• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jaki kondensator ?

Rejestracja
Cze 25, 2012
Postów
20
Reakcji
0
Lokalizacja
Ålesund
Witam. Chyba potrzebny jest mi kondensator poniewaz przy cichym sluchaniu muzyki na wlaczonym silniku napiecie na wzmacniaczu wynosi okolo 14,6v przy glosnym puszczeniu muzyki z mocnym bassem napiecie spada nawet do 13.2v (zalezy jaki bass ).
Subwoofer to Rockford Fosgate typ HE2 RFP4215 a wazmacniacz ADS p910.5 .
Subb podlanczony jest na 2 ohmy czyli dostaje tylko 200 W rms. Wiec troche duze te spadki napiecia. I glosniki sprzodu chyba 60 W rms. tez z wzmacniacza.
Pytanie jest ile faradow kondensator potrzebuje zeby nie miec takich spadkow napiecia :)
Z gory dzieki za odpowiedzi
 
powiem Ci że 20 000 F powinno zrobić robote w bagażniku ( mówię serio) . Najpierw zadbaj o okablowanie i instalacje !!!
 
Jakimi kabelkami masz to podłączone(bo chyba dosłownie są to kabelki)? Dobre okablowanie to podstawa, ja mam 21mmkw i spada o 0,1-0,3v max miałem podobne spadki jak Ty(na tym okablowaniu) jak miałem źle podłączoną masę.
 
20 000 faradow? :O Ja sie zastanawialem czy mi 1 F wystarczy. Kabel zasilajacy jest 21mm2 bo wchodzi akurat w dziure z drugie strony takich zlaczek http://biltema.no/ProductImages/31/medium/31-413_m.jpg . I potem bardzo krotki odcinek 8mm2 zeby moc go podlanczyc do wzmacniacza. A kabel minusowy z akumulatora jest o wiele cienszy.

czemu 8mm2 a nie odrazu 21mm2 do pieca ? masz rozdzielone na dwa wzmaki?
masa powinna byc takiej samej grobosci jak + i zamontowany do oczyszczonej masy samochodu (oczyscic do gołej blachy)
 
czemu 8mm2 a nie odrazu 21mm2 do pieca ? masz rozdzielone na dwa wzmaki?
masa powinna byc takiej samej grobosci jak + i zamontowany do oczyszczonej masy samochodu (oczyscic do gołej blachy)

Bo nie mam mozliwosci podpiecia 21mm2 pod wzmaka . Max te 8 mm2 wchodzi.
Masa jest obecnie pociagnieta prosto z akumulatora.
 
powiem Ci że 20 000 F powinno zrobić robote w bagażniku ( mówię serio)

no to kolega sie niezle nabija! :D

20 000 F starczyloby na ladnych pare godzin grania... bez zasilania! :P

A kabel minusowy z akumulatora jest o wiele cienszy.
dlