Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Projekt HyperCube...

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Te boczne ścianki nie tak do kóńca zadziałają jak jedna szeroka odgroda, jednak nawet tak licząc przy twoich wymiarach uzyskasz f3 na poziomie 120Hz.
    Teraz mi wyjaśnij co chcesz zyskać taką konstrukcją, gdzie będzie podział częstotliwości niski - średni . AO ile średni w odgrodzie to rozumiem to ten niski to jakaś pomyłka.

    Skomentuj


      #22
      120Hz tak ale to w przypadku braky wytlumienia.... ...nie wierze ze wytlumienie tej komory nic nie da.

      Zreszta na jakiej zasadzie dziala to? http://www.linkwitzlab.com/proto.htm#PW1

      Konstrukcja po rozprostowaniu ma okolo 36" co jest rowne mojej konstrukcji. Tam chyba nie ma problemu z basem. Konstrukcja wymiarami jest niemal identyczna z moja. Zastosowane sa tylko 2 glosniki i przesunieta jest scianka z glosnikiem.

      Skomentuj


        #23
        Jak wszytko u pana linkwiza bez equalizacji nie chce działać.

        Nadal nie wyjaśniłeś co ci po odtwarzaniu od 100Hz przez 25 cm głośnik. Równie dobrze mozna mieć to samo arn'ami 150, tu nie mozliwości głośnika a szerokość ściagnki determinuje dół pasma. Więc wyjasnij w końcu co chcesz uzyskać bo jak dla mnie ta konstrukcja nie ma wiekszego sensu.

        Skomentuj


          #24
          Yoshi_80, no wlasnie ja uwazam ze to zagra znacznie nizej niz 100Hz. Zreszta sam sobie zaprzeczasz. Napisales ze u linkwitza nic nie dziala bez aqualizacji a nastepnie napisales ze wszystko zalezy tylko od szerokosci scianki. Nie znam sie na tym do konca ale jezeli wszystko zalezy od tej scianki to i wszystkie podbicia, filtry itd nie powinny nic dac. A jednak to jakos dziala.... ..jak?



          Skomentuj


            #25
            Nie wiem jak mozesz budowac coś na czym sie nie znasz .
            Linkwitz dał wąskie ścianki wiec wysoko miał f3 ale dół podbił equalizerem, co jest u niego typowe, dlatego napisałem ze nic u niego nie działa bez eq. Sam sobie nie zaprzeczam tylko stwierdzam fakt. Od pewnej częstotliwosći zależnej od szerokości ściany następuje spadek i po to ten qualizer zeby ten spadek chociaż częsciowo zniwelować. Równie dobrze można dorzucić 1m ścianki .

            Praw fizyki nie oszukasz i w magiczny sposób kolumny nie zagrają inaczej niż to wyjdzie z obliczeń.

            Skomentuj


              #26
              Yoshi_80,
              Ostatnia jak rozmawialem z Toba na gg to powiedziales ze nawet gdybym dal osobny wzmak na sekcje basowa i chcial nim skorygowac bas to nic bym nie uzyskal poza wyrwaniem membrany z zawieszenia. Teraz sie okazuje ze jakims cudem pan Linkwitz z tym sobie poradzil i to skorygowal filtrami.

              Nastepna rzecz to wlasnie ta fizyka i jej prawa. Jezeli za pomoca equalizera da sie podbic pasmo np ponizej 100Hz to czy przypadkiem nie podbijam tez tego co promieniuje glosnik tylem membrany a co za tym idzie nie zwiekszamy sily tumiacej?

              A moze (co dla mnie najbardziej jest prawdopodobne) obudowy BS w ksztalcie U i H dzialaja ciutek inaczej. Kierunek promieniowania dzwieku jest na tyle zawezony ze efekt tlumienia jest znacznie mniejszy.


              Nadal nie wyjaśniłeś co ci po odtwarzaniu od 100Hz przez 25 cm głośnik
              Wyzej wrzucilem 2 zdjecia... ...na jednym z nich jest konstrukcja JBL-a. Tam praktycznie wogole zrezygnowano z przedniej scianki. Jest ona niewiele szersza od glosnikow (najprawdopodobniej 2x38cm). Teoretycznie to nie zejdzie nizej niz 200Hz wiec po co im te 2 wielkie glosniki?

              Praw fizyki nie oszukasz i w magiczny sposób kolumny nie zagrają inaczej niż to wyjdzie z obliczeń.
              Chyba wszyscy wiemy ze te obliczenia czesto sie mocno rozmijaja z rzeczywistoscia.

