Kondensator nie naprawi za słabej instalacji w samochodzie, przy dobrze zrobionej nie ma spadków napięcia większych niż 1V przy uruchomionym silniku. Kondensator "przechowywuje" energię. Lepiej te 400zł dołożyć do wymiany/regeneracji alternatora bądź kupić nowy aku, niż dokładać kond który nie pomoże w systemie, no poza tym że basik będzie lepiej kontrolowany, ale do tego by wystarczył 1uF.
Ja polecam te 400zł. dołożyć do kupna konkretnego głośnika i efekt będzie zdecydowanie lepszy niż z owym kondensatorem. Pamiętaj, że 3dB różnicy w sprawności głośnika, to to samo co dwa razy więcej mocy.
Tyle że do każdego takie kondensatora zamontowany jest układ regulujący jego prace z voltomierzem, który i tak wpływa na jego ESR, oczywiście im większy kondensator tym mniejsze ESR.
Osobiście używam niebieskiego dietza 1F z ESR 0,0015 wg producenta i starczał do 1,2kW jak się było na łomot nastawionym
BTW, czy SpeakerWorkshop zmierzy kondensatory o takiej pojemności? Tzn jaki ma zakres pomiarowy elementów RLC?
Stoper, rezystor, woltomierz.
Ładujesz kondensator, mierzysz i zapisujesz napięcie, podłączasz rezystor, czekasz mierząc czas, odłączasz rezystor, mierzysz napięcie, wstawiasz do wzorku czasy i napięcia i wyliczasz pojemność.
Błąd pomiaru duży ale przy tej pojemności do zaniedbania :)
Skomentuj