• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Bumpalump
Tym chlapamien z korka oleju to sobie tak bardzo glowy nie zawracaj - to sa stare zabobony albo jakies internetowe porady. Kazdy silnik spalinowy ma przedmuchy na wolnych obrotach (tylko roznie jest rozwiazane odpowietrzanie komory silnikowej), postaw czlowieka za kolkiem i niech zwiekszy obroty do 1.5k rpm i juz przedmuchow prawie nie bedziesz mial.
Typowe usterki w corsie C:
-przecieki z podszybia do wnetrza kabiny
-przecieki z podszybia do puchy z BCMem
-wyciagniety lancuch (slychac go przez 5-10s po uruchomieniu silnika po np 2-3h postoju)
-awarje polanczen drivera przepustnicy w sterowniku (dwa rodzaje stera)
-cieknacy czujnik cisnienia oleju (zalewa sie najpeirw front silnika, nastpenie olej zapiernicza wiazka silnikowa do sterownika i pozniej idzie np do sond - bledy w sterowniku)
-skrec kolami max/prawo max/lewo, zrob ze dwa kola z uchylona szyba, czasami slychac zuzyty mechanizm roznicowy albo przeguby
-blad na sygnal z obydwu sond lambda --> brak podparcia masy z strony sterownika
-przeplywka (dosyc droga, nie polecam zamiennikow)

Corsa D
-awarie zawartosci eepromu w BCM - reset i programowanie PINem ratuje sprawe
-wycieki z czujnika cisnienia oleju j/w
-problemy z masa do sond lambda j/w



Dodatkowe wycieki/pocenie sie oleju tu i tam.
 
Przecieki te spowodowane są sparciała uszczelka podszybia
Standard w oplu
Uszczelkę kupuje sie tylko w serwisie
Koszt ok 150 ale trzeba to zrobić co jakis czas
Borys napisał dokładnie dlaczego
 
Bumpalump
Tym chlapamien z korka oleju to sobie tak bardzo glowy nie zawracaj - to sa stare zabobony albo jakies internetowe porady. Kazdy silnik spalinowy ma przedmuchy na wolnych obrotach (tylko roznie jest rozwiazane odpowietrzanie komory silnikowej), postaw czlowieka za kolkiem i niech zwiekszy obroty do 1.5k rpm i juz przedmuchow prawie nie bedziesz mial.
To cenna wskazowka, a powiedz mi, jesli sie zdarzy ze silnik zgasnie po otwarciu korka to nie ma to znaczenia?

- - - - - aktualizacja - - - - -

Jest duzo generalnie sprzecznych opinni czy to w internecie czy wsrod mechanikow, tak ciec ciezko jednoznacznie stwierdzic czy zakup danego egzemplarza jest bezpieczny czy tez nie.

nawet zakup w miare mlodego auta nie gwarantuje braku problemów, a zdecydowałem ze bede szukal auta min 2004 rok
 
hi_aro
Tak z pod tej duzej blachy. ''Tajgersil'' albo ''tec7'' i ognia :D

Bumpalump
To czy silnik zgasnie to tez zalezy od pewnych rzeczy (miedzy innymi od ukladu odpowietrzania komory silnikowej i pomiaru ''obciazenia'' MAP albo MAF).
Jak np odkrecisz w starszym BMW to silniki moze zgasnac. Jak juz odkrecasz korek od oleju to zerknij czy nie ma skrzepow starego oleju (takie brazowe badziewie, czasami przechodzace w czarny twardy osad --> jak w BMW po castrolu).
Generalnie corsa C to tani samochod w naprawie takze mechaniczne rzeczy mozna ogarnac. Wazne zeby buda byla fajna bo codzinnie bedziesz wsiadal do tego samochodu i lepiej zeby cie ten samochod nie irytowal.
 
pora zmienic opony na letnie

wszedzie w okolicy wolaja 100zl za wymiane opon
wiec w sumie 200zl/rocznie za sama zmiane opon!
pomyslalem ze lepiej bedzie kupic komplet felg i samemu zmieniac kola...

teraz nie wiem czy isc w ladne felgi http://olx.pl/oferta/4-felgi-stalowe-4x100-14-CID5-IDaDHFH.html#f9f4563d9b (4 felgi stalowe 4x100 14" Kozienice) + renowacja na bialy kolor
czy kupic za 100zl standardowe brzydale ale juz z oponami? :(
 
Ja bym brał te z ogloszenia. Na biało będą fajnie wygladać i wrazie czego nie powinno byc problemów z odsprzedażą.
 
@Bumpalump
Jak kupisz od handlarza to nigdy nie ma gwarancji że nie będziesz musiał remontować silnik. Jak będzie ładnie wyglądał i przebieg będzie 104kKm, to uciekaj i to szybko. Handlarze robią wszystkie możliwe triki, aby tylko pozbyć się "gorącego kartofla ze spodni". Uszlachetniacze do oleju, uszczelniacze, dodatki do paliwa, myki z ECU, lutowane led-y.

Aha, jeszcze przypomniały mi się dwie usterki Corsy C:
- taśma wielo przewodowa w kierownicy, od sterowania radia i poduszki. Sprawdź czy zmiana głośności działa. Oczywiście nie jest jednoznaczny test ale jak nie działa a poduszka nie świeci się, to jest coś namieszane
- stacyjka
 
Ja jakoś specjalnie nie znam się na silnikach, ale jak odkręcenie korka oleju ma wpłynąć na przepływ zasysanego powietrza?!

Bo chodzi o to, żeby spaliny nie trafiały do oleju -- żeby się nie degradował zbyt szybko. Po to właśnie silnik jest przepłukiwany świeżym powietrzem, a nie spalinami -- Positive Crankcase Ventilation.

http://www.sonicownersforum.com/for...gine-discussion/10825-1-4t-pcv-explained.html

alez oczywiscie!
jednorazowo koszt jesy wyzszy, ale np za rok juz bede do przodu! ;)

A co cztery lata możesz sobie kupić nowy komplet dobrych opon uniwersalnych (Nokian, Vredestein).
 
Ostatnia edycja:
Jak kupisz od handlarza to nigdy nie ma gwarancji że nie będziesz musiał remontować silnik. Jak będzie ładnie wyglądał i przebieg będzie 104kKm, to uciekaj i to szybko. Handlarze robią wszystkie możliwe triki, aby tylko pozbyć się "gorącego kartofla ze spodni". Uszlachetniacze do oleju, uszczelniacze, dodatki do paliwa, myki z ECU, lutowane led-y.

Od prywatnego tez gwarancji nie bede mial, sa ludzie ktorzy pozbywaja sie auta jak cos sie zaczyna dziac, w koncu trzeba bedzie zaryzykowac.

Zageszczacz oleju chyba mozna rozpoznac po tym jesli olej bedzie zbyt gesty
 
Z olejem to nie koniecznie. Kumpel kupił Pasata 2004, benzyna, olej wyglądał normalnie. Jak był ciepły nie było różnicy. Po wymianie oleju odezwał się napinacz.

Wiadomo, od prywatnego też. Jednak jak coś jest niemożliwe aby było prawdziwe, to jest coś nie tak.
 
To będziesz przy każdej zmianie gum czy tam kół jechał z samymi kołami na samo wyważanie? Bo ja akurat nie zmieniłbym gum, czy też kół bez wyważania
czyli wywazasz dynamicznie juz na aucie?
w takim razie jestes w zdecydowanej mnijszosci! ;)

wiekszosc wulkanizacji wywaza statycznie na maszynie i dopiero wtedy zaklada kola na auto
 
Powrót
Góra