              Skomentuj


                #27
                Wektor - obudowy otwarte które pokazałeś na zdjęciach działają tak, że są do nich założone głośniki basowe o średnicy przynajmniej 40cm o dość wysokim Fs i wysokim Qts oraz o bardzo wysokiej efektywności. Dolne pasmo ma kilkanaście lub kilkadziesiąt razy większa efektywność niż średnie, po to żeby zrównoważyć spadek efektywności w pobliżu częstotliwości przy której następuje "zwarcie akustyczne" przedniej strony membrany głośnika z tylną stroną membrany. Czestotliwość ta jest tym niżej położona im większa jest powierzchnia odgrody oddzielającej obie strony membrany głośnika od siebie.

                Skomentuj


                  #28
                  Ostatnia jak rozmawialem z Toba na gg to powiedziales ze nawet gdybym dal osobny wzmak na sekcje basowa i chcial nim skorygowac bas to nic bym nie uzyskal poza wyrwaniem membrany z zawieszenia. Teraz sie okazuje ze jakims cudem pan Linkwitz z tym sobie poradzil i to skorygowal filtrami.
                  Tak tylko linkwiz zastosowa XLS'a co ma 12mm skoku membrany ... a ty chcesz wstaić alpharda. Chyba wyczuwasz tę subtelną róznice między tymi głośnikami . To drugie linkwiz i tak nie uzyskał jakiś oszałamiajacych wyników po tej equalizacji. Zyskał kilka HZ nic pozatym.

                  Nastepna rzecz to wlasnie ta fizyka i jej prawa. Jezeli za pomoca equalizera da sie podbic pasmo np ponizej 100Hz to czy przypadkiem nie podbijam tez tego co promieniuje glosnik tylem membrany a co za tym idzie nie zwiekszamy sily tumiacej?
                  No włąsnie fizyka się kłania. Poniżej owych 100Hz nie mamy dziury w paśmie tylko ch-kę o pewnym spadku spadku , chyba 12 dB/oct. Więc można ją spokojnie skorygować elektronicznie i uzyskać inną wypadkową ch-kę. Nie zmienia to faktu, że możliwości takiej korekcji i tak są ograniczone.

                  Wyzej wrzucilem 2 zdjecia... ...na jednym z nich jest konstrukcja JBL-a. Tam praktycznie wogole zrezygnowano z przedniej scianki. Jest ona niewiele szersza od glosnikow (najprawdopodobniej 2x38cm). Teoretycznie to nie zejdzie nizej niz 200Hz wiec po co im te 2 wielkie glosniki?
                  Ty chcesz skopiować pewną idee ale w sposób powierzchowny nie wnikajac w szczególy. Głośnik 38 cm pewnie spokojnie ma z 95dB , dwa dadzą 98 dB/W . Jest z czego tracić spl i korygować elektronicznie. Nie zmienia to faktu, że pewnie i tak basu z tej konstrukcji nie ma za wiele, jedynie co to jego jakość jest na pewno satysfakcjonująca.


                  Na twoim miejscu nim bym sie zabrał za stolarke na poważnie, sklepałbym na szybkiego jeden taki segment do tego aplharda i skofrontował uzyskane wyniki z oczekiwaniami. Bo rozczarowanie po włożeniu tak dużej ilości pracy może na prawde gożko smakować .

                  Skomentuj


                    #29
                    no i pewnie tak zrobie.... ...chce sprawdzic jak tego typu kolumny zagraja i najprawdopodobniej zrobie je na probe.

                    Co do glosnikow... ..to poszukalem troche i chyba udalo mi sie je w miare dobrac:

                    wysokotonowy: G 20 SC 8 OHM http://www.visaton.de/english/artikel/art_266_1_8.html (88dB)
                    Sredniotonowy: WS 13 E 8 OHM http://www.visaton.de/english/artikel/art_482_1_18.html (86dB)(1,08 Qts)
                    Niskotonowy: WS 20 E 8 OHM http://www.visaton.de/english/artikel/art_486_1_19.html (88dB)(1,34 Qts)

                    Dwa niskotonowe beda mialy w sumie 91dB co przy dotkowym zasialniu w postaci osobnego wzmaka i regulacji glosnosci i filtrze aktywnym 2 rzedu powinno dac charakterystyke do okolo 50Hz.

