• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Fiat Panda, a w niej Car Audio na Maxxxa :)

Rejestracja
Kwi 1, 2011
Postów
3
Reakcji
0
Lokalizacja
Kraków
Oglądanie teledysków w jakości HD ze znajomymi na parkingu osiedlowym lub urządzanie sobie imprez tanecznych przy otwartym bagażniku, to główny cel tej multimedialnej instalacji. Pożyczyliśmy od babci jej zakupowóz i zrobiliśmy z niego auto do wieczornych spotkań młodzieżowych.

070520121215.jpg546174_404373239593401_223222774375116_1277324_1379085660_n.jpg537531_406862709344454_1083189926_n.jpg070520121210.jpg070520121233.jpg

Na filmie widać jak powstała nasza zabudowa:

 
UWAGI MODERATORA
Proszę uzupełnić opis albo temat zostanie skasowany.
Poprzypominam też że umieszczanie reklam prywatnej działalności komercyjnej w jakiejkolwiek formie bez zgody administracji forum jest zabronione.
 
To ja zaprosiłem kalasza do zaprezentowania Pandziochy, ale nie przybliżyłem mu co i jak :)

Co do firmy, najlepsza w Krakowie jeżeli chodzi o montaż, wiec niech zostanie, Q wie o sprawie. Brałem udział w przygotowaniu samochodu.

Oglądanie teledysków w jakości HD ze znajomymi na parkingu osiedlowym lub urządzanie sobie imprez tanecznych przy otwartym bagażniku, to główny cel tej multimedialnej instalacji. Pożyczyliśmy od babci jej zakupowóz i zrobiliśmy z niego auto do wieczornych spotkań młodzieżowych.

Samochód miał prezentować to, że w małej kwocie da się zrobić coś fajnego, poprawnie grającego, odbiegającego wizualnie od standardowych konstrukcji.
Powstał też taki show car - coś jak Passat od Audiotechnika Pawła S i UKA, tyle że za 1/10 ceny :P

Co ciekawsze, powstał też w rekordowym czasie - ok 4-5dni.

Uzupełnię więc opis:

Samochód - babciowóz, Fiat Panda, 5 drzwi.

z2625371X,Panda-z-polskiej-fabryki-w-Tychach-to-wielki-przeboj.jpg


Audio:

Jednostka centralna:

CLARION DXZ958RMC
CLARION-DXZ-958-RMC.jpg


http://www.audiophile.pl/p/1845_clarion_dxz958rmc

Wzmacniacz:

Focal Solid 4
01.jpg

20.jpg


Głośniki przód oraz tył:

Morel Maximo 6.2
maximo_6.jpg


http://www.soniadraga.com.pl/?sGet=d68c612a56fbccf045e5ac1c5dc8829a

Subwoofer:

TMA (JL Audio) T12S4P - pierwsza wersja.

tma-t12s4p-subwoofer-12-cali.jpg


Kondensator:

Sonda 3,7F

sonda3,7F.jpg


Wytłumienie:

Drzwi przednie i tylne zostały wygłuszone matami i piankami STP (STP GOLD, STP 10):

375100_V.jpg

stp_btp.jpg


Multimedia:

Za monitorek w klapie bagażnika służy dotykowy Ipad.

apple_ipad_2.jpg


Wykończenie:

W większości flokowanie:

398917_403732112990847_430623721_n.jpg

578291_403735032990555_1223987871_n.jpg

546174_404373239593401_223222774375116_1277324_1379085660_n.jpg

537562_406865192677539_223222774375116_1284556_1787672237_n.jpg

02042012103.jpg

02042012124.jpg

TargiTuningShow2012-LS063.jpg

TargiTuningShow2012-LS060.jpg

TargiTuningShow2012-LS064.jpg

TargiTuningShow2012-LS065.jpg


Wystawy:

