Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak sterujecie nogami MUTE/ST-BY w TDA 7294?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Jak sterujecie nogami MUTE/ST-BY w TDA 7294?

    No właśnie. Jestem ciekaw jak sterujecie tymi wejściami, żeby nie było słychać stuków w głośnikach przy załączaniu i wyłączaniu zasilania. Ja zrobiłem układzik jak na rysunku.

    MUTE/ST-BY podłączyłem do +V no i niestety stuki są. Chciałbym to wyeliminować, tylko nie wiem za bardzo jak. Interesuje mnie rozwiązanie do aktywnego subwoofera i osobnego wzmacniacza. W osobnym wzmacniaczu będzie procesor ATMEGA, więc można się pokusić o napisanie kawałka programu, żeby tym sterował, gorzej już z subwooferem. Może zrobić układzik z przekaźnikiem opóźniającym załączenie i szybkim wyłączeniem głośników?

    Czekam na sugestie.
    Pozdrawiam
    Freudiana
    Załączone pliki

    #2
    Najprostsze podejscie, moze sie okazac najbardziej skuteczne. Zwieksz wartosc rezystorow i/lub pojemnosc kondensatorow.
    Pozdro
    Dexter

    Skomentuj


      #3
      Z takim ukladem stukow przy wlaczaniu nie ma prawa byc. Sa one jednak generowane prawdopodobnie z przedwzmacniacza czyli filtru wejsciowego. Nie wiem jaki masz ten filtr i jak go zasilasz a to wlasnie od tego wszystko zalezy. Mozna zwiekszyc pojemnosc tych kondensatorow zeby uklad ruszal nieco pozniej co powinno wyeliminowac stuki przy wlaczaniu oraz zasilic go z 12-15V a nie +V. Uklad szybkiego wylaczania to dwie diody dwa rezystory i kondensator. Uzycie przekaznika to juz przesada. Taki ukladzik zastosowalem w moim subie ktory juz dawno temu pokazywalem.

      Skomentuj


        #4
        Chyba rzeczywiście podłączenie tego do +V jest nienajlepszym pomysłem, bo przecież po wyłączeniu zasilania jeszcze długo trzymają dość duże kondensatory filtrujące (4x6800uF), muszę to podpiąć pod coś, gdzie po wyłączeniu zasilania od razu będzie 0V.

        Skomentuj


          #5
          Moze poprostu podepnij przez diode zenera
          nie wiem jakie tam masz napiecie ale dla np. 40V podepinij przez 33V/31V (u mnie tak jest i nie wylacza sie nawet przy ciezkim basowym graniu). Do tego mozesz dac za dioda rezystor kolo 500 Om do masy zeby szybciej sie rozladowywalo Wzmak nie wylaczy sie odrazy tylko po paru sekundach w zaleznosci od tego jak glosno gra...
          Ale u mne nigdy mu sie nie zdazylo zeby w tym czasie sie przesterowal lub zeby pierdnelo w glosnikach.

          Skomentuj


            #6
            grzmil bardzo dobry pomysl! Sam stosuje takie uklady. Zenerka powinna byc mniejsza o ok10V od napiecia zasilania. Jesli jednak zasilanie podczas pracy mocno przysiada to zenerka mniejsza o 15V. Do masy proponowalbym nie 500om bo moze to spowodowac przeplyw znacznego pradu ale 2.2-4.7k bedzie ok.

            Skomentuj


              #7
              Po co zaraz ATMEGA? Poczemu taki potwor? Ja steruje wzmacniacz z dwoch 89c2051 chociaz po przerobce wystarczylby jeden... U mnie steruje POWER'em i MUTE przez przyciski i przez pilota... Ale pewnie chcialbys zrobic tez sterowanie glosnoscia, regulacja tonow wysokich, niskich itd... Do tego celu nadaje sie w zupelnosci 89c(s)52... Jest nawet taki kit z Nowego Elektronika - czy jakos tak - i ma oznaczenie 135-K...

              Skomentuj


                #8
                Pewnie i by wystarczyła jakaś '51. AVR'y są niewiele droższe. ATMEGA8, na którym już część układu działa jest nawet mały, nie trzeba programatora, bo flashuje się w układzie, co jest bardzo wygodne (niektóre '51 też to potrafią). Jak na razie obsługuje jednego TDA7313, ale wkrótce będą dodatkowo jeszcze dwa takie przedwzmacniacze, żeby do kina spasowało, oprócz tego wyświetlacz LCD, impulsator obrotowy i kto wie, co jeszcze do tego będę chciał dołożyć ;-).

                Skomentuj

                Czaruję...
                X