• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

CA Seicento

Rejestracja
Gru 18, 2014
Postów
5
Reakcji
0
Lokalizacja
Bielsko-Biała
Witam wszystkich,

Jestem nowa osobą na forum z CA miałem nie za wiele do czynienia...
Słucham głównie: rock/metal/punk/regge/ska czasami dubstep

Co aktualnie mam:

Auto: Seicento
Radio: Pionier DEH-1600UBB
Głośniki: u-Dimension EL Comp 6 165mm

Przeróbki auta ( co jest zrobione)
Boczki z MDF-u
W drzwiach wycięte dziury dla głośników
W budowie słupki pod tweeter-y.

Co planuję:
Wygłuszenie drzwi matami zakładam że czymś w rodzaju GMS ( dynmat odpada z racji ceny ;) ) - jeszcze nie wiem jakie maty dobrać na który z elementów

Co mi doszło (czego nie było w pierwotnym planie):
Zaczęło mi brakować dźwięku za plecami więc stwierdziłem, że zrobię z MDF-u boczki do tyłu i osadzę w nich głośniki EL Coax 693
Zostałem przekonany, że należy dołożyć tubę/subboofer z racji słabego radia aktywne.
Założyłem, że nie chcę zajmować całej powierzchni prze ogromnego 170L bagażnika seja sprzętem grającym więc zacząłem szukać czegoś co gra w małym litrażu i przy okazji nie rozniesie mi auta :P
Pierwotny wybór padł na RM 406 SL, ale po chwili lektury i namysłu skierowałem się ku większemu bratu RM 208 SL.
Chcę stworzyć coś na wzór tego co widziałem kiedyś u kolegi w 207 sport czyli skrzynia ukryta w bocznej części bagażnika coś a'la TO

Prosił bym o propozycję czym napędzić ten głośniczek lub ewentualnie jakiś inny głośnik grający w podobnym litrażu.
Lubię czysty dźwięk oraz głośno słuchać muzyki :)

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
 
W drzwiach wycięte dziury dla głośników
...
Co planuję:
Wygłuszenie drzwi matami
trzeba bylo zrobic komory zamiast ciac drzwi. mniej roboty i taniej by wyszlo :/


Zaczęło mi brakować dźwięku za plecami więc stwierdziłem, że zrobię z MDF-u boczki do tyłu i osadzę w nich głośniki EL Coax 693
bez sensu - czego to dokladnie ci brakuje?


Pierwotny wybór padł na RM 406 SL, ale po chwili lektury i namysłu skierowałem się ku większemu bratu RM 208 SL.
Chcę stworzyć coś na wzór tego co widziałem kiedyś u kolegi w 207 sport czyli skrzynia ukryta w bocznej części bagażnika coś a'la TO
sadzac po przodzie to raczej za drogi glosnik wybrales
pomysl bardziej o 8" re/excursion i do tego 4 kanalowy wzmacniacz + kable
wzmacniacz praktycznie dowolny, byle poprawny
 
trzeba bylo zrobic komory zamiast ciac drzwi. mniej roboty i taniej by wyszlo :/

Już zrobiłem trudno... w najgorszym wypadku pospawam choć teraz łatwiej jest wytłumić drzwi...

bez sensu - czego to dokladnie ci brakuje?

Jestem przyzwyczajony do "otaczającego" dźwięku z racji częstego korzystania z systemu 7.1 czy słuchawek. Możliwe że jeszcze nie jest odpowiedni efekt z racji nie dokończonych miejsc montażowych tweeter-ów.

sadzac po przodzie to raczej za drogi glosnik wybrales
pomysl bardziej o 8" re/excursion i do tego 4 kanalowy wzmacniacz + kable
wzmacniacz praktycznie dowolny, byle poprawny

Wiem że kable mogą kosztować nawet i z 200 zł
Na razie nie wiem jaki wzmak dobrać, ale tym będę się martwił jak będzie gotowe wszystko, bo dla mnie aktywny sub to kropka nad i.

Wybrałem taki głośnik z racji Vas jaki ten głośnik ma około 10L
Przemierzyłem sobie mniej więcej miejsce gdzie ma być zamontowany ten sub i wyszło około 12-15L brutto (9,66 - 12L netto)

Walnął bym gafę z Excursion SHX-8D4 :) bo nie zauważyłem, że jego Vas to 6-10L przy zamkniętej :)
udimm-a wybrałem z racji tej samej marki co przód + niski Vas

oczywiście jestem otwarty na propozycje z racji mojej znikomej wiedzy na temat CA oraz dobrych firm, który ten sprzęt produkują.
Dla mnie jest ważne, aby sprzęt dobrze grał tą muzykę której słucham, nie trzeszczał jak "rozkręcę go" nieco mocniej - jak to mam w zwyczaju.

