• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Dobór mid wooferów do zwrotnicy

Rejestracja
Cze 27, 2008
Postów
55
Reakcji
0
Lokalizacja
Gdańsk
Witam.
Posiadam zestaw głośników Helix E136 esprit. Jest to zestaw odseperowany 165mm.

W samochodzie (Renault Megane II 2007r. kombi) fabrycznie są głośniki 130mm.

Chciałbym wykorzystać zwrotnice i tweetery a dokupić tylko głośniki 130 mm.

I tu moje pytanie, co wybrać ?
Radio to Alpine CDA-9884R, dobrze by było żeby w 200 zł się zmieścić.
Z góry dzięki.
 
Ostatnia edycja:
Tak się nie da ,bo zwrotnice są projektowane pod dany zestaw głośników.Jak kupisz midwoofery same to ktoś musi ci pomierzyć głośniki i zrobić zwrotnicę.
 
Albo przerobisz drzwi pod 165mm i najlepiej jeszcze jak je wygłuszusz albo daruj sobie zabawę bo efekt będzie marny i nieadekwatny do wydanych pieniędzy
 
Rozumiem o co Ci chodzi.
Wiem, że generalnie najlepiej było by kupić zestaw odseparowany 130 mm.

Tylko podoba mi się jak grają tweetry Helixa z tą zwrotnicą. Mam je już ponad 5 lat.

Wstępnie patrzyłem, że ogólnie mało jest samych głośników 130 mm (poza no name).
Znalazłem tylko takie:
CARPOWER CRB-130PS http://carpower.pl/product/show/3274/CRB-130PS
Phonocar Pro-Tech 130 http://allegro.pl/phonocar-pro-tech-glosniki-woofery-130mm-w-wa-i3964076655.html
Signat H13 http://www.audiosklep.pl/signat-h13-p-1843.html
HERTZ EV 130 http://www.audiosklep.pl/hertz-ev-130-p-514.html

Czy jest sens kupować któreś z tych głośników, czy jednak zainwestować w nowy zestaw odseparowany ?

---------- Post dodany o 14:18 ---------- Poprzedni post o 14:11 ----------

Megane II jest kiepskie do wygłuszania i powiększania otworów. Najgorsze jest to że głośniki są przykręcone na 2 wkręty ale do tapicerki, nie da się przykręcić do blachy, bo za głośnikiem jest ogromna dziura.
Chcę żeby narazie dopsaować przód, a później pobawie się w jakąś skrzynkę do bagażnika, z kombi nie będzie problemu.
 
U mnie też głośniki trzymały się na tapicerce, teraz są dystanse mdf i wsio trzyma się sztywno a i estetyka jest zachowana. Jak zrobisz dobrze przód to na początku obędzie się nawet bez suba, różnica naprawdę ogromna. Mnie tez naginali długo aż w końcu dałem się naprostować i stwierdzam że było warto:) za 300zł kupisz fajny zestaw odseparowany. kolejne 300zł to są maty na przednie drzwi. ok 300zł robota jeśli sam tego nie dał byś rady zrobić(za samo wygłuszenie itd). No i do tego jakiś piecyk za ok 200zł i masz naprawdę granie na poziomie. W Gdańsku co jakiś czas są spoty i mógł byś wpaść posłuchać dobrze zrobionych aut, chyba nawet ktoś ma takie jak Ty;)
 
Jeżeli chodzi o sprawę wygłuszenia, to nie jest mi obca. Już kiedyś Calibre wygłuszałem ( całkiem spore drzwi) i Vectrę B.Co prawda używałem tylko mat bitumicznych APP, ale i tak było dobrze i bez porównania z drzwiami nie wygłuszonymi. Więc pewnie bym sobie poradził z Meganką.
Jako, że jest jeszcze zima, więc można by pomału poskupywać potrzebne rzeczy. Najpierw głośniki potem na wiosnę maty, no i z czasem subik i wzmacniacz.
No to zacznijmy od głośników, wypatrzyłem coś taiego Excursion SX-5C http://www.caraudiosklepy.pl/excursion-sx-5c-p1586.html
Chyba, że coś z Powerbass, Hertz lub Helix ?
 
Ale czemu uparcie patrzysz na te małe?;) Jak już będziesz robił drzwi to patrz za 165mm
 
Bo trzeba będzie niszczyć tapicerkę i osłona pewnie nie będzie pasować. Za duża ingerencja.
Skupmy się na 130 mm
 
Hmmm, czyli opcja z wykorzystaniem posiadanych zwrotnic ?
Dobra cena itd. ale widzę, że trzeba będzie kominować. Albo z obudową głośnika (lekko zeszlifować) albo z tapicerką
 
ten sport wymaga poświeceń - nie chcesz widzieć u mnie rzeźby, a to i tak pikuś przy tym co niektórzy robią :)
 
szkoda, że jest teraz zimno, bo akurat jestem na zwolnieniu i miałbym trochę czasu ;) Wpadł mi pewien pomysł na zajęcie się drzwiami. Chodzi o wygłuszenie i motaż dystansu przytwierdzając go do drzwi na sztywno (głośnik montowany fabrycznie do tapicerki). Spróbuje wszystko policzyć i może uda się zamontować głośniki 165 mm. A to już by było bardzo pozytywne. Może nawet mogło by się okazać, że nie będę musiał w przyszłości montować subwoofera. Zależy jak wyjdzie.
No ale mam jeszcze sporo czasu, także poskupuję materiał i poczekam na cieplejsze dni.
Kiedyś do wygłuszania używałem maty APP twarde. Ale może teraz spróbować maty STP Silver ?
 
Gms07, stp, dynamat, silent coult (czy jak to sie tam pisze)
Tymi warto sie zainteresować

Drzwi warto wygluszyc, to nie podlega dyskusji

Co do głośników to do megane II cieżko jest wcisnąć 16-ke ( nie zeby sie nie dało ;) )
Jeśli nie chcesz grubej zeźby to poszukaj ciekawych 13-tek
Zdecydowanie niedoceniane głośniki
A po poprawnej aplikacji potrafią zagrać naprawdę na wysokim poziomie
 
Witam.
Właśnie dziś zamontowałem radyjko Alpine CDA-9884. Jestem zaskoczony po zmianie, Nawet przyzwoicie grają te fabryczne głośniki.
Widzę, że jest problem z tym że albo tapicerka albo coś z drzwi wpada w rezonans. Także wygłuszenie to jest sprawa niezbędna.
Ale te 130 mm dają nawet radę, basik nawet ładny. Więc może zostanę przy rozmiarze 130 mm, tylko że poszukam jakiś ciekawych zestawów.
Nwet jeden mi się rzucił w oczy PowerBass S-5C w zestwie dają dystane i wysyłka gratis :
http://allegro.pl/powerbass-s-5c-dystanse-wysylka-gratis-warszawa-i3999153190.html

Co o tym myślicie ?

---------- Post dodany o 16:52 ---------- Poprzedni post o 15:45 ----------

Jeszcze rozważam taki zestaw. Niestety rochę droższy, ale myślę że dobry u-Dimension EL Comp 5
Lub coś takiego (generalnie nie znam) Excursion SX-5C http://www.caraudiosklepy.pl/excursion-sx-5c-p1586.html
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra