• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Kolega kiedyś łatał jakąś poxiliną czy czymś podobnym, ale traktował to jako doraźną naprawę. Później wymienił chłodnicę na nową.
Jak juz nie chcesz wymieniać to lepiej dać gdzieś do pospawania.
 
Wiosna niespodziewanie zaatakowała i trzeba zakupić letnie gumy, by się na stockowych alusach wozić ^^
Coś do miejskiego toczenia, jeździ ktoś na dębicach passio 2?
Coś w deseń najtańszy, nie chińczyk.
Myślałem też nad uniroyalem rainexpert, ale nie wiem czy warto dopłacać.
 
warto... żona miała w pandzie, ojciec w fabii, ja w służbowym hyundai, po tych doświadczeniach, kupiłem sobie 2 tygodnie temu do crv-ki, jeżdze 4ty dzien. W moim rozmiarze (225x60x18") nie są może super cichutkie, ale do takiego klimatu jaki teraz u nas panuje na serio są ok, w tym przedziale cenowym w 95% przypadków musisz liczyć się ze albo jest niezła na mokrym .....albo na suchym, tymczasem te uniroyale są w tej cenie po prostu wyjątkiem od reguły, są dobre i na sucho i na mokro - jest mega przewidywalna - oczywiście nie jest to opona wyczynowa - (ale Ty przecież takich nie szukasz - poza tym rainexpert wcale z takimi oponami nie konkuruje heheh - wyprzedzam bo zaraz sie posypią z d..y porównania), podsumowując ja polecam jako własne doświadczenie i to w rożnych typach pojazdów z rożnymi rozmiarami
 
Ostatnia edycja:
Zimę zrobiłem na nowych Nokian WR D4. Polecam, oponki dość ciche jak na zimę, bardzo dobrze się prowadzą.
Teraz zmieniłem na Uniroyal RainSprot 3. Opony super się sprawdzają w mokre dni. Testowałe też podczas odwilży(za wczesnie zmieniłem na letnie). Podczas mokrej,śniegowej kaszy świetnie wrzucają błoto pośniegowe. Światczy to dobrze o odprowadzaniu wody.
Na lato i nasze mokre sezony myślę że się dobrze sprawdzą.
 
Nie wiem czemu tak myslisz

Nie wiem czemu tak myslisz

Zlepek typowych stereotypów wyczytanych w internecie między wierszami...

Taka sie nam trafila Mazda - 130tys km w ktorej wystrzelilo turbo. W Kanadzie gdzie mieszkam sa duzo trudniejsze warunki klimatyczne niz w Polsce, sypia duzo soli w zime i te samochody rdzewieja bardziej niz inne. Bardzo lupilem starsze modele Mazdy, 626 to byl dobry woz, mialem stara Protege przez kilka lat. Mazda to jedyny samochod z silnikiem Wankla ktory wygral 24godz Le Mans. Ale nie sa bez problemow, zreszta nie ma cudownych samochodow ktore nie padaja. Kiedys nagminnym problemem byly sypiace sie skrzynie automatyczne, teraz jest o wiele lepiej, ale za to blachy teraz sa do d... Poza tym Miller engine - w teori fajnie, w praktyce roznie. Z reszta napewno wiesz lepiej od ludzi ktorzy pracowali u dealera przez kilka i naprawiaja samochody na co dzien.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Silnik Boxer opposite piston compression engine
http://newsletter.motor.com/2018/20180320/!ID_AchatesEngine.html

takze

https://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205
 
Nokia Hakkapeliita, b. dobre opony zimowe - z 20 lat temu uratowaly mi zycie w zimie, te Nokie co mialem byly czasem lepsze od tanszych Toyo ktore mam zalozone od 4-5 lat, a roznica technologiczna 10-15 lat. Gdybym mial kupic jeszcze raz wybralbym Norman z Nokii zamiast Toyo, taka moja opinia - inni moga miec inna.
 
jesli to chlodnica Alu, to moze zywica dwuskladnikowa z dodatkiem metalu jak JB Weld Original - pokrywy od glowicy Alu i plastykowe (nawet takie od BMW i Benza), Intercoolers od TDI, misy od szkrzyni na to skladalem, i .... cholera wie co jeszcze. Jak chlodnica z mosiadzu od zabytkow to mozna polutowac, jak masz chlodnice z plastykem a pomiedzy Alu zebrami, raczej wymien bo mozliwie ze cieknie na laczeniu miedzy plastykem a zebrami.
W Sobote udalo nam sie zlozyc 2008 Nissana Maxime po wymianie skrzyni auto (wlasciciel uwierzyl w dozywotni plyn CVT w skrzyni, rozleciala sie pompa, etc) - niestety tylnie ABS sensors podaja sygnal ktory steruje komp i EEPROM w skrzyni, i nowa skrzynka nie przerzucala biegow bo komp wpada Limp Mode jesli czujniki ABSu podaja dziwne sygnaly. Wyciagniecie tylnych piast wyczyszczenie brudu z czujnikow, krazka na lozysku, itd, i auto zaczelo jezdzic jak normalne. Co ma piernik do wiatraka jak to sie powiada, a jednak: nawet chlopaki z dealera Nissana sie skrobali po glowie, dopiero pewien mechanic z Subaru przyszedl z pomoca bo mial taki sam przypadek.
 
