Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

filtr subsoniczny w samochodzie

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    filtr subsoniczny w samochodzie

    witam!

    filtr subsoniczny w samochodzie
    konkretnie ten:
    http://audiomania.info/portal.php?show=18

    czy ktoś z was stosował?
    jak z zasileniem tego z instalacji samochodowej?

    próbowałem pytać na elektrodzie ale temat wylądował w koszu, a mod nie odpowiada na PW :twisted:

    więc pozwoliłem sobie zagościć tutaj :)

    #2
    pomyśl człowieku skoro jest opublikowany na tym portalu to na pewno jest sprawdzony

    Skomentuj


      #3
      kolega go niedawno robil i dziala
      jednak wymaga on zasilania symetrycznego ktore jest klopotliwe w samochodzie :???:
      mozna by to pobrac z zasilacza wzmacnaicza samochodowego - o ile wiesz jak to zrobic

      Skomentuj


        #4
        Zamieszczone przez scythe1123
        pomyśl człowieku skoro jest opublikowany na tym portalu to na pewno jest sprawdzony
        pomyśl człowieku że skoro pytam to coś w tym jest...
        samochód... kojarzysz...? takie z kołami....
        jesteśmy w dziale car audio o ile dobrze kojarzę i pod tym kątem pytam




        Zamieszczone przez Pawel S.
        kolega go niedawno robil i dziala
        jednak wymaga on zasilania symetrycznego ktore jest klopotliwe w samochodzie :???:
        mozna by to pobrac z zasilacza wzmacnaicza samochodowego - o ile wiesz jak to zrobic
        dzięki za zainteresowanie tematem :)


        pobranie z końcówki to nie problem... tyle że dużą wagę przywiązuje do estetyki i nie bardzo mam pomysł jak powyciągać to z fabrycznego wzmaka żeby to jakoś wyglądało....


        natomiast sub, wzmacniacz do niego, i przetwornica do wzmacniacza będą DYI bo mam się ochotę pobawić...:)
        i wtedy będzie skąd wziąć zasilanie....:)
        ale to miało być później....


        ale ale.... o ile dobrze kojarzę TL072 generalnie powinien chodzić przy niesymetrycznym zasilaniu....
        a jak nie on to jakiś inny... tylko trzeba by chyba delikatnie przerobić układ i myślałem, że może ktoś się w to bawił :)


        no cóż... może jeszcze ktoś się odezwie, a jak nie to poeksperymentuję i się najwyżej pochwalę co wyszło....

        Skomentuj


          #5
          Zamieszczone przez kux
          pobranie z końcówki to nie problem... tyle że dużą wagę przywiązuje do estetyki i nie bardzo mam pomysł jak powyciągać to z fabrycznego wzmaka żeby to jakoś wyglądało....
          przez kratki wentylacyjne wyprowadzisz 3 przewody - zaden problem przeciez

          Zamieszczone przez kux
          natomiast sub, wzmacniacz do niego, i przetwornica do wzmacniacza będą DYI bo mam się ochotę pobawić...:)
          aaaaa...
          no to powidzenia

          Skomentuj


            #6
            tak czytając jeszcze raz zauważyłem, że popełniłem dość spory "skrót myślowy" :)

            filtr ma być na ten moment użyty w systemie przednim (na wzmacniaczu fabrycznym) , żeby trochę odciążyć głośniki, a później gdy dojdzie sub, chciałem go przestroić wyżej żeby przód niepotrzebnie nie dublował się z subem


            oczywiście w sekcji suba równiez przewiduje subsonic ale oczywiście dobrany odpowiednio do głosnika

            Skomentuj


              #7
              kux, sorry nie dojrzałem tego "co z zasilaniem" ale jak piszesz to dla ciebie nie problem, jest artykuł o układzie to widocznie chodzi

              a to że samochód to elektronika niczym się nie różni od domowej oprócz tego że jest zasilanie inne...

              Skomentuj


                #8
                spoko....

                a wracając do tematu to rozwiązania są w sumie trzy:

                modyfikacja układu, żeby chodził na niesymetrycznym
                wyciągnięcie symetrycznego zasilania ze wzmacniacza
                jakaś mała prosta przetwornica bo to w sumie pojedyncze miliampery są potrzebne

                myślałem, że może ktoś juz ten subsonic adaptował do samochodu....
                skoro nie to ten zaszczyt przypadnie mi w udziale i jak coś to podzielę się zdobytym doświadczeniem....

                na razie muszę go złożyć choćby "na pająka" bo ciekaw jestem czy na oscyloskopie będzie to tak samo ładnie stromo wyglądało jak w teorii

                Skomentuj


                  #9
                  A po co Ci taki ostry(wysoki rząd) filtr na przód?
                  Na przód spokojnie wystarczają filtry HPF 12dB/okt. Wyższe filtry to niepotrzebne śmieci w układzie

                  Skomentuj


                    #10
                    a bo on chwilowo będzie potestowany na przednim zestawie dopóki jeszcze nie ma suba

                    i docelowo wyląduje w układzie subwoofera.
                    a jakby się okazało że i na przodzie się dobrze spisuje to zrobię po prostu dodatkowy egzemplarz... jak nie, to przód dostanie zwykły mniej stromy filtr

                    Skomentuj

                    Czaruję...
                    X