikować. Większość programów tego typu jest marna bo liczy indukcyjność z wymiaru cewki (od czego liczniki) Wyśle Ci na poczte jak go znajdę, a tak w ogóle jakie tu załączniki wchodzą? Innym pewnie też by się przydał:)

    Skomentuj


      #3
      Zapraszam do dzialu Download na stronie www.audiomania.prv.pl

      Skomentuj


        #4
        Plik nie chce się dodać, pewnie jest jakiś limit. Aha dla zainteresowanych mogę go przesłać pocztą program to calcoil

        Skomentuj


          #5
          fpl wielkie dzieki!!!
          naprawde fajny program...
          zobaczymy co z niego wyjdzie...moze w szkole mi sie udada potem zmierzyc indukcyjnosc

          Skomentuj


            #6
            A czy ja tez moglbym poprosic o przeslanie tekiego ladnego progsa?

            Skomentuj


              #7
              i jeszcze jedno pytanie...: czy dopuszczalne jest laczenie drutu jezeli np nie starczylo go..??

              Adamu ja ci zaraz wysle... :)

              Skomentuj


                #8
                Laczenie, nie zaleca sie ale jesli juz musisz to trzeba bedzie ladnie zaizolowac i zrobic jak najbardziej plasko no chyba ze wypuscisz to jako odczep i dalej juz ciasno nawijanie jak trzeba.
                Normalnie takze czasem odczepy sie stosuje do eksperymentow.

                Skomentuj


                  #9
                  zalezy jak gruby drucik posiadasz...
                  odczep jest dobry gdy zabraklo ci niewiele i faktycznie chcesz poeksperymentowac.
                  ja sobie wypracowalem technike taka ze jak mam dwa odcinki przewodu to koncowki laczone spilowuje zeby sie zrobily plaskie. pozniej je wyginam w taki profil jaki akurat ma byc nawiniety (jak zlutujesz na prosto to bedzie trudno wygiac, niemozliwie trudno :))

                  lutuje
                  zamalowuje (lakierem, farba olejna czymkolwiek izolujacym - cienka warstwa)

                  czekasz az wyschnie i tyle.
                  nawijasz dalej.

                  Skomentuj


                    #10
                    No niezly ten programik.
                    Nalezy jednak zalozyc od razu ze dla wiekszych przekrojow drutu powinna byc szersza szpula i od razu podaje rezystancje cewki. Mozna sprawdzic takze innymi metodami czy sie potwierdza wynik.

                    Skomentuj


                      #11
                      ja jak zacząłem sprawdzać te teoretyczne odczyty na mierniku to się przestraszyłem.... dodam że jak ktoś się tym troche więcej bawi to warto zainwestować 300-400zł w miernik z pomiarem indukcyjności - mówie wam świetna sprawa :)

                      Skomentuj


                        #12
                        ale puki co to zostaje nam (wiekszosci) teoretyczna sprawa...
                        szkoda...

                        Skomentuj


                          #13
                          Sound Wave u mniet akie mierniki sa juz za 120 zł i naprawde nie sa złe moze nei dorownuja czołowce ale wydaja sie oki!

                          pozatym wzory jak to zwykle bywa daja nam tylko podstawe do wykonywania pomiarow

                          Skomentuj


                            #14
                            Ja jestem jednak za kupnem cewek niż za samodzielnym nawinięciem. A w tej chili zakup cewki nie jest problemem finansowym ani technicznym ani ozadnym problemem
                            pozdrawiam

                            Skomentuj


                              #15
                              popieram przedmowce po co sie bawic jak w necie sa sklepy gdzie za groszem ozna kupic cale podzespoły

                              Skomentuj


                                #16
                                fakt ale czasami niechce mi się iść do sklepu i jak cewka nie musi mieć sporej indukcyjności to szybciej ją nawine niz zbiore się do sklepu i kupie.... a pozatym zaloze się że nie kupisz dokładnie takiej cewki jak cie jest potrzeba i jak będziesz musiał odwijać to i tak trzeba zrobić pomiar co z tego wyszło....

                                Skomentuj


                                  #17
                                  a czy mozna nawijac np na szpule z dwena i tak ja zostawic ??

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    z drewna...a czemu nie :)))

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Macie wspaniale mierniki na swoich biurkach- komputer. Troche pracy w pisanie programu, karta dzwiekowa i mozna mierzyc parametry cewki. Nie mam czasu teraz sie tym zajmowac ale juz dawno po glowie chodzi mi opracowanie metody na mierzenie parametrow cewek,kondensatorow, rezystorow przy pomocy karty dzwiekowej.
                                      Pozdro
                                      Dexter

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        racja dexter...moze poszukam wieczorem czegos w necie moze juz ktos takie cudo napisal....

                                        do pol888 co masz na mysli??

                                        [ Dodano: 2004-06-26, 15:39 ]
                                        znalazlem co nieco w necie:
                                        http://www.zsme.neostrada.pl/praca/p..._i_wzaje/1.htm
                                        http://www.pomoce.cad.pl/miernictwo.html

                                        A to chyba jest najciekawsze ale sie na ten temat nie wypowiem:
                                        http://stud.wsi.edu.pl/~sikrolb/sche...kcyjnosci.html

                                        wiecej nie ma "sensownych" rzeczy-----moim zdaniem oczywiscie

                                        Skomentuj

                                        Working...
                                        X