Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

coś mocniejszego od stx 12.2.500 2x4 OZ - może lanzar/ jbl a może pb lub whatever

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    coś mocniejszego od stx 12.2.500 2x4 OZ - może lanzar/ jbl a może pb lub whatever

    Witam!

    A więc sprawa tak. Obecnie jeżdżę w swoich hatchbacku z subem na 12.2.500 2x4 35L buda zamknięta. Powiem krótko - brakuje mi tu niskiego, w sumie nie ma się czemu dziwić w końcu 89dB no i spadek 30Hz na poziomie -9 -10.

    W domu posiadam jeszcze suba na stx 12.2.500.8r w BRku [nowa nazwa jest nieco inna, bo ta jest starego nazewnictwa] w budzie 70Lnetto@35Hz no i kurde ona już lepiej gniecie, ale nadal to było mi mało. Zrobiłem więc myk... co prawda wiem, że niezbyt to jest poprawne i nie powinno się mieszać różnych konstrukcji bud do systemu CA, ale cóż, a nóż może coś lepiej z tego będzie?!

    No i zrobiłem eksperyment. Dwie cewki z suba samochodowego spiete w 8r [szeregowo], a domowy sub no tam jest 1 cewka wiec ma 8r, i połączyłem oba suby w 4r i pod most.. [carpower hpb-602] z tym, że jeden sub gra z odwróconą fazą, bo tak empirycznie testując lepiej się zgrywają. No i booom. To jest to o co mi chodziło. Moooooocno, nisko, potężnie, fajne ciśnienie [flex szybki z takim sprzętem? Proszę bardzo ] i tutaj dodam, bo zaraz zapewne ktoś zarzuci, że wzmacniacz pewnie full boost itp.

    Otóż wzmak ma jedynie ustawiony gain na ok. 65-70% no i odcięcie 50-60Hz no i mono siłą rzeczy i litr LPF a reszta boostów [co prawda tam za dużo tego nie ma, 1 pokrętło] na 0. Radio EQ Rock i reszta OFF [chociaż de facto tam tez za dużo tego nie ma - peiying py-8368].

    Problem w tym wszystkim jest takim, że te 2 krowy zajmują mi cały bagaj. Chciałbym jakąś alternatywę z równie fajnym efektem, ale no najlepiej w postaci 1 skrzyni no już też nie mówię, żeby to było 35L, ale no do max 80-90brutto.

    Tak wiem trochę wychodzi z tego takie nieco dresiarskie podejście, ale ze mną jest tak trochę, że lubię mocno i nisko w samochodzie, a w domu już to mocno inaczej wygląda, bo w domu słucham rock/ metal. Smooth jazz, house, elektroniczna muzyka. A w aucie ciśnienie musi być :)

    No i tak przeglądając trochę neta wpadłem na kilka buczydełek:
    - Lanzar MAX 12
    - JBL GT4-12/ JBL GT5-12
    - POWERBASS 12' [seria w sumie nie wiem jaka czy s czy m, bo tak one sie różnią mocą i materiałem membrany]
    ... czekam tutaj na propozycje może coś jeszcze jest ciekawego.

    Cena jaką chciałbym w to włożyć i oczywiście myślę o używkach, bo w tej cenie to nic innego to cena sprzedaży suba samochodowego czyli myślę jakieś 150-200zł + dodam od siebie z 50-100zł.

    P.S Sprawa jest o tyle dziwna, że ten samochodowy w domu gromi dosłownie, a w samochodce tak średnio. Ale złego słowa o nim nie mogę powiedzieć, bo jakościowo i z wykopem i szybkością to w OZecie mocno polecam ludziom nie czarującym się mocno murzynami - za te pieniądze naprawdę warte.

