• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jaka obudowa dla SB23NBACS45-8?

Rejestracja
Sty 25, 2018
Postów
62
Reakcji
1
Lokalizacja
Szczecin
Jaką obudowę najlepiej zrobić do tych głośników? Jak robiłem obudowę pod sb17nbac to winisd sugerował 23 litry. Wykonałem trochę mniejszą bo 21 ale głośnik w niej ma zbyt małą wytrzymałość mocową. Chociaż trzeba przyznać że w połączeniu z sony 500es bas był naprawdę mocny.
 
Znowu winisid i lipne wyniki u początkujących .Temat powtarzany tysiąc razy.
Jeżeli parametry głośnika są takie jak tu:
http://www.sbacoustics.com/index.ph...nbacs45-8-br-font-color-c70039-shipping-font/

to mi wychodzi Vb = 58 l ,a Fb= 26 Hz reszta zależy od średnicy i długości rury i wytłumienia w obudowie .Zasada jest jedna "im większa średnica rury tym mniejsza objętość obudowy .Zgadza się?

No chyba ,że ten głośnik ma grać w obudowie zamkniętej ;)
 
Ostatnia edycja:
Dobry głośnik pod TL. Z jego parametrami BR to tak średnio na jeża, ale można próbować.
 
Dlaczego obudowa br będzie zła? Zaprojektuje mi ktoś obudowę w winisd tak żeby głośnik miał dobrą wytrzymałość mocową, charakterystyki impulsowe i dobrą charakterystykę dzwięku?
 
:D A dlaczego uważasz ,że należy projektować w gównianym winisidzie ?To jakaś nowo moda jak widzę .Nie ma innych możliwości? Symulatory są niezbędne?
Co oznacza dla Ciebie" dobra charakterystyka dźwięku"?
 
Dlaczego obudowa br będzie zła? Zaprojektuje mi ktoś obudowę w winisd tak żeby głośnik miał dobrą wytrzymałość mocową, charakterystyki impulsowe i dobrą charakterystykę dzwięku?

Nie twierdze, ze bedzie zla, tylko srednio optymalna. Ty bys chcial miec wszystko na raz, a tak sie nie da. Zawsze jest cos za cos.
 
Z tymi glosnikami SBA to roznie z tymi parametrami T/S. Po pierwsze bardzo sie moga zmienic po kilku miesiacach grania, po drugie jesli nie sa z tej samej serii produkcyjnej (rozne numery seryjne) to moga brzmiec inaczej bo np zawieszenie moze miec troche inna podatnosc miedzy poszczegulnymi egzemplarzami. Dla mnie dolny resor jest zamaly w tych glosnikach - czy to ma bezposredni wplyw na duze znieksztalcenia w zakresie niskich czestotliwosci to nie wiem (SB17) ale te dziwne uskoki w wykresie pomiaru impedancji co cos dziwnego. Co do 17Alu to Revel ma jakies 15L - czemu tak malo to wielki "?" Nie wiem czym to optymalna obudowa bo ich nie slyszalem. Wielu ludzi na forum tez pisalo ze nawet 15ki maja bass jak w subwooferze. Dla mnie to brakuje im kontroli i sie wleka.
Pytanie do PM, czy mierzyles swoje 17NAC z TLki po kilku miesiacach grania i jak one sie maja do parametrow podawanych przez SB.

Sent from my XT1032 using Tapatalk
 
Ostatnia edycja:
Ten głośnik jest bardzo fajny do obudowy zamkniętej. Zrobiłem projekt w takiej aplikacji i gra naprawdę super. Bas jest zadziwiająco niski i pełny. Nie czuć jakiś niedomagań. Brzmienie jest takie jakie lubię, gra miękko, plastycznie, nawet bardzo czystko i z fajna różnorodnością. Jak na średniobudżetowy przetwornik świetna propozycja. W bas refelxie będzie moim zdaniem zbyt ciągnący się i zamulony.

