• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Ja mam forda 2009r z przebiegiem 306tys
Serwisowany w porę, olej wymieniany cześciej niż fabryka kazała, lany dużo lepszy olej niż fabryka kazała, oleju miedzy wynianami nawet nie liźnie. Tyle co naleje tyle jest przy zlewaniu przed wyniana. Filtry wymieniane cześciej niż należy. Paliwo tylko z dobrych stacji żadnej nieznanego pochodzenia

To jest dobry wynik, znajomy przy kilkukrotnie mniejszym przebiegu miał w Focusie CR do naprawy (nie wiem czy nawet nie wymienili pompy ze wtryskami), ostatnio robił także zawieszenie.

Z ciekawości zapytam, jakiego producenta jest sam silnik i na jakim osprzęcie?
 
W Oplowych 2,0 CDTI ostatnio pojawił się problem trochę podobny jak w Mazdzie. Uszczelka smoka olejowego z wiekiem traci elastyczność / szczelność i układ smarowania nie działa poprawnie. Często dochodzi do zatarcia panewek korbowodowych i głównych, w skrajnych przypadkach deformuje się również blok silnika. Dotyczy głównie lat 2008-2011 i przebiegi ok 140-150 tkm. Sama część (uszczelka) kosztuje grosze ale jej usterka powoduje drogie konsekwencje. Ostatnio jest sporo ofert na Insignie / astry IV z uszkodzonymi silnikami 2,0 CDTI . No i ceny samych silników na allegro poszybowały w górę.

Mam 2.0jtdm w Alfie zrobiony na ponad 200 koni i jestem świadomy tej usterki. Najczęściej zaczyna się od wskazań niskiego ciśnienia oleju przez czujnik. Jak problem jest bagatelizowany, to kończy się jak napisałeś. Nie po to są czujniki i lampki ostrzegawcze, żeby ładnie świeciło za kierownicą.
Niedawno robiłem z kuzynem dwumas, sprzęgło oraz wysprzęglik i ściągnęliśmy miskę, żeby zobaczyć jak ta uszczelka się miewa - była nadal w dobrej kondycji, więc została.
Egr zaślepiony, dpf "się stracił". Zero problemów.
 
prostownik z lidla wlasnie sie testuje
wczoraj przejechalem przez duza kaluze i auto mi zgaslo
probowalem odpalic az nie zabraklo pradu w aku

pora sprawdzic elektryke i uszczelnic ja
 
prostownik z lidla wlasnie sie testuje
wczoraj przejechalem przez duza kaluze i auto mi zgaslo
probowalem odpalic az nie zabraklo pradu w aku

pora sprawdzic elektryke i uszczelnic ja

Proponuję sprawdzić cewke zapłonową.
Miałem taki sam problem w Seat Cordoba 1.4
Powodem było pękniecie obudowy cewki zaplonowej.
W wilgotną pogodę i przy jeździe w deszcz samochód często był unieruchomiony.
Również próbowałem uszczelnić to pęknięcie, zalałem nawet cewke żywicą i nic to nie dało. Dalej miała przebicie.
 
Ostatnia edycja:
Sprawdź wieczorem lub w ciemniejszym miejscu spryskujac cewke, kopułkę i przewody zapłonowe mgiełka wodną.
 
Szukaj od początku - najpierw sprawdź czy iskra jest na świecy, potem czy dochodzi do kopułki, bo w tych autach dziwne rzeczy się działy z układem zapłonowym...
 
iskra na swiecy to koniec a nie poczatek :D
poczatek jest pod kopulka - aparat zaplonowy razem z czujnikiem halla

aku naladowane. ide wsadzic do auta i zobacze czy zapala
jak nie to szukam ;)
 
nie odpalil :(
aku dostalo po dupie bo juz nie kreci tak mocno jak wczesniej :/

odkrecilem cewke zaplonowa. faktycznie mocno popekana obudowa. zasilanie 12v po podlaczeniu do cewki spada do 5v. raczej tak nie powinno byc bez obciazenia
wygrzewam cewke w piecyku w celu jej osuszenia. jak pomoze to juz wiem co zamowic ;)
 
cewka wysuszaona godzine w piekarniku - odpalil za pierwszym razem ;)
tak wiec wiem co zamowic
dzieki panowie ;)
 
Panowie mial ktoś z was stycznosc z coupe-cabrio? Otóż idzie wiosna i chce dokupić sobie cabrio z twardym dachem - warunek 4osobowe. Jak już byłem nastawiony na volvo c70 tak im dluzej szukam tym widze więcej usterek w tym modelu. Częste klopoty ze skrzynia i bardzo slabej jakosci skory. Zacząłem też przyglądać sie volkswagenowi eos ale tu często mechanizm otwierania dachu sie zużywa. Focus cc niestety tandetna konsola srodkowa i damski wyglad.
Idealem byłby lexus is250c ale nie ten budzet. Mam go w sedanie i nic wiecej by nie było potrzebne.
Ma ktoś jakies pomysly albo miał kontakt z volvo bo to mój faworyt i mógłby rozwiac wątpliwości?
 
Może SAAB 9-3, tylko nie spełnia warunku twardego dachu. 2,8 V6 turbo lub jakaś dwulitrowa benzyna (wszystkie mają turbo). Jak zachowasz w dobrym stanie to nie stracisz, stawiam że niedługo to będą poszukiwane klasyki ze względu na zniknięcie marki.

Z kompaktów było też megane CC, P 307 CC, Opel Astra TwinTop (środek również Ci się nie spodoba) i obecnie jest Opel Cascada, ale tutaj znowu powrót do szmacianego dachu.

Ortodoksi uważają że jeżeli cabrio to jedynie szmaciany dach, choć nie da się ukryć że sztywny ma swoje zalety.
 
Peugeota patrzylem 308cc bo akurat w budżecie. Megane brzydkie strasznie a ma być to auto bardziej do rekreacji. Mieszkam w uk wiec silnik też musi być rozsadny żeby ubezpieczenie mnie nie zabilo. Gdyby nie te pekajace skory w volvo bym mial sprawe jasna ale co jezdze ogladac to wygladaja jak ze smietnika a na zdjeciach bajka :)
 
To może ponegocjować odpowiednio cenę i wymienić skóry na wakacjach w PL albo i całe fotele z jakiegoś rozbitka ?

A to w UK też uzależniają stawkę od silnika ? Nie zrozumiem tego nigdy...
 
Ostatnia edycja:
Wiekszy silnik wieksza dostepna prędkość wieksze ryzyko :) tu jest 29 grup ubezpieczenia i kazde auto jest zakwalifikowane. Ogonie to jest trochę chore z ubezpieczeniami bo zaleznie w jakiej okolicy mieszkasz to ma duzy wplyw na wyskosc ubezp (w uk ubezpieczenie to ac+oc) no i od ilości spalin dochodzi jeszcze platny podatek drogowy za volvo £300/rok.

Co do skor to bez sensu kupować i wymieniac :/ a ja nie bywam też w Polsce w ogóle
 
a mercedes CLK nie byl w wersji CC?
duzy w srodku i pelne 4 miejsca. z tego co pamietam to tez do niskich nie nalezysz ;)

sab 9-3 jest piekny i w to bym celowal. klasyczna linia i pelne 4 miejsca. ale znowu soft-top


jak muszą być 4 osoby - to kup dwie mazdy mx-5 ;-)
mx-5 odpada dla wysokich osob :(
 
Wzrost standardowy 180 :D clk mi sie zupelnie nie widzi mam alergie ogolnie na niemieckie auta a vw to raczej taka awaryjna opcja
 
Powrót
Góra