    Pozdrawiam

    #2
    edit [gdyż już postu z jakiegoś powodu nie mogę]:

    Pomyślałem, że może spróbuje wrzucić tego STX samochodowego do budy domowego BR 70L[ - 5/6L na głośnik, BR no i takie tam pierdoły jak rączki do przenoszenia czy zwrotnica]@35Hz najpierw na BR-rze który jest policzony pod domowego, a potem jeszcze pobawię się z kibelrurą o różnych długościach. Zobaczę jak to wyjdzie, ogólnie bardziej zalecanym pod ten głośnik jest BR niż closed, ale jakoś nie wiem się uparłem na OZ, może dlatego, że właśnie wtedy działałem tak bardziej myśląc o rock/ metalu gdzie fajna szybka stopa to fajna sprawa, ale jednak nie słucham metalu w samochodzie jakoś tam wole coś z mocnym kopem ale nawet może być wolniejszy i nieco ale tez nie do przesady zamulić. Na papierze ten STX samochodowy powinien zejść sporo niżej i z mniejszym spadkiem zagrać 30 i 35Hz jak domowy, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu najpierw w domu, a potem w samochodzie.

    Próbuje także eliminować czynnik akustyki, gdyż może to przez nią nie jestem w stanie osiągnąć zadowalającego efektu. Wsadzę jakieś buczydło kumpla, które fajnie nisko gra i zobaczę jak to będzie u mnie pomijając oczywiście cały mój system audio mój bagażnik będzie jedynie przechowywał na te chwile suba.
    Wpadłem tez na pomysł sprawdzenia innego radia może on coś kroi? Jakiś wbudowany subsonic [cholera wie co tam peiying wsadza [PY-8368]].

    Do tych głośników powyżej jeszcze dorzuciłbym GROUND ZERO GZIW 300X - tak wiem, kolejne buczydło.
    Gdyby tylko z tego stx samochodowego udało się wyciągnąć trochę więcej niskiego, a zobaczę jak to będzie z tą budą BR to bym nic innego nie szukał.
    Skończę z tym BRem i podepnę pod monoblocka Może po prostu on chce mocy!!! Żeby zagadać

    Ale myślę, że to co wyrzuci z siebie przy 256W przynajmniej tak czysto matematycznie biorąc jako potęgę 2-ki - stosunku podawanej mocy do głośności w dB, to już będzie jego max, no a nawet jak dostanie te 300-350W czego pewnie już nie wytrzyma za długo, to i tak zagra może 1 1-5dB co zbyt mocno poniewierające w odczuciu nie będzie.

    Pozdrawiam ponownie!
    Last edited by JirkHF; 15.07.2016, 00:47.

    Skomentuj


      #3
      Piec kolego to też masz biedny, ten carpowerek jest słabiutki, żebyś chociaż miał 1502 ale Ty masz jego młodszego brata. Z subów za ok 300zł dało by się coś znaleźć, ale myśl też poważnie nad wymianą tego wzmaka bo on się nadaje do jakiegoś 8" suba a nie 12....

      Skomentuj


        #4
        Na jednym subie jest kiepsko z mocą a ty dokładasz jeszcze drugiego suba?? Zasil dobrze tego suba i dopiero wtedy myśl nad ewentualną zmianą.

        Skomentuj


          #5
          Panowie wiedziałem, że w kierunku wzmaka pójdzie ten temat, co nie wiem czy jest dobrym zupełnie kierunkiem, bo o ile fakt niektóre woofery potrzebują dostać prądu, żeby zagadać, a już tym bardziej jak ich SPL nie jest jakieś kolorowe, tak kurde też mocno się zastanawiam nad akustyką.. mojej felci [hatchback] - dlatego też w sumie czekam na kumpla, aby wsadzić do samochodu innego suba oczywiście wszystko podłączone pod jego sprzęt, u mnie tylko będzie leżał i sprawdzić jak to będzie wypadać.

          Wzmak rzeczywiście nie jest mocowo pierwszych lotów, no cóż - to akurat jest kwestia przejściowa i myślę, że pójdzie w świat niedługo zamienię go na coś mocniejszego, ale póki co jeszcze trochę pogra. Moim zdaniem sprawa jest dziwna o tyle, że akustyka pojazdu no jest zupełnie inna nie ma co się oszukiwać, sprzęt CA zawsze zrobi pogrom w domu, a już odwrotnie nie bardzo.. Jeszcze pokombinuje z ustawieniem suba w bagaju i odwróceniem fazy.

