Nie na temat...
Pomierz kopułkę - powinno być OK ![]() | ![]() |
Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
Pomierz kopułkę - powinno być OK ![]() | ![]() |
Pomierz kopułkę - powinno być OK
Hej, nie ma się co spinać - to była luźna uwaga "z przymrużeniem oka" ![]() | ![]() |
co źle robię
A tam - opisałem tylko sposób w jaki należy je włączyć - bo kolega chyba właśnie z tym miał problem. Nad zasadą ich lokalizacji nie będę się rozwodził, bo jest to opisane w tutorialu i nie ma sensu tego powielać. A tak w ogóle to przecież przy każdej zmianie warunków pomiarowych dobrze jest zerknąć na markery i przeważnie kończy się na ustawieniu ich na nowo. Wydawało mi się to oczywistym. Ty tego nie robisz i mierzysz na raz ustawionych? Jak dla mnie manipulacja markerami to jedna z podstawowych rzeczy przy zdejmowaniu charek głośników (i nie chodzi tutaj o ich ustawienie "przed impulsem i przed pierwszym odbiciem" - pomiary z drugim markerem na 20-50-100ms to raczej nic niezwykłego).cały opis dabyla jest do niczego jak tylko przesuniesz mikrofon lub kolumnę względem siebie. Ponieważ impulsy będą w innych miejscach.
zgadza sięA tak w ogóle to przecież przy każdej zmianie warunków pomiarowych dobrze jest zerknąć na markery i przeważnie kończy się na ustawieniu ich na nowo. Wydawało mi się to oczywistym.
gdzie? 50-100ms?pomiary z drugim markerem na 20-50-100ms to raczej nic niezwykłego
zmylił mnie właśnie ten pierwszy impuls że jest w okolicach 1 a nie 4 i myślałem że jest coś nie tak z tym pierwszym impulsem no i to że później nie pojawiają się odbicia w okolicach 12 -14 ms .Oprócz tego co jest tutaj, dotarłem do innego opisu pomiarów i tam gość też miał impuls w w okolicach 4 a odbicie 12-14 .Poza tym kształty wykresów były tu i tam bardzo podobne
A tam - opisałem tylko sposób w jaki należy je włączyć - bo kolega chyba właśnie z tym miał problem
gdzie? 50-100ms? to chyba masz do dyspozycji salę o paruset metrach sześciennych że takie markety kiedykolwiek ustawiłeś.
Ważne jest to, co chce się zmierzyć, jak dany wynik wykorzystać, odczytać i zinterpretować.
Żadnych ciekawych spostrzeżeń nie mam.nałóż te dwa wykresy na siebie. I później opisz tutaj swoje spostrzeżenia
niby tak, ale w takim wypadku musisz zagwarantować sobie dwie rzeczy:Im wierniej zmierzę wraz z odbiciami pokoju tym lepiej zaprojektuję zwrotnicę. Przecież kolumny nie słucham na podwórku a właśnie w tym pokoju![]()
... niby tak, ale w takim wypadku musisz zagwarantować sobie dwie rzeczy:
-zestaw głośnikowy będzie zawsze stał w tym samym miejscu, jak i meble i inne rzeczy w pokoju
-słuchacz, czyli ty musisz zawsze siedzieć jak słup w miejscu mikrofonu, jeżeli projektujesz pod pokój.
Żadnych ciekawych spostrzeżeń nie mam.
To stwierdzenie o "dodaniu odbić od przeszkód" jest nieco demagogiczne, bo te odbicia pojawiają się tak naprawdę w najniższych rejestrach (na które i tak nie mamy większego wpływu) - łatwo to sprawdzić "wędrując" po pokoju z mikrofonem i kolumną pomiędzy poszczególnymi pomiarami. Przy projektowaniu zwrotki (nawet dla zestawu 2-drożnego) powinno nas interesować pasmo powiedzmy powyżej 200-300Hz - a tam pomiar z długą bramką + odpowiednie wygładzenie jest już całkiem wiarygodny (zakładam, że mierzymy w pokojach od ~20m2, bo w mniejszych tak czy siak jest marnie). Ty projektujesz zwrotki tylko w oparciu o pomiary na osi z krótką bramką? No da się, faza pewnie będzie "zgodna" itd, ale to jeszcze nie jest klucz do pełni sukcesu - przekonałem się o tym wielokrotnie na własnej skórze. Pomimo że pomiary z długimi bramkami są okraszone pewnymi błędami (całkiem wyraźnie widać górki i dołki na charakterystyce), to warto je wykonywać, bo dają nam ogólny pogląd na efektywność zestawu, do której powinniśmy dążyć i która będzie powiedzmy optymalna. "Bezbłędne" mamy pomiary właśnie na osi z krótkimi bramkami oraz pomiary w polu bliskim - niestety nie mówią nam one co dzieje się w tym najbardziej newralgicznym zakresie pomiędzy ~200kHz a tuż poniżej 1kHz - czyli tam, gdzie ustala się nam (czy może powinna się ustalać) efektywność kolumny.AAA no chyba, że chodzi ci o dodanie się do ch-ki wypadkowej odbić od przeszkód. Ale też nie wiem na co to komu.
O BS jest cała dyskusja na forum - temat jest chyba nawet przyklejony (albo w dziale "hiper-mega-tematy-diy" - czy jakoś tak - generalnie nie trudno znaleźć). Po jego lekturze dojdziesz jednak do wniosku, że temat budzi emocje co najmniej takie jak religia, polityka czy kondensatory i kable - mierz co Ci się podoba i interpretuj jak Ci odpowiada - dopóki projektujesz pod siebie, wszystkie chwyty dozwolone, bo w końcu to Ty będziesz słuchał swoich kolumnChodziło mi raczej o efekt BS. Chyba, że jest inny sposób na pomiar tego efektu. Nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia więc mogło to umknąć mojej uwadze.
Ostro pojechałem ![]() Chodziło oczywiście o 200Hz | ![]() |