• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rowery i akcesoria

Muszę chyba wymyć napęd bo na wyższych biegach coś trzeszczy przy pedałowaniu pewnie piasek zmieszany ze smarem na kasecie.

Ja stawiam na wyciągnięty łańcuch, strzela pewnie na mniej używanych zębatkach. Często trzeba wymienić łańcuch z kasetą,
bo nowy łańcuch szybko "dopasuje" się do zużytych trybów i jest to samo, co przed zmianą. Łańcuch można ostatecznie zmierzyć
suwmiarką, ogniwo ma 1/2 cala, zmierz np 10 ogniw, wyciągnięcie może mieć na maksa 1%.

mg
 
Mam jeszcze takie pytanie czy można jakoś poprawić ugięcie amortyzatora? Wydaje mi się strasznie twardy. Nie wiem rozebrać go i zmienić olej na rzadszy?

Z tym amortyzatorem nic nie zrobisz.
Tam nie ma oleju, są tylko sprężyny.
Wymiana sprężyn jest nie opłacalna.
Kup sobie Brunoxa do amortyzatorów, on poprawi lekko jego pracę (a raczej zmniejszy tarcie między goleniami a simeringiem).
 
Rozebrać i wyczyścić nie zaszkodzi, mam Epicona z 2007 roku, czyszczenie i namoczenie w środku pierścieni filcowych sporo poprawia pracę. A cała operacja z dokładnym czyszczeniem to maksymalnie pół godziny. Wystarczy odkręcić 2 imbusy od dołu i zsunąć dolne golenie - górnych nawet nie trzeba z roweru zdejmować ;)
 
Ale to jest NEX i hmm czy tam są gąbki wątpie.
Integral to Cross więc skok amorka to max 80mm ( ja bym wymienił na sztywnego stalowca).
Żonka ma Integrala i powiem że jak na oferowany osprzęt to cena spoko.
Popieram kolegów i ja bym rozebrał na części pierwsze i czyszczenie plus smarowanie.
Nic trzeba pojeździć a nie się zajadać....
 
Ostatnia edycja:
I uciekłem od stołu...żonka została i może to dobrze bo mogłem tu podjechać
c8582e7c164f527d5c325a8a72c538bb.jpg
 
Także wczoraj zacząłem sezon. Na razie cienko bo kondycja "zerowa". 10 km na rozruch. Dzisiaj będzie 20 :).
Rowerek składałem w zeszłym roku sam, ale o tym może innym razem.
 
Jak zwykle sezon się zaczął a ja ciągle w pracy i daleko z pracą. Stery fsa zmienione tu nie było komplikacji, tylne koło się centruje, amor ogarnięty :


wymiana wszystkich olejów, uszczelnień olejowych niestety nowe zamienniki są niebieskie oraz oringi zmienione. Ciśnienie nabite i się trzyma, na razie wycieków nie widać

Ale były tez niespodzianki, zmiana gumy z kenda opona i dętka na conti race king 22 a tu taka niespodzianka przy 3 barach, założyłem drugą ale boję się dać więcej jak 3 a powinno być 3.5-4.5 chyba
 
Co to dokładnie za Maniek... ja miałem R7 pod vki ale sprzedałem no i pod moje 80kg troche za wiotki.
Ja przy kole 29 i oponie 2.25 daje max 2.2 bara... 4.5 uuu nie wyobrażam sobie tego w terenie czy szutrze.
 
sliver już jakiś czas na nim jeżdżę , zobaczymy jak to po serwisie będzie jeździć a ciśnienie zostawię około 3
 
Na detkach calkiem niskie cisnienie macie... gdzies jaki3s gorki z kamyczkami to bez 4.0-4.5 nie schodzilem.. ale preferuje szerokosci opon do 2.0. Na bezdentkach na piasek i tak pompowalem pod 3.5
 
A ja usunąłem skrzypienie, hałasował support i pedała.
W supporcie było przytarte łożysko i nawalone pełno piasku, musiałem wymienić cały wkład, bo oznaczenie łożysk jest takie same, a rozmiarowo się różniły i nie zmieściły się w miseczki.
A w pedałach był za mały luz i trochę opornie się kręciły.
Ogólnie tak jak radziliście zrobiłem cały przegląd rowerkowi wszystko nasmarowane i wyregulowane. Amorek też trochę lepiej się ugina po wyczyszczeniu.
Zostało jeszcze wymienić klocki z przodu bo strasznie piszczą.
Myślę kupić meridy te które składają się z trzech gum zielonej, szarej i czarnej. Z tyłu mam podobne i wyglądają ok, chyba że możecie polecić coś innego?
 
Na detkach calkiem niskie cisnienie macie... gdzies jaki3s gorki z kamyczkami to bez 4.0-4.5 nie schodzilem.. ale preferuje szerokosci opon do 2.0. Na bezdentkach na piasek i tak pompowalem pod 3.5
ja mam 2,2 szerokosci i dla opony zalecane minimum to 2,5 bar
pompuje do max 3 na szose, 2,5-2,7 normalnie

ale dopiero przy 1,6-1,8 jest komfort przy miejskiej jezdzie ;)


Zostało jeszcze wymienić klocki z przodu bo strasznie piszczą.
Myślę kupić meridy te które składają się z trzech gum zielonej, szarej i czarnej. Z tyłu mam podobne i wyglądają ok, chyba że możecie polecić coś innego?
wejdz na forum rowerowe org i poszukaj tematu o klockac do v-ek
powinny byc opisane polecane i niepolecane klocki
ja dlugo siedzialem tam jak wybieralem klocki do swoich tarcz ;)
 
@pawel s haha to lubisz sie kanapowo wozic.. ja tam wolalem sie mniej meczyc.. do szosy bije 10-11 atm tam juz czujesz jakiego kruszywa uzyli do wylania asfaltu...
 
Ja tam pompuję kółka między 3,5 a 4 bary - ale jeżdżę praktycznie tylko po ulicach. Jest twardo ;).
 
Też jeżdżę po ulicach przeważnie i tak pod 4 podchodziłem, guma kenda, detka też, a tu polecane conti i taki zonk, przejadę się i zobaczymy, bo niestety mimo że zmuszony jestem do jazdy przez miasto to frajdy z tego nie ma, ale najpierw z miasta trzeba niestety wyjechać
 
A ja usunąłem skrzypienie, hałasował support i pedała.
W supporcie było przytarte łożysko i nawalone pełno piasku, musiałem wymienić cały wkład, bo oznaczenie łożysk jest takie same, a rozmiarowo się różniły i nie zmieściły się w miseczki.
A w pedałach był za mały luz i trochę opornie się kręciły.
Ogólnie tak jak radziliście zrobiłem cały przegląd rowerkowi wszystko nasmarowane i wyregulowane. Amorek też trochę lepiej się ugina po wyczyszczeniu.
Zostało jeszcze wymienić klocki z przodu bo strasznie piszczą.
Myślę kupić meridy te które składają się z trzech gum zielonej, szarej i czarnej. Z tyłu mam podobne i wyglądają ok, chyba że możecie polecić coś innego?

Śmiało kupuj meridy- dobry stosunek jakości do ceny. Poświęć trochę czasu na regulację i rzuć okiem na pancerz i linkę czy się nie przycina.
 
Powrót
Góra