          @Abstynent akurat podłączenie w takiej konfiguracji daje lepsze efekty niż połączenie każdego z osobna, warto dodać, że muszę je łączyć:
          - stx samochodowy 12.2.500 2x4 [ w 8r szeregowo 2 cewy ]
          - stx domowy ma 1 cewke 8r
          także już chyba rozumiesz range sprawy. Patrząc na bezpieczeństwo wzmaka jestem też ograniczony.

          Podłączając pojedynczo pod most dostają może ze 100-120W z tego carpowera z racji, że cewki dają 8r, a tego 2 cewkowego co prawda mogę spiąć w 2r tylko nie sądzę, że długo pogra ten CP, natomiast łącząc te 2 suby ze sobą równolegle [przypominam, że sub 2 cewkowy ma podłączenie cewek szeregowo co daje mu 8r] w 4r i rzucając to pod most który daje w dobrych lotach ok. 200-220W to na każdego przypada po 110-120W, a zgrane dobrze fazowo grają no nie da się ukryć, że lepiej, bo doszedł 1 sub więcej i trochę SPL skacze w górę.

          Gra to "lepiej" tj. głośniej, a co za tym idzie mocniej i niżej, ale poniżej 35-36Hz robi się niestety dziura i poza lataniem całego samochodu, szybki flex robią, wycierunki, rejestracji mało nie wyrwie - jakoś za mocno tego niskiego nie słychać - chociaż no nie powiem, że w ogóle tego nie słychać, ale jest dla mnie to za mało. I teraz tak zastanawiam się czy to wina zestawu nieodpowiedniego do niskiego łojenie czy może akustyka ssie - co sprawdzę jutro, bo moim zdaniem, żeby strojenie i SPL było zbyt niekorzystne w dolnych partiach to by tego wgl nie było słychać, po wyjściu z samochodu robi fajną robotę [ a nie o to mi chodzi ], a w środku jest no tego mniej.

          Sprawa też śmiesznie się ma siadając na tył kanapy. Wtedy mocno kopie w plecy, ale niskiego już bardzo słabo słychać w porównaniu do tego co ja mam z przodu.
          Ehh zostaje iść podjechać gdzieś samochodką w fajne miejsce, by nie hałasować innym i popatrzeć co można jeszcze ukręcić bawiąc się położeniem suba w bagaju i odwróceniem fazy.

          Na chwile obecną lekko chyba temacik do zamrożenia, bo dopiero w sobotę wykluczę [mam nadzieje] akustykę no i sprawdzę inne radio jeszcze, bo nie wiem czy coś kurka wodna piździng nie kroi dołu, bo to 4x40W MAX [4x10-12W rms] to może specjalnie kroją, aby z przodów lepiej można było pograć.

          Na razie dzięki chłopaki za pomoc.
          Jakby ktoś coś jeszcze chciał dodać to chętnie poczytam.

          P.S Ktoś mi mówił, że kable mogę mieć do d..... Kable które tam siedzą to na zasilaniu i masie [krótka z 60-70cm] to jest 19mm2 prawie 20mm2.
          Myślę, że kable też bym wykluczył jako zarzut słabego zasilania wzmaka [tymbardziej, że on ma tylko 30A peak gdzie do niego nawet producent proponuję 4-6mm2 tylko, że oni chyba myślą, że te kable mają po kilkanaście centymetrów proponując ludziom takie grubości].
          No i oczywiście gram zawsze na włączonym silniku, bo niestety aku na postoju długo raczej nie pogra.