Targi Tuning Show 2012:
TargiTuningShow2012-LS059.jpg

537531_406862709344454_1083189926_n.jpg

182391_407582422605816_223222774375116_1286944_196  1615860_n.jpg



M1 ride:

537680_416254871738571_223222774375116_1307779_1743600101_n.jpg

403543_416259431738115_223222774375116_1307786_894997488_n.jpg


I fotorelacje z budowy Pandy znajdziecie na tym filmiku:


Enjoy! :)
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Powstał też taki show car - coś jak Passat od Audiotechnika Pawła S i UKA, tyle że za 1/10 ceny :P

patrzac na komponenty to i tak mocno przeplaciliscie :p (jezeli ma byc 1/10 budzetu passata)

o co chodzi z tymi drzwiami?
kazde jest inne?
czy bylo kilka wersji?

przod i tyl spiete rownolegle?

co to za wiocha z glosnikami w polce?

i dlaczego nie zamaskowaliscie golego, fabrycznego bagaznika?

po filmiku widze ze firma niezle zarabia, skoro wszsytko festool ;)
 
Wszystko fajnie, tylko problem w tym, że takiego niskobudżetowego sprzętu po prostu nie opłaca się instalować w ten sposób. Wyobraźcie sobie 5 dni pracy kilku osób i sporo kasy na materiały do zabudowy przy instalacji sprzętu wartego ze 3000zł.
 
o co chodzi z tymi drzwiami?
kazde jest inne?
czy bylo kilka wersji?

To jest auto jednego z pracowników, stoi pod warszatem, jak klient przychodzi to pokazujemy mu na tym aucie co możemy np. zrobić i jak to wygląda - na warsztacie nie ma gdzie trzymać takich rzeczy bo jest dość mało miejsca.

Stąd każde inne drzwi, różne kolory flocka, słupki, itd, żeby od razu widział za co miałby zapłacić, a nie wylecimy z cennikiem i klient zblednie że coś tyle czy tyle kosztuje, a nie wie za co tak na prawdę miałby zapłacić. Tak to dotknie, oglądnie i od razu mu się lepiej robi :)

Tylne głośniki i półka podpięte pod radio - ale domyślnie wyłączone, jak ktoś chce - to się włącza.
Mimo wszystko jest wielu klientów, którzy chcą głośniki w tylnych drzwiach, czy w półce - jak klient chce, w końcu nasz pan, to robimy. Nie będziemy go z warsztatu przecież wyganiać :)

i dlaczego nie zamaskowaliscie golego, fabrycznego bagaznika?

Zabudowa w bagaju miała być tylko na dwie wystawy, teraz jest wystawiona na sprzedaż. Auto miało wrócić potem do w miarę funkcjonalności.

po filmiku widze ze firma niezle zarabia, skoro wszsytko festool

Nie ma co wydawać na półśrodki kilka razy, lepiej było kupić raz a porządnie.

fabryczne zwrotnice od razu do poprawki :P

Zgadza się, lecz klientów w Krakowie nie stać już na to, po wydaniu 400zł na głośniki. Każdy chce najtaniej, najlepiej i najszybciej, niestety. Takich klientów co chcą coś więcej porządnie zrobić, jest może 5-10 na rok.
 
sama praca była więcej warta niż sprzęt
plus elementy montażowe
:) jak kupujesz kolumnę głośnikową, to same głośniki w niej stanowią 20 - 30 % wartości całej kolumny. Sztuka tkwi w budowie samych kolumn, zwrotnic itp. Jak mam 1000zł na wsadzenie głośników w drzwi, to na głośniki daje 300 zł resztę na wytłumienie i stabilne mocowanie. A jak chcę się jeszcze pobawić ze zwrotnicami, lub jakieś ładniejsze wykończenie to rozbijam kolejną świnko-skarbonkę.