                    Skomentuj


                      #30
                      zartujesz z tymi 50Hz?? czy moze podajesz przy spadku -24dB :P

                      yoshi dobrze prawi jak chcesz się w to bawić to zamiast tej śmiesznej zabaweczki na bas wstaw coś co ma wychylenia liniowego z +-10mm i nieszczącego +-25--+-30mm to wtedy to moze zagrać. do tego musi mieć SPL 98dB moc 1000wat i 15--18cali - to moze F3 na poziomie 50dB jest osiągalne przy więcej niz 70dB max SPL......

                      przykro mi ale ta konstrucja w twoim wykonianiu nietrzyma się wogóle kupy

                      Skomentuj


                        #31
                        Czytając topik tak właściwie się zastanawiam: jaki jest sens tej konstrukcji ?? trzeba będzie pakować się w duże koszty, kupować wielkie głośniki, bawić się z masą elektroniki po to aby uzyskać jako taki efekt!! Wielkie głośniki wiekla kolumna a basu jak na lekarstwo to chyba mija się z celem. Czy taki rodzaj konstrukcji (odgroda) jest naprawdę taki atrakcyjny? W sumie z czyms takim się nigdy nie spotkałem jakię są tego zalety?

                        Skomentuj


                          #32
                          Wektor: - Jeśli chcesz się brać za konstrukcję w obudowie otwartej, najpierw dokładnie przestudiuj parametry takich konstrukcji - osiągi i wymiary głośników w nich zastosowanych i sposób filtrowania.
                          Tego Visatona 20cm jeśli chcesz wbudować w pojedynczą deskę to proponuję w sedesową.
                          Przykładowe obudowy otwarte to np. Gradient REVOLUTION (w cenie kilkunastu tys. złotych), albo głośniki panelowe magnetostatyczne - najmniejszy Magnepan MMG.

                          Dla przykładu wątpliwości Twojej optymistycznej wizji osiągnięcia 50Hz w otwartej odgrodzie z małego Visatona weź pod uwagę, że MMG ma wymiary ok. 120 na 40 cm i przy bardzo rygorystycznym ustawieniu w pokoju udaje się z niego uzyskać 50 Hz przy spadku -6db. Powierzchnia promieniowania panelu jest kilkadziesiąt razy większa od typowego głośnika dynamicznego o średnicy 20cm. Głośnik wymaga kilkudziesięciu metrów kwadratowych pokoju, a i tak jego osiągi na basie są na poziomie podstawkowych minimonitorów.

                          [ Dodano: 2006-01-22, 09:43 ]
                          Zajarany: - sens obudowy otwartej jest w tym, że nie ma obudowy :-) Nie ma wielu efektów związanych z obudową, jak np. rezonanse własne, kompresja czy rozmycie basu przy większych poziomach głośności, podbarwienia b-r. Oczywiście jest inna specyfika odtwarzania dźwięku.

                          Można iść w podobnym kierunku budując monitory w obudowie zamkniętej, które grają inaczej ale są wielokrotnie mniejsze, mogą osiągnąć lepszą jakość basu niż b-r i dodatkowo lepiej zbliżają się do punktowego źródła dźwięku niż wielkie obudowy otwarte. Dzięki temu można z nich uzyskać poprawny obraz stereofoniczny nawet w małych pomieszczeniach przy odsłuchu z niewielkiej odległości.

                          A tak przy okazji zauważyłem że wszyscy fani "dobrego" basu rozumieją przez to jego ilość gdyż po wstawieniu 3-drożnych podłogowców do pokoju o szerokości 2,5 m. zaraz dostawiają suba. W takim razie nie zrobi im różnicy, dla jakości basu, rodzaj obudowy. Przydudnią jeszcze subem żeby poczuć kompresję na klacie i ten charakterystyczny ucisk w uszach płetwonurka :-)

                          Skomentuj


                            #33
                            Przydudnią jeszcze subem żeby poczuć kompresję na klacie i ten charakterystyczny ucisk w uszach płetwonurka :-)
                            Hehe a nogwaki od spodni koniecznie muszą się ruszać od powiewów z bass reflexów.

                            Skomentuj


                              #34
                              Zerkinijcie tu:
                              http://www.gld.com.pl/gld_a.html

                              Skomentuj


                                #35
                                bulwersuje mnie troche w zestawie DEDYKACJE PR II N/05 DEKADA glosnik 24cm w 2way ;/

                                Skomentuj


                                  #36
                                  kwestia częstotliwości cięcia, oraz jakości tego 24cm głośnika ...
                                  być może był on specjalnie projektowany do 2 way...

                                  Skomentuj

                                  Czaruję...
                                  X