          P.S2 Jakby ktoś coś mógł powiedzieć na temat strojenia obudów do danego podwozie - jak to z tym jest i jak do tego podchodzić, bo o ile do home-audio sprawa jest nieco prostsza tak do samochodu wiem, że trzeba wyżej. Na symulacjach wychodzi to czasami, że podbicie ponad 5-6dB przy 50-60Hz <--- tak wiem, że z symulacjami to z dystansem trzeba mocno podchodzić, no ale z drugiej strony też mniej więcej [bardziej mniej niż więcej, ale zawsze..] na czymś trzeba się oprzeć konstruując budkę.
          Tak wiem też jest internet i tam można znaleźć zwykle gotowe projekty. A jak to z projektowaniem samemu w domowych warunkach oczywiście mówię, bo moim zdaniem to po prostu do samochodowych głośników porobić budy 30, 35, 45, 55L, 70L z dziurą na BR i w razie konstrukcji BR sprawdzać odpowiednimi długościami rury [ na początek to nawet kibelrurą ], a do OZ zatykać otwór + do tego dobre ucho + na pewno przyda się doświadczenie i nie głupie pomieszczenie - chyba tak zostaje się bawić.
          Last edited by JirkHF; 15.07.2016, 10:25.

          Skomentuj


            #6
            2 różne suby?

            Gdybyś zainwestował w wyklejenie matami do CA swojej szkody to była by różnica.

            Skomentuj


              #7
              Wiem, wiem.. 2 konstrukcje mieszać to pomyłka no ale grało to lepiej niż oba podłączane pojedynczo pod most. Teraz obecnie wyjąłem tego domowego suba - szkoda mi go, bo teraz sporo deszczu, wilgoć, a to nie jest jego środowisko.. Subwoofer - ten samochodowy 12.2.500 2x4 oczywiście - odwróciłem głośnikiem do kierowcy, a nie do klapy bagażnika jak miałem. Odwróciłem fazę i podłączyłem się pod 1 cewę i pod most. I gra to prawie tak samo jak tamte oba, może tyci mniej ciśnienia. Sporo pomogło odwrócenie suba w stronę kierowcy. W sumie między 8r a 2r słyszałem i czułem różnicę elegancką - no nie ma co się dziwić, bo dostaje ponad 2x więcej mocy. No ale jakoś przesiadka z 2r na 4r [1 cewka] jest na tyle nie istotna, że szkoda pałować tego CP 2r. No i już tylko 1 buda stoi 35L netto a nie 2 mendy zajmując cały bagażnik, a efekt prawie ten sam.

              Zaraz pewnie ktoś wyleci, że pałowałem go tyle czasu 2r. Otóż nie, nie pałowałem go długo 2r, tylko chwile z 1-2minuty, bo wiem, że o ile na kanał można podłączyć 2r - co zapewnia producent - 2ohm stability - tak już pod mostem to nie tędy droga, poza tym szanuję swój sprzęt, nie katowałbym go.

              Jeszcze może spróbuje - spiąć cewy w 2r i własnie rzucić po 1 kanał. Tylko w sumie nie widzę sensu, bo z kanału dostanie ok. 100-110W no fakt ma wtedy te 89dB SPL co deklaruje producent, ale za to z 1 cewki 4r będzie miał 86dB SPL, co nadrobi połową więcej mocy, a i mniej wzmak dostanie po dupie niż na 2r, a efekt ten sam.

              Źle myślę? Tylko z drugiej strony z tego co słyszałem nie zaleca się korzystania z 1 cewki w głośnikach 2-cewkowych.

              @dan124 Co do mat. Może i tak, tylko te moje bryczywo powoli prosi o złom. Chociaż silniczek zdrowy, ostatnia pompa pompy do wymiany poszła, trochę sprzęgiełko szwankuję [linka prawdopodobnie nowa do wymiany, bo pancerzyk lekko już dostał swoje od życia]. Wypadający trzpień z wybieraka w skrzyni... itd.. itp.. Ale to takie w sumie standardowe usterki felki, myślę, o czymś nowym, więc jako tako nie bardzo chcę inwestować w ten samochód. Tez nie ma co się oszukiwać auto leciwe i ma prawo się sypać, zresztą nowe auta z salonu po 2 miechach już jadą na warsztat. Ale jeszcze jeździ elegancko, pali od kopa - no to trzeba jeździć, ale też nie na sucho - muzyczka musi grać, chyba, żeby tam siedziało jakieś fordowskie V8 z lat 60-70 to wtedy radia bym nie potrzebował :) Ale póki co chciałbym to jakoś tak pogodzić fajnie.

