• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jak wygenerować taką macierz/powierzchnię?

cudny90

DIYaudio.pl logo creator
Rejestracja
Wrz 9, 2007
Postów
1,088
Reakcji
1
Lokalizacja
Zagórze/Kraków
Witajcie, mam głupi/dziwny/niespotykany problem.

Mam w planach konstrukcje czegoś dziwnego, a to coś ma mieć regularny kształt. W sumie dowolny, ale ja sobie wymyśliłem taki:

1382776.jpeg


Chodzi mi o powierzchnię o wymiarach 24 x 20 jednostek. W sumie 480 jednostek (np. liczb)

Jak widać (albo i nie :P ) na rysunku powyżej ma ona mieć regularny kształt trójwymiarowy, coś w stylu sinusoid po bokach, które się "schodzą" i na środku są najwyższe liczby... ehh. Nie rysowałem całości bo nic by na tym nie było widać... Taka powykrzywiana płaszczyzna.

Planowałem albo wygenerowanie takiej płaszczyzny w jakimś matlabie, ale nie mam pomysłu jakie wzory zmiksować (w sumie by 3 trzeba mieć) żeby coś takiego otrzymać.
Albo wygenerowanie macierzy 24x20 i liczbami to opisać (tak jak w rogu rysunku)

Ktoś wie o co mi chodzi? Może takie płaszczyzny mają jakieś nazwy?

Pozdrawiam
 
Chcesz uzyskać obrazek? Czy coś za-modelować i potem działać na tym modelu?
 
o, o, o, coś jak funkcja sinc :)

Chciałbym tylko móc wyliczyć wartość tej funkcji w każdym punkcie. Chodziłoby mi o wygenerowanie takiej płaszczyzny na obszarze 24x20 (np. centymetry), i potem "wysokość" np. w punktach o współrzędnych 1,2; 18,3; 17,5 itp. itd. w każdym punkcie "wysokość" bym potrzebował :)
 
A z calki potrojnej ograniczonej krzywymi moze bys sprobowal? Ogolnie nie znasz punktu zaczepienia bryly, wiec trzeba potraktowac jako wektor. A potem jak chcesz wartosc w dowolnym funkcie to liczysz pochodna :)
 
piglet11, dzięki, ale w całki wolałbym się nie mieszać :biggrin:

mbar, dzięki wielkie, wyszło to co chciałem :) wygenerowałem sobie właśnie "obwiednie", teraz to obrócić dookoła osi Y i gitarka :)

Nie wiesz tylko może co trzeba we wzorze zmodyfikować, żeby krzywa wyszła bardziej płaska/rozciągnięta? Nie takie duże góry i doliny :)
 
Powrót
Góra