Wady oczywiście też są, niska wytrzymałość mocowa oraz niewielki SPL w komplecie. Nie da się tym grac głośno ale z drugiej strony nie każdy musi od razu robić dyskotekę. Do normalnego odsłuchu nawet w 30mkw 1 sztuka na kolumnę starcza chodź optimum to by było 2 sztuki ale wtedy obudowy robią się ogromniaste. W mniejszych pomieszczeniach, takich do 20mkw moim zdaniem 1 na kolumnę styka i więcej nie trzeba :-)
 
Faktem jest ze SB nawet pomimo T/S ktore wskazuja na obudowe BR graja lepiej w Zamknietej jak napisal Yoshi. Wielka zagatka dunskich konstruktorow.
Tak co do zejscia to sa tacy dla ktorych na 10Hz przy 5% znieksztalcen z Back loaded horn to zamalo - ten akurat nawiedzony gosc chce zrobic by jego sub zszedl jeszcze nizej choc ja nieznam nagran czy tez muzyki ktora zawiera sygnal o tak niskich czestotliwosciach - a moze facet ma sluch jak slonie albo wieloryby i niedlugo zamieni sie w Hinduskiego boga. Glosniki uzyte w tej aplikacji to Faital Pro.

Sent from my XT1032 using Tapatalk
 
Łooo Paaaanie..., są tu tacy, dla których 15" w 17mkw to mało

A zdradzisz w jakim litrażu, w tej zamkniętej go zrobiłeś?

Tak wiem, że są tacy ale oni wymykają sie normom przeciętnego użytkownika ;-).

Głośnik siedział w obudowie liczonej dla Qtc = 0,7, wyszło coś koło 45L. W praktyce po dodaniu wytłumienia z wełny ale tez rezystancji szeregowej to Qtc pozostało na mniej więcej niezmiennym poziomie ale ciut obniżyło się f3. Realna efektywność tego głośnika w takiej aplikacji to 82dB / 2.8V .
 
Revel Performa3 F208 uzywa glosnikow z serii NAC. Andrzej Kisiel napisal test www.audio.com.pl z Marca 2015 warte obejrzenia co goscie z Revel wykombinowali. Co do tych zatyczek z pianki, to uzywam tego cuda czasem od dosc dawna by niedostac szajby przy nie ktorych audiofilskich nagraniach.

Sent from my XT1032 using Tapatalk
 
Nie na temat...
PM, to była aluzja, do pewnej rozmowy na forum AS...
Mnie osobiście wcale nie dziwi, że tam są filtry LR4 i 19 elementów w zwrotnicy.
Zrobili nawet pułapkę RLC na górny pik na impedancji wooferów, aby nie podbijać tam basu. A to rzadko widuje się konstrukcjach komercyjnych.
 
Nie na temat...
Jasne, doskonale pamietam te rozmowe, choc trzeba tez przyznac, ze da sie zrobic dla tego projektu Satori tak prosta zwrotnice i w pełni poprawna.
 
Nie na temat...
No można.... :)

I czy lepsze są filtry LR2 czy LR4? Czy zastosować 10 czy 20 elementów?

I tu powinna wejść reklama - "o tym można dyskutować bez końca, ale wszystkie elementy do zwrotnic kupisz w ....." :lol:

 
Czy lepszy LR2 czy LR4 - zalezy jaki masz overlap (zapomialem po Polsku, sorry) i czy masz ladne pasmo bez resonansow, dzior, glosniki dobrze sie zachowuja, niskie znieksztalcenia i moga oddac dodatkowa moc poza pasmes to w 3way raczej wolalbym LR2, choc nie jest to regula. Wydaje mi sie LR2 gra jakby bardziej naturalnie i Power Response jest jakby bardziej plaskie dla ucha. LR4, wiadomo, nawet byle g... da sie nim wyfiltrowac i jakos tam bedzie gralo, dlatego taki popularny szczegolnie w 2way. Tak ja to widze.

Sent from my XT1032 using Tapatalk
 
Powrót
Góra