Kupiłem kilka wzmacniaczy do samochodu róznych firm ale wszystkie niefirmowe.
Wybór padł na 4 kanałowy MegaKick Silver 2200.
Po podłączeniu okazała się że dysponuje dość dużą mocą jak za cene 200zł. W mostku przy 4 omach 2x130 RMS. Rozebrałem go przetwornica zbudowana na rdzeniu pierscieniowym 5 cm. Moc jaką oddawała po zmierzeniu 400 Wat. Koncówka mocy zbudowana na tranzystorach toshiby 2sc5198 i 2sa1941. Wywaliłem originalny pierscionek z przetwornicy i wsadzilem tam EDT 44 po 3 zwoje na pierwotne i 8 na wtórne nawiniete licą. Czestotliwość pracy przetwornicy ustawiona na 70 kHz. Po takim zabiegu przetworka oddaje 720 Wat. Tranzystory w koncówce mocy zmieniłem na 2sa1943 i 2sc5200. Teraz wzmacniacz dysponuje mocą ok 2x220RMS przy 4 omach. Kolejną modyfikacją jest zaopatrzenie wzmacniacza w 2 wentylatorki do chłodzenia.
Ogólne koszty
-wzmacniacz 200zł
-tranzystory koncowe (miałem na stanie) ok 50zł
-transforamtor 15zł
-wentylatorki 20zł
RAZEM: 285zł za wzmacniacz 2x220 RMS
Poniżej foto po przeróbce:
Wybór padł na 4 kanałowy MegaKick Silver 2200.
Po podłączeniu okazała się że dysponuje dość dużą mocą jak za cene 200zł. W mostku przy 4 omach 2x130 RMS. Rozebrałem go przetwornica zbudowana na rdzeniu pierscieniowym 5 cm. Moc jaką oddawała po zmierzeniu 400 Wat. Koncówka mocy zbudowana na tranzystorach toshiby 2sc5198 i 2sa1941. Wywaliłem originalny pierscionek z przetwornicy i wsadzilem tam EDT 44 po 3 zwoje na pierwotne i 8 na wtórne nawiniete licą. Czestotliwość pracy przetwornicy ustawiona na 70 kHz. Po takim zabiegu przetworka oddaje 720 Wat. Tranzystory w koncówce mocy zmieniłem na 2sa1943 i 2sc5200. Teraz wzmacniacz dysponuje mocą ok 2x220RMS przy 4 omach. Kolejną modyfikacją jest zaopatrzenie wzmacniacza w 2 wentylatorki do chłodzenia.
Ogólne koszty
-wzmacniacz 200zł
-tranzystory koncowe (miałem na stanie) ok 50zł
-transforamtor 15zł
-wentylatorki 20zł
RAZEM: 285zł za wzmacniacz 2x220 RMS
Poniżej foto po przeróbce:
Skomentuj