Jak zamontujesz głośniki na tapicerce lub pod nią, to zaczyn się narzekanie, że zła jest zwrotnica.
 
nie montuje glosnikow pod tapicerka
to sa podstawy

nie powiesz mi, ze ta zwrotnica dobrze grzmi z tym zestawem
tam nawet l-pada nie ma a wysokotonowka drze sie jak opetana
 
To zależy od samochodu i ukierunkowania tweeterów - są bardzo kierunkowe, o czym sam wiesz.
Owszem, głośniki mają potencjał, ale blokuje go fabryczna zwrotka. No ale to najniższa seria Morela, czego tu znowu oczekiwać, zwrotki jak przy Elate?
 
Zgadza się, lecz klientów w Krakowie nie stać już na to, po wydaniu 400zł na głośniki. Każdy chce najtaniej, najlepiej i najszybciej, niestety. Takich klientów co chcą coś więcej porządnie zrobić, jest może 5-10 na rok.

niestety taka jest prawda :/

Owszem, głośniki mają potencjał, ale blokuje go fabryczna zwrotka. No ale to najniższa seria Morela

to sa glosniki dla takiego klienta ktory wlasnie chce zeby wysokie sie darly!
przeciez sami spotykacie takich ludzi ktorzy nawet nie posluchaja a juz podbijaja wysokie na maxa
 
nie montuje glosnikow pod tapicerka
to sa podstawy

nie powiesz mi, ze ta zwrotnica dobrze grzmi z tym zestawem
tam nawet l-pada nie ma a wysokotonowka drze sie jak opetana

Nie są to najdoskonalsze głośniki na świecie, ale jesteś pierwszą osobą, która mi mówi, że te tweetki się drą. Zazwyczaj ich właściciele czują, jak to sami nazywają - niedosyt.
Zamontowałem tych głośników dość dużo, a w każdym samochodzie ich odsłuch brzmiał inaczej, i jako doświadczony monter nie odważę się krytykować tak jednoznacznie ich zwrotnic. Tym bardziej, że dla jednych osób te głośniki grają wysokimi za łagodnie, a dla innych - "opentańczo" :)
Jak to mówią: "każda potwora znajdzie swego amatora". Wiesz, to jest tak, jakbym publicznie oceniał Twoją dziewczynę wedle własnego gustu -chyba nie wypada! ;)
 
Nie na temat...
słabe porównanie
jednemu może się podobac innemu nie musi

Słabe, ale sam doskonale zrozumiałeś, bo o to właśnie chodziło.

lklukasz, może by tak przestać robić drugie SCA z tego forum? Co się z Tobą chłopie stało?
My tutaj z tego co widzę, patrzymy jeszcze nie tylko przez pryzmat dźwięku, ale w stosunku jakości do ceny.
Nie każdy może pozwolić sobie i powiedzieć: "chce żeby to grało, nieważne ile to będzie kosztować, ma grać".
Forum jest diy, i przeważnie ludzie robią coś sami, żeby wyszło taniej niż by mieli kupić nowe.
Forum także jest po to żeby dzielić się opiniami, ale obiektywnymi.
 
Nie na temat...
ale my mamy te same intencje
zrobic cos malym nakladem finansowym
wyciagnac z istniejacego systemu ostatnie soki
wyciagnac maxa z tego co mamy do dyspozycji
sam wiesz jak sa zbudowane zwrotnice w tanich zestawach
zrob sam zwrotnice do tego zestawu
wg swoich preferencji i mozliwosci
przeciez obaj wiemy, ze potrafisz
przyjedzie klient
zamontujecie mu fabryczny zestaw
pokazesz tez mu jak gra na diyowych zwrotnicach
i gwarantuje, ze do ciebie wroci na mody
tylko opuszczajac zaklad musi widziec sciezke rozwoje swojego systemu
 
Nie na temat...
jednorazowa budowa takiej zwrotnicy to conajmniej 200-300zl dla klienta
a w przypadku tak tanich glosnikow lepszy efekt sie uzyska dokladajac te 200-300zl do lepszych glosnikow!
tak wiec nie widze wiekszego sensu ich przerabiania
 
Powrót
Góra