• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

gdzie popełniłem błąd...?

Rejestracja
Mar 3, 2006
Postów
17
Reakcji
0
Lokalizacja
Łódź
hej,
mam spory problem z instalacją w samochodzie - piszczy, i o niemiłosiernie :cry:
trochę precyzyjniej:
zestaw składa się z nast. elementów:
radio jvc kddv6101
przód phase linear cf 165.25
tył jakieś pyle dwudrożne
bagażnik skrzynka basowa z głośnikiem alpharda
wzmacniacze: mac audio mac attack 600 i audison, nie pamiętam modelu
kale pociągnięte następująco:
zasilanie do wzmacniaczy 21mm2 lewy próg, sygnał rca środkiem, prawy próg sygnał wzmocniony do głośników 2,5 mm2
zwrotnice z przodu w nogach pasażera, wszystkie przewody w peszlach, połączenia lutowane na konektokach
całość zamontowana w renault clio 1,2 2002r

problem polega na tym, że przy włączonym silniku rozlega się pisk z głośników wysokotonowych, którego częstotliwość rośnie wraz z obrotami
nie pomogło założenie filtra przeciwzakłóceniowego na rca przed wzmacniaczem
błagam, pomóżcie, bo juz ręce załamuję i nie mam sił do tego całego szpeju i mam ochotę wywalić całą instalację na śmietnik

gdzie tkwi diabeł?
 
z karoserii, jednak pociągnąłem dodatkowy przewód od akumulatora do blachy 21mm2, czy to coś zmienia?
 
JEDYNY PRZEWÓD, KTÓRYM WZMACNIACZE DOSTAJĄ MASĘ, JEST OD KAROSERII, DOŁOŻYŁEM TYLKO GRUBSZY PRZEWÓD OD AKKU DO BLACH, NIE MAM BEZPOŚREDNIEGO PRZEWODU OD AKKU DO WZMAKÓW[center:21d164e0f1][/center:21d164e0f1]
 
Ja męczyłem się z piszczeniem przez miesiąc sprawdzając wszystko. Żadne zmiany ułożeń kabli czy inne ich prowadzenie a nawet ekranowanie nic niedało. Jedynm winnym było radio JVC, po wlutowaniu sią bezp do jego wnętrza przed końcówke mocy wszelkie piski ucichły. A po wymianie na Alpine nie ma żadnego problemu. Sprawdź na innym radiu.
 
no właśnie zmieniłem radio, wcześniej był kenwood i to samo... :cry:
wszystkie głośniki napędzają zewn. wzmacniacze, wzmacniacz z radia jest bezrobotny
 
te zaklucenia pochodza z instalacje elektrycznej pojazdu.
wzmacniacze maja wbudowane filtry przeciwzakluceniowe wiec one odpadaja (chyba ze sa uszkodzone) jedyne co widze to zasilanie radia. odlacz radio i podepnij inne zrodlo dzwieku np. mp3 lub discman.
 
gompka,
po pierwsze, filtr przeciwzakluceniowy montuje sie od strony radia a nie wzmacniacza. to naprawde ma znaczenie

problemem tutaj nie jest instalacja tylko radio! ma za maly sygnal wyjsciowy dlatego zbiera zaklucenia z elektroniki.

rozwiazanie :
1. zmiana radia ( jedz do salonu i podlacz pare innych i posluchaj)
2. mozesz wykorzystac wyjscia glosnikowe radia ktore posiadasz jesli twoej wzmaki maja wejscia wysokiego poziomu, jesli nie to moznazrobic dzielnik
3. mozesz poeksperymentowaz z pociagnieciem masy z aku bezposrednio, czasami takie postepowanie zmiejszy zaklucenia, ale raczej ich calkowicie nie wyeliminuje ( nie znam nikoko moku by to w 100% pomoglo)
 
to samo dzieje się z drugim radiem z kolei, może tak się dziać?
może wzmak coś nie teges...?
są jakieś filtry na prądy, może kondensator mógłby tu pomóc?
 
Witaj gompka.

Powiedz jeszcze jak jest wzmak zamontowany i czy nie jest przykręcony bezpośrednio do karoserii :?:

Którą stroną auta idzie wiazka instalacji samochodu :?:

Poza tym napisza jakie masz chincze :?:

Czy te piski rosną wraz z obrotami silnika :?:

Jakby co to jutro jestem w Łodzi. Możemy się styknąć, możerazem coś wykminimy, poza tym chętnie odsłucham Phase'y
 
"problem polega na tym, że przy włączonym silniku rozlega się pisk z głośników wysokotonowych, którego częstotliwość rośnie wraz z obrotami"
 
sprawdz mase prosto z aku... zasilajace do radia takze posc prosto od aku... sprawdz czy kable nie leza blosko skrzyni biegow bo tu nawet ekranowanie nie zawsze pomaga... i czy kable nie leca w sasiectwie instalacji...
 
Tasior, sorki nie zauważyłem.
Ale jeżeli tak się sprawa przedstawia, to oprócz tego co było już wymienione radziłbym sprawdzić stan alternatora, szczotek.
 
w takim malym aucie przewody sa zawsze blisko CZEGOS... :???:
po weekendzie sprobuje puscic bezposrednie zasilanie do radia i wzmakow
jak moge sprawdzic stan alternatora? sa jakies domowe metody? przyznam, ze z elektryki to ja nie jestem orlem, wiec pytanie moze u niektorych wzbudzic salwy smiechu, co mi tam, po to jest forum, zeby zadawac pytania, nawet te guuuuuuupie ;-)

KUBUS20 - bede dzis o 19.30 w peugeocie na przybyszewskiego/puszkina, jakby cos, to 604950961 dzwon, to sie spikniemy
 
Pawel S. napisał:
niepotrzebnie! alternator jest OK. te zaklucenia pochodza od ukladu zaplonowego wiec daj spokoj z alternatorem...

Dlaczgo od układu zapłonowego skoro piski zmienieją się wraz z obrotami.
Ja słyszałem o takich przypadkach, że po wymianie szczotek alternatora wszystkie piski ucichły. Poza tym to tylko jedna z możliwości i może najmniej prawdopodobna.
 
skoro wieksze obroty tym czesciej jest zaplon prawda?
czyli wiecej hz=wyzszy pisk.

moge sie mylic,nieznam sie na silnikach choc na logike by tak wychodzilo.
 
oby dwie drogi sa prawdopodobne :) i tasior ma racje ale wraz z obrotami zwieksza sie predkosc paska napedzajacego alternator i ten zwieksza prad do aku i moze byc przebidzie do ukladu zasilajacego...
 
Powrót
Góra