Mam w planach konserwacje samochodu. Z racji ze bede to robil podczas urlopu chcialbym sie wczesniej dobrze przygotowac. Moze robil ktos u siebie i podpowie. Na jakie elementy zwrocic uwage najbardziej, jakie srodki wybrac i ile mniej wiecej tego kupic? Nie mam podnosnika kolyskowego, bede to robil z poziomu kanalu. Samochod mercedes w211 sedan.
 
Mam w planach konserwacje samochodu. Z racji ze bede to robil podczas urlopu chcialbym sie wczesniej dobrze przygotowac. Moze robil ktos u siebie i podpowie. Na jakie elementy zwrocic uwage najbardziej, jakie srodki wybrac i ile mniej wiecej tego kupic? Nie mam podnosnika kolyskowego, bede to robil z poziomu kanalu. Samochod mercedes w211 sedan.

Ja 2 lata temu robiłem moją eSkę... nie oszczędzałem na środkach bo miało byz zrobione dobrze a nie tanio. Odpuściłem Bolle App i inne tego typu wymysły.

W profile zamknięte NOXUDOL 750 na pistolet. Nadkola dałem NOXUDOL 1600. Tam gdzie miałem miktro korozję dałem reaktywny DINITROL RC 900. Dla sprawdzenia kawałem zardzewiałej blachy popryskałem RC900 i od 2 lat jest ok(dla testu trzymam za garażem).

Ogólnie sporo osób polecało NOXUDOLa, również w branży 4x4 często go stosują.

Porównywałem w profile zamknięte VALVOLINE TECTYL i NOXUDOL 750 według mnie Noxudol daje lepszą grubszą warstwę nie jest aż tak wodnisty.
 
Ostatnia edycja:
gotowe zestawy maja po 3-4 litry
http://allegro.pl/zestaw-2-do-konserwacji-samochodu-noxudol-importer-i7280886355.html#thumb/1 (ZESTAW 2 DO KONSERWACJI SAMOCHODU NOXUDOL IMPORTER)
http://allegro.pl/zestaw-1-do-konserwacji-samochodu-noxudol-importer-i7280886345.html#thumb/1 (ZESTAW 1 DO KONSERWACJI SAMOCHODU NOXUDOL IMPORTER)
http://allegro.pl/zestaw-noxudol-1600-1lx4-pistolet-ubs-do-podwozi-i6945501152.html (ZESTAW NOXUDOL 1600 1LX4+PISTOLET UBS DO PODWOZI)

4 litry + pistolet kosztuje 200zl - nie tak duzo
ale jak patrze na boll...

http://allegro.pl/boll-zestaw-do-konserwacji-podwozia-4x1l-pistolet-i6928247056.html (BOLL Zestaw do konserwacji podwozia 4x1L +pistolet)

gdzie to samo jest za 80zl! :D
to jednak jest roznica

te 3-4 litry wystarcza na solidne zalanie podwozia?
 
Paweł Boll to syf robi się konserwację by działała a nie byla. Ja w esce robiłem tylko tył nadkola podwozie mam idealne fabryczne więc ciężko będzie porownac a zimą i tak nie jeżdżę. Mówiac eSka nie miałem na myśli merca a hondę S2000 a ta jest mala.
 
Ostatnia edycja:
Ja pewnie za dwa lata bo będzie 5 jak konserwację robiłem, będę robił taką full opcja z piaskowaniem podwozia.
Wymianą tego co zużyte i mam nadzieję, że jak na razie rudej nie ma, to nie będzie jej nadal ^^
Pewnie wyjdzie połowa wartości auta ^^wedle przelicznika ubezpieczyciela.

Coś normalnego żonie muszę kupić, a ja zostaję w swoim klamocie, do puki będą dostępne części zamienne, oraz opony w tym rozmiarze.
 
Ogółem co do oleju w skrzyni biegów, to w ręcznej skrzyni co ile się wymienia?
To samo co do sprzęgła, zwykłego nie mokrego, wymiana sprzęgła to w razie awarii, czy się*robi jakieś wymiany po ileś tam tysiącach km?
 
Powrót
Góra