• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowa odsłuchu - dobór głośnika

Rejestracja
Lis 27, 2012
Postów
15
Reakcji
0
Lokalizacja
Zabrze
Cześć. Planuje zbudować estradowy odsłuch dla mojego zespołu, a może nawet ze dwa i tak myślę, jaką konstrukcję zastosować - myślałem nad szerokopasmowcami - albo jeden z Beymy - dokładnie 12GA50 albo dwa na STX'owych głośnikach ;) W papierach wypada lepiej oczywiście Beyma, aczkolwiek czy nie lepiej, żeby mieć dwa słabsze odsłuchy? Co o tym myslicie?
Rozmyślałem również nad kopią STXowych PA-600, tylko w formie odpowiadającej mojemu pomysłowi. ;)
Który z projektów byłby lepszy? Ew. jakie inne przetworniki byście mi polecili?
 
Odsłuch na 15" to troche za dużo, co innego sidefill'e. Wymiarowo spore, driver conajmniej 1,4" żeby to gadało bo połączenia 15" i 1" przerabiałem wielokrotnie i wyleczyłem się z nich po wmontowaniu 2". w odsłuchu basu niskiego zbytnio nie trzeba to po co 15"?

Pytanie takie co chcecie wysyłać na ten odsłuch no i ile kasy na to.
 
Odsłuch na 15" to troche za dużo

przerabiałem wielokrotnie i wyleczyłem się z nich po wmontowaniu 2"

Ale pisze Pan tak tylko z przekonania, czy pracuje Pan na scenie?
Bo z doświadczenia wiem że aby odsłuch był dobry na głośniku 12", to ów głośnik musi być po prostu bardzo dobry.
A i w tej sytuacji nawet muszą stać dwa obok siebie.

albo jeden z Beymy - dokładnie 12GA50 albo dwa na STX'owych głośnikach

Czytając o STX-owych głośnikach, już wiem że tniemy koszta.
Odsłuchy które zrobiłem grają OK, ale o stopce i gitarze basowej zapomnijmy.
Dlatego wolał bym dołożyć 100-200zł i kupić głośnik 15", i nawet połączyć to z D-800, niż kupować jeden 12" lub dwa gorsze 12".

W odsłuchach może być lekki dołek bo i tak odsłuch idzie po korekcji.
Ale bas MUSI być, ponieważ to staje się męczące gdy muzyk (gitarzysta, basista) połowę koncertu prosi o więcej stopy na odsłuch.

Jednak wszystko zależy od pieniędzy :)
No i oczywiście to co napisałem tyczy się koncertów w klubie... co innego odsłuchy tylko na próby.
 
Przez to też napisałem co chcą wysyłać na ten odsłuch/dla kogo ma on być, wtedy można indywidualne rozwiązanie zaproponować a nie robić uniwersalnego do wszystkiego i do niczego.

Ale pisze Pan tak tylko z przekonania, czy pracuje Pan na scenie?

3 lata na scenie w ekipie technicznej/tragarza/realizatora/świetlika + nagłaśnianie wszystkich innych dziwnych imprez do tego budowa własnych zestawów. Trochę tego liznąłem, sporo różnych zestawów słyszałem i jednak 15" z 2" dopiero zaczyna dobrze gadać, z 1" driverem choćby nie wiem jak równa charakterystyka była - brzmienie zawsze było "inne". No ale zdarzały się też takie 2" które nie chciały gadać ;)

edit: aha teraz tak czytam jeszcze raz no i w sumie fakt jak mowa o stx to raczej celujemy w niska półkę. No chyba że użytkownik chce jednak coś dobrego jakościowo to niestety trzeba będzie wydać więcej. Warto pomyśleć o coaxialach...
 
Budżet tak do 250zł na same głośniki. ;) Tak jak mówicie, ma na niego lecieć bas, wokal i gitary.
 
Powrót
Góra