PS. Głośniki które miałem jako 1 w aucie czyli 100mm Magnaty w moim odczuciu grały lepiej od 100mm HERTZ DCX, które wziąłem kiedyś na próbę :)
 
trzeba bylo zrobic komory zamiast ciac drzwi. mniej roboty i taniej by wyszlo :/
komory taniej niz zrobienie drzwi w seicento?
I głośników do komor jest zdecydowanie mniej niz do pełnego litrazu
No i juz napewno nie w tej cenie
Jestem przyzwyczajony do "otaczającego" dźwięku z racji częstego korzystania z systemu 7.1 czy słuchawek. Możliwe że jeszcze nie jest odpowiedni efekt z racji nie dokończonych miejsc montażowych tweeter-ów.
Ale większa ilosc głośników ci w tym nie pomoże
To nie ilosc głośników tworzy przestrzeń

Walnął bym gafę z Excursion SHX-8D4 bo nie zauważyłem, że jego Vas to 6-10L przy zamkniętej
Mozesz jaśniej?
 
Słabe drzwi, słabe słupki, mały nieustawny bagaznik
Za to podłoga daje niezle mozliwosci
 
Możesz jaśniej?

Miałem napisać że jedyne głośniki jakie znalazłem grające w niewielkim litrażu to u-dimmy, a nie przeczytałem dokładnej specyfikacji Excursion.
Bo w głównych parametrach pisało o Vas: 18,1 L
Dopiero po doczytaniu całości okazało się że mają dużo mniejszy Vas w obudowie zamkniętej ;)
Zrobiłem to w trackie pisania odpowiedzi więc uniknąłem niepotrzebnego błędu.

Dla mnie cena wycięcia drzwi to pożyczenie maszynki do cięcia blach i około 1h zabawy.
Teraz jedynie zakup mat ( chyba będę wykładał drzwi matą: GMS-07 LUXURY 2,5mm) i odpowiedniego odtłuszczacza do blach.

Czym radzicie wygłuszać drzwi? Czy robić to np. na 2 razy, przykładowo GMS 7 + pianka np. GMS-02 ewentualnie "inny wynalazek" rozbijający falę dźwięku która leci za cewkę głośnika.

W moim wypadku będę musiał pokryć matą zewnętrzną i wewnętrzną blachę (we wnęce drzwiowej) z racji skąpej ilości tapicerki na drzwiach + uszczelnić same otwory techniczne za "tapicerką".
 
Bo w głównych parametrach pisało o Vas: 18,1 L
Dopiero po doczytaniu całości okazało się że mają dużo mniejszy Vas w obudowie zamkniętej
To odczytaj co to jest parametr VAS


Czym radzicie wygłuszać drzwi? Czy robić to np. na 2 razy, przykładowo GMS 7 + pianka np. GMS-02 ewentualnie "inny wynalazek" rozbijający falę dźwięku która leci za cewkę głośnika.
A to pianka rozbija czy pochłania fale dzwiękowa?
 
Za to podłoga daje niezle mozliwosci
Co miałeś na myśli?

A to pianka rozbija czy pochłania fale dzwiękowa?
Tutaj użyłem skrótu myślowego - z resztą jak robię to często- chodziło mi o to że piamka wytłumi a za czym idzie niejako "rozbije" falę dźwiękową - pozbawi odbicia od tylnej ściany.
Materiał który można tam zastosować to np. Dynamat Dynaxorb

To odczytaj co to jest parametr VAS
Z grubsza określa pojemność w jakiej głośnik powinien grać najefektywniej (czy się mylę?)
 
Co miałeś na myśli?
To ze mozna użyć podłogi do zabudowy ca

Tutaj użyłem skrótu myślowego - z resztą jak robię to często- chodziło mi o to że piamka wytłumi a za czym idzie niejako "rozbije" falę dźwiękową - pozbawi odbicia od tylnej ściany.
Materiał który można tam zastosować to np. Dynamat Dynaxorb
Dybaxorby to śmietnik i naciąganie ludzi jak hijendowe kable
A pianki lepiej do środka drzwi nie pchac

Z grubsza określa pojemność w jakiej głośnik powinien grać najefektywniej (czy się mylę?)
Nawet z grubsza go nie określa
Na glownej masz art o parametrach t-S glosnika
Poczytaj
 
Odgrzebię nieco temat :)

Zakupiłem już wzmacniacz u-Dimension EL-D61 do tego dokupię głośnik Excursion SHX-8D4
Mam już gotową skrzynkę pod niego około 8L

Pytanie co do przekroju kabli...
Jakie kable ciągnąc?
21 mm^2
czy od razu 50+ mm^2 lub 2x 21mm ^2
( zakładam że będę chciał pociągnąć + i - od acu)
Z racji tego, że mam zamiar w późniejszym czasie dokupić drugi wzmacniacz 4 kanałowy który będzie napędzał przód...

5m kabla to, aż nadmiar :)

Oba wzmacniacze nie wezmą więcej jak 80A
 
50mm w Twoim wypadku to przerost formy nad treścią ;)
Spawarka 25mm wystarczy jeżeli zadbasz o połączenia i słynne big-3.
 
Powrót
Góra