• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowa kolumn

Reakcji
0
Witam
Mam głośniki 2x gds 30/30 i 2x gds 30/60/1 i chcialbym z nich zrobic kolumny.
gds'a dalbym jako średniotonowy a gdn'a jako niskotonowy.
I tu moje pytanie:
1)Jaka ma byc skrzynia do gdn'a?(zamknieta czy br?)Bo wiem ze do gds'a ma byc 40L zamknieta
2)jaki glosnik wysokotonowy zastosowac?
3)jaką zastosowac zwrotnice i czy da sie ją zrobic samemu?

W tej dzedzinie jestem totalnym laikiem i prosze o wyrozumiałość

Z góry serdecznie dziękuję

1. poszukaj parametrow T-S tych głośników (moze być strona tonsila, moze byc net)
2 wpis je do programu win (cos tam dalej) ewentualnie czegos co liczy obudowy o po kłopocie.
3. gds to chyba jakies szerokopasmowe? są nie chcesz misie szukac, ale cos tak czuję? to moze szkoda zabawy?

Obudowe juz obliczylem.Ale dlaczego niemoge dac gds'a na srednniotonowego?
No wiec jaki mam dac wysokotonowy i jaka mam zrobic ta zwrotnice?

Prosze o szybką odpowiedz.

do dwoch gds 30/30 dokup tubki i zrob kolumny estradowe. szerokopasmowca w samopas, a gdwt odetnij gdzies na 5khz. ten gdn 30/60/1 to sredni glosnik - zagra jakos w 70 litrowej, zamknietej obudowie. w br sie nie spisze

Chyba zostane przy tym zew gdn'a dam na niskotonowy gds'a na średnio tonowego.
podziele obudowe na dwie zamknięte czesci jedna 40L w której będzie siedział gds i druga 70L i tam bedzie gdn z jakimś wyskotonowcem
mam 2x wysoko tonowy z altusów 140 ale czy można zmienic ta trabke w nich na duza prostokątna ??

[ Dodano: 2007-01-08, 14:43 ]
a ten wysokotonowy to jest gdwt 10/80

no i po co ci ten gdn do tego gdsa? przeciez tego gdna nawet nie bedzie slychac...