              Dobra na razie to do soboty w sumie, bo wtedy ostatecznie dowiem się jak sytuacja z akustyką i radiem.
              Last edited by JirkHF; 15.07.2016, 12:36.

              Skomentuj


                #8
                STX-y potrzebują prądu żeby coś zagrać... zasil dobrze jednego suba i wtedy gdybaj

                Skomentuj


                  #9
                  Okej, a więc tak. Krótka oględzina głębsza i już znalezione spooooooro dB A mianowicie tylnia klapa ma wnęki specjalnie zrobione pod tam montaż rejestracji i składuje się tam wiązka kabli, a osłona tego z jednej strony ma pęknięty zatrzask no i przez co niestety miałem rzadko, ale słyszalny puk jakby młotkiem ktoś pyknął w karoserie. Cóż... na chwile obecną wrzuciłem pod te osłone trochę szmat, więcej gąbki i na to wszystko założona filcowa mata. Aaa całe mocowanie już naprawione przez co już nie stukać nic nie puka. Pomogło, bo gra to bardziej miękko i zrównoważenie w niskich partiach, która też się poprawiła, ale też nie tylko z tego powodu, bo.. otóż w swoim zajebistym radiu posiadam outputy RCA takie jak:
                  - Front [L i R]
                  - Rear [L i R]
                  - Subwoofer [ na pojedynczy wtyk rca ]

                  No i ja zawsze nie wiem nawet czemu, ale z rozpędu podłączałem pod front. Przez co - posiłkując się pomiarami dostawałem sygnał o połowę lub nawet ponad połowę mniejszy niż wychodzi z wyjścia subwoofer. A więc podłączyłem do tego wyjścia przejściówkę typu Y, a do niej wpiąłem RCA, które idzie do wzmaka. Przez co no sygnał poprawił się o co najmniej 2, 2,5x, co mierzyłem - nie biorę teraz sobie mnożników z palca. Co później - bo te wejście subwoofer tak jakoś mnie dzisiaj pokorciło popatrzeć przy kablach od radia i wpadłem na niego - potwierdziłem w instrukcji CP, w której jest jak byk napisane, żeby w razie mostka dla subwoofera wyprowadzić z radia z wyjścia przeznaczonego dla subwoofera kabel typu Y do INPUT wzmacniacza.

                  Sporo się poprawiło naprawdę teraz to kurde serio gra potężnie, mocno. Tak właśnie jak ten OZ potrafił w domu zagrać. No i mam sterownie co prawda nie wielkie, bo tylko ON i OFF dla subwoofera, ale już nie muszę męczyć się z fade'm Front/ Rear.

                  W każdym razie projekt budy BR już zrobiony, a co więcej dechy się już tną.
                  Buda będzie 45L@40-42Hz także myślę, że będzie lekki rozpiernicz.

                  Temat myślę, że można zamknąć. A co do zapotrzebowania prądu przez tego STX. HPB-602 ma 200-210W w moście [obecnie korzystam z 1 cewki], nie widzę sensu, żeby pakować się w inny piec, żeby uzyskać z STX jeszcze te 1-2dB, których nawet nie usłyszę. Biorąc pod uwagę, że nawet wytrzyma te 300W to 256W przykładając do tego głośnika dostanę już raczej max co potrafi, bo chcąc wyciągnąć z niego kolejne 3dB więcej będę potrzebował już 512W czego na pewno nie wytrzyma, a jak wytrzyma to no na pewno nie długo, a tak srsly to mi to nie potrzebne, bo o ile lubię dobry wykop, a i nisko to nie na tyle, żeby łomotać tak cały czas, Obecnie tak jak to gra to mi to w zupełności wystarczy, a i myślę, że ludziom w promieniu 200-300m, a w późnym wieczorem/ nocy nawet do 500m i więcej także :)

                  Pozdrawiam!
                  Last edited by JirkHF; 18.07.2016, 00:04.

                  Skomentuj


                    #10
                    No to na prośbę autora, temat zamykamy i życzymy dalszego zadowolenia z uzyskanego dźwięku 🙂

                    Skomentuj

                    Czaruję...
                    X