• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Wzmacniacz 5 kanałowy lub...

Malutkiz a tak z ciekawości bo w sumie nie wiem czy jest to aż tak porażający błąd z wsadzeniem głośników w tylne drzwi w miejsca seryjne tak jak teraz są zamontowane seryjne głośniki. Domniemywam ze Twoim zdaniem lepsza opcja to przody w biamping i sub w bagażniku bądź też po jednym zestawie(2x low-mid zwrota i tweeter) w każde z przednich drzwi. Zastanawiam się po prostu jak to jest bo np procek który też jest w planie ma na celu wysterować/wyregulować itp wszystkie 4 głośniki w kabinie + sub. Ja jakiś alfa i omega nie jestem dlatego się pytam bo jeśli przód w biampingu waszym zdaniem da o wiele lepszy efekt niż 2 zestawy 2 way. Bo to że się głośników w tylna półkę nie wkłada to tłumaczyć mi nie trzeba ale drzwi....Ja oporny jestem wiec jakbyś mi to w miarę rozwinął biorąc pod uwagę cały sprzęt który ma docelowo być zamontowany byłbym mega wdzięczny.

Z góry dzięki :)
 
ja też nie jestem fachowcem ale conieco się już nauczyłem, może głupi przykład ale zawsze coś. pozwole sobie polecić ci lekturke w której jest wszystko najważniejsze opisane FAQ Nazar'a: http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf

twój dylemat powinien rozwiać pkt 5.5.
Głównie chodzi o to że dzwięk z tyłu dochodzi później niż z przodu i jest pewne przeciągnięcie dzwięków, mnie to irytuje i jestem zwolennikiem porządnego przodu. Następnie fakt że scena jest za tobą, albo w najlepszym wypadku jestes w jej środku. A powinno się słuchać sceny przed sobą.
Jeśli masz możliwość to wypróbuj nawet na seryjnym sprzęcie, Wycisz na radiu tył i pojeźdź tak przez kilka dni, a później znów włącz. Sam będziesz mógł zdecydować co ci bardziej odpowiada.
 
Malutkiz a żebyś wiedział że i tak zrobię nawet z czystej ciekawości. Tak jak napisałeś że sceny słucha się przed sobą a jak jeszcze leci z tyłu to się to rozmywa. Powiedz mi tylko 1 rzecz czy orientujesz się jak się ma do tego korekcja czasowa bo taki przydatny przyrząd mam w swojej alpince. To teoretycznie było by w stanie tak wysterować tył żeby scena nie była rozmyta tak jak to nazwałeś. Jeśli czasówka nic nie pomoże to już wiem co zrobię :) Wtedy posłucham się was i albo będzie bi-amping z przodu albo będę rzeźbił i wsadzę po całym zestawie w oba przednie drzwi.

Pozdro.

PS.Tak wiem jestem cholernie uparty z tym tyłem :P Sorki :P
 
Masz procesor do alpinki - więc warto założyć tył do samochodu, bo wiem że w vectrze b szło zbudować większą scenę mając przód + tył (zestawy mivoc HQ16520 i HQ13520) pod prockiem niż mając w bi ampie lepszy zestaw z przodu (tu ich było sporo z przedziału 200-500zł) - warunek to wiedzieć co się robi i robić to z głową w tym procku ;)

życzę powodzenia w działaniu ;)
 
Lightsound to w takim razie miales blad w montazu. Zle nakierowane wysokotonowki, zla filtracja, nie zgodnosc fazowa glosnikow, glosniki pod tapicerka, zle ustawione ustawienia czasowe.
 
Znaczy się wydaje mi się że mając właśnie procka w sumie po to on jest żeby przód tył zestroić tak aby stworzyć fajna scenę. Np jak oglądałem filmy np z działania i kalibrowania procka pxa-100 czy też tego nowego JBL to praktycznie wszystkie miały przód tył i sub. Dlatego mnie to zastanawia. Musze pomyśleć co z tym fantem zrobić. Fakt jest taki że tak jak malutkiz mówił cały dzień śmigam tylko przód + sub i brzmi to fajnie tyle ze ja troche głuchy jestem i jak sie bawiłem z czasówka to bardzo ciężko jest mi to ustawić. BTW. czy procek alpinki sam sobie dostraja opóźnienia do uszu kierowcy ?? wie ktoś??
 
jesli masz mozliwosc auto kalibracji i podlaczenia to tak
ale nie mam pojecia jaki bedzie efekt

u mnie takie opcje sa w radiu
radio zapisuje zdjete charakterystyki na karcie pamieci i dalsza oborke robi sie na stronie internetowej
juz mam mikrofon w wakacje sie bede bawil
 
Ok. SS rub5.800 zakupiony, 2x zestaw 3xl-60c kupiony(kupiłem od razu 2 bo taniej w razie co 1 będzie na sprzedaż)
Dodatkowo natrafiłem na fajny wzmak Xtant X1001 aukcja kończy sie za 16h wiec zalicytowałem w chwili obecnej jak nikt mnie nie przebije to zapłacę za niego 55$ co raczej jest śmieszną cena zważając ze to xtant i w naprawdę idelnej kondycji. Sprzęt przyjdzie to powkładam pobawię się itp. Może się uda tego xtanta za psie pieniądze mieć to bym go na suba zapakował :D

Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszelaką pomoc jestem ogromnie wdzięczny i od teraz będę przebywał tu częściej może i ja komuś pomogę :)
Pozdro i jeszcze raz wielkie Dziękuje :):):)
 
Lightsound to w takim razie miales blad w montazu. Zle nakierowane wysokotonowki, zla filtracja, nie zgodnosc fazowa glosnikow, glosniki pod tapicerka, zle ustawione ustawienia czasowe.

Nie bawiłem się tym godzinę, dzień, a parę miesięcy gdy ciągle mi coś do głowy przychodziło to sobie w wolnym czasie dłubałem. Nie jedna zwrotnica powstawała, nie jedne zestawy były testowane, i dochodzę do wniosku, że z przód + tyl (w dużych samochodach) idzie wyciągnąć lepszą scenę niż z samego przodu wartości przodu i tyłu razem wziętego pod warunkiem że procek się odpowiednio ustawi. Zresztą trudniej jest zgrać ze sobą przód + tył + sub niż sam przód + sub.
W sumie bardziej może tworzy się dźwięk dookolny, niż większa scena, dlatego się tak mogło wydawać, aczkolwiek bardziej mi się to podobało i pasażerowie z tyłu nie narzekali że tylko bas słychać, a także im grało coś dźwięków z zakresu średnio wysokotonowego ;) To już kto jak woli. Obecnie jeżdżę na zestawie przód + sub i jest.
 
Powrót
Góra