• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Ja kolejne "nowe" auto okleję folią bezbarwną (o ile taka jest), szczególnie boki i maskę. Parkując w mieście co chwilę to nowa rysa, drzwi notorycznie poobijane przez innych parkujących. Mam 4 letni samochód a lakierniczo wygląda jak 10 letni. Inna sprawa to niska twardość obecnych materiałów lakierniczych.

- - - - - aktualizacja - - - - -

To może później -- przed jesienią będę robił dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne.
Poza tym lubię sobie powoskować, robiłem to już kilka razy.

masz sprawdzoną chemię ? Co możesz polecić ?
 
Ja tylko napiszę że silniki benzynowe renault mogę polecić z czystym sumieniem bo znam kilka przypadków przebiegu ponad 300kkm bez większych awarii tak rozwiązania wnętrza i zawieszenie w tych autach do mnie nie przemawia.
 
Typowy francuz to zupelnie inna zawiecha niz niemiec, rowniez jesli chodzi o siedzenia. Przejedz sie jak bedziesz mial okazje takim autem jak np Clio 172, 182, czy Megane RS. To zupelnie inna bajka. Do tego doskonale silniki benzynowe 2.0. Tam gdzie ma byc sportowo, zabojady zrobia to zawodowo, a tam gdzie dla ludu, to miekko, czasami za miekko. Choc ja tam uwielbiam hydro w cytrynach :)
 
Oj tam, teść ma megankę Niby 150 czy 170kkm, a wygląda i działa okropnie, całe rozkolebotane, roztrzęsione, luzy gdzie się da...
Miałem Almerę, N16 Niby się nie psuła, ale standardowo a to jakaś guma a to coś tam w zawieszeniu.. A ceny 2x wyższe niż teraz przy oplu. A i owszem cholera stanęła, usterka tradycyjna czyli boshowska czy tam siemensowska VP44 kurr jej mać, w sumie kosztowała mnie 6kzł (długa historia). Wszystko się sypie. Kwestia tylko ile kosztuje naprawa.
 
pierwsze nieplanowane naprawy za mna
urwal sie wieszak tlumika z polowa obwodu rury! :D
mialem przez 2 dni "sportowe" auto :p

145zl i 40min pozniej znowu jest cisza ;)

koncowka drazka kierowniczego w lokalnym sklepie 35zl. za godzine jade wymienic
 
pierwsze nieplanowane naprawy za mna
urwal sie wieszak tlumika z polowa obwodu rury! :D
mialem przez 2 dni "sportowe" auto :p

145zl i 40min pozniej znowu jest cisza ;)

koncowka drazka kierowniczego w lokalnym sklepie 35zl. za godzine jade wymienic

Widziałem ostatnio na internetach fajny patent na darmowe gumy wieszaka - wiem, że pachnie druciarstwem ale skoro jest wytrzałe a samochód powiedzmy "do tłuczenia" to czemuż by nie spróbować? :)

https://www.youtube.com/watch?v=tAe2GASxD74
 
Widziałem ostatnio na internetach fajny patent na darmowe gumy wieszaka - wiem, że pachnie druciarstwem ale skoro jest wytrzałe a samochód powiedzmy "do tłuczenia" to czemuż by nie spróbować?
ale u mnie urwal sie metalowy bolec, ktory byl na wydechu... no i urwal sie ze spora czescia rury! :D

koncowka drazka zalozona. zdecydowanie lepiej ;)
 
Yeah!

Już odebrałem:

54ec2299acf16b4228c4ef47af528d91_1458909842.jpg


Sesja zdjęciowa wkrótce :)

Super ! Ale się błyszczy :D . Niech dobrze służy.


Co się ma w tym aucie psuć jak wszystko w środku to stare sprawdzone części z Renault i Nissana?

W tym jest dużo racji bo Dacia w dużej mierze korzystała z technologi poprzednich modeli Renault. Te podzespoły nie były najnowsze ale za to sprawdzone i dopracowane. Zwykle jest tak, że najbardziej awaryjne są auta z początku serii. Z czasem auto ma usuwane niedoróbki i ten sam model z końca serii to już inna bajka.

Dlatego kupując citroena miałem trochę dylemat o ten nowy silnik 1.2 pure tech bo jest dopiero od 2014r. Z drugiej strony modele z poprzednim silnikiem jeszcze były dostępne w salonach np z benzynowym 1.6. Jednak chwila w necie i się okazało, że były dość awaryjne jednostki i co ciekawe nie były to silniki z PSA tylko motorki opracowane przez BMW. Jak widać, po chyba nie najlepszych doświadczeniach z niemiecką myślą techniczną, PSA opracowało własny silnik. Zresztą nie słychać aby ich silniki miały jakieś znaczące problemy a diesle są generalnie bardzo trwałe i stosowane w wielu samochodach nawet poza koncernem np w mercedesach (gdzie mercedes od lat słynął właśnie z własnych , bardzo trwałych diesli).
 
Ostatnia edycja:
Planuje na dniach kupic pierwsze autko (trzeba odskoczyc w koncu od audio na chwile) kwota do 10tys uparlem sie na Corse C 1.2 benzyne, mniej wiecej rocznik 03-04 z przebiegiem ok 100tys, ze wzgledu na godziny w ktorych pracuje ciezko mi bedzie podjechac z kims kto sie zna na samochodach, wiec pytanie na co zwrocic uwage przy zakupie by nie kupic czasem wraka z cofnietym przebiegiem o 200tys, myslalem tez o silniku 1.0 bo w tych pieniadzach mozna wyrwac nowsze i napewno w lepszym stanie za te same pieniadze, na moje potrzeby czyli dojazdy do pracy napewno wystarczy ale podobno sa duzo bardziej awaryjne.
 
Ostatnia edycja:
Ale 1.0 nie bierz, bo to trzycylindrowiec z epoki, kiedy GM nie umiało robić trzycylindrowców. Straszny kapeć.
1.2 jest udanym silnikiem i Corsa C to też fajne auto.
 
Sa ludzie na jakims z forum ktorzy za 100-200zl robia caly raport o danym aucie i to ciekawa opcja dla kogos kto sie nie zna. Zapytam znajomego jak sie forum nazywalo i wrzuce.
 
Powrót
Góra