Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzet dla lektora

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Sprzet dla lektora

    Witam
    Poszukuje sprzetu dla lektora o srednio niskim glosie. Interesuje mnie tylko nagrywanie glosu i zapisywanie go na komputerze. Zaczne od tego, ze mam do dyspozycji okolo 1500zl. Chcialbym zeby nagrany dzwiek byl podobny do rzeczywistego z niewielkimi ulepszeniami jak wzmacnianie basu i wyciszanie szumow lub innych niekorzystnych dzwiekow.

    1.W internecie zauwazylem, ze duzo osob poleca mikrofon Studio Projects B1 ale zastanawiam sie rowniez nad Audio Technic at2020. Prosze o krotkie porownanie jesli ktos korzystal z obu tych mikrofonow majac na uwadze moj cel.

    2.Kolejna sprawa to statywy i maskownice. Czy sa to uniwersalne dodatki pasujace do kazdego mikrofonu czy lepiej zamawiac je w kompletach z mikrofonami?

    3.Wreszcie najtrudniejsza dla mnie sprawa czyli wzmacniacz (preamp). Wiele czytalem w internecie o parametrach preampa dla mikrofonow pojemnosciowych z czego najwazniejszymi byly zasilanie 48V+ phantom oraz szeroki zasieg wzmacniania dzwieku. Mimo to wciaz nie moge znalezc nic konkretnego. Nie chcialbym placic za dodatkowe gniazda np na instrumenty ktorych nie bede uzywal‚ skoro chce nagrywac tylko i wylacznie moj glos. Z drugiej strony nie chce taniego pudelka przy ktorym nie poczuje roznicy dzwieku, mimo ze w parametrach wszystko bedzie sie zgadzac. Chcialbym miec kilka opcji modyfikowania dzwieku ale najbardziej zalezy mi na wzmocnieniu sygnalu z mikrofonu i delikatnemu wzbogaceniu.
    Wiele osob w internecie zamiennie uzywa okreslen interfejs audio i preamp. Czy to dlatego, ze wiele interfejsow audio ma wbudowany preamp? Prosze o wyjasnienie roznicy miedzy tymi urzadzeniami oraz o opinie w sprawie zakupu preampa / interfejsu audio. Czyli na jakie parametry zwrocic uwage itp. Moze ktos ma przetestowany konkretny model do tego celu w granicach do 1200zl.

    4. Gdzies przeczytalem ze preampa nie da sie bezposrednio podpiac do komputera. Czy jest to prawda? Jesli tak to czego potrzebuje zeby to zrobic? Nie wiem czy to sie do czegos przyda ale obecnie posiadam zewnetrzna karte dzwiekowa i-Tec 7.1 USB Channel Audio Adapter dzieki ktorej moge przesylac dzwiek z komputera na glosniki kina domowego. Czy moglbym za pomoca zawartego w karcie gniazda optycznego SPDIF przeslac sygnal z preampa na komputer?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Last edited by Czostek; 27.09.2017, 11:47.

    #2
    Primo nie to forum, z tymi pytaniami to na dzwiek.org.

    Co do pytań:
    1. Aby dobrze wykorzystać efekt zbliżeniowy, trzeba szukać wielkomembranowych pojemników. Np. Lewitt LTC-640 fajnie się sprawuje, ale to mniej wiążąca kwestia, można i na SM7 zawodowo brzmieć.
    2. Statyw jaki ci pasuje, byle stabilny, pająki do mikrofonów zwykle są w zestawie, popfiltr można zrobić albo kupić coś tańszego.
    3. Przedwzmacniacze zewnętrzne, to narzędzia służące uzyskaniu konkretnego celu, np. podbarwienia, są też takie krystalicznie czyste, ale dobry interfejs + taki preamp brzmi jak by preampu nie było. Bardzo fajny ciepły i ciemno brzmiący preamp, z fajnym kompresorem to UA LA-610 mk II. Przy okazji full lampa, ekstremalnie nie szumiąca, idealna dla SM7.
    Doby interfejs do zbierania w stereo z małymi szumami i wykonaniem na poziomie to Focusrite Forte, Apogee Duet 2 (nie One bo nowy one to żart, którego nieszczęśliwie jestem posiadaczem), RME Babyface albo Babyface Pro. Wszystkie mają wystarczająco dobre pre żeby nic więcej nie chcieć, chyba że dla określonego celu.
    RME babyface praktycznie nie szumi w użytecznym zakresie, babyface pro jest jeszcze lepsza.
    4. Jeśli jest wejście line in, to podepniesz, tylko czy jest sens z uwagi na parametry wejścia karty, takim działam ze wszystkim pre jest Focusrite ISA One z modułem AD.

    Najważniejsze to adaptacja, jak będzie to nagrywane w łazience, to sprzęt za 10k, będzie tak samo dobry jak za tysiaka.

    Skomentuj

    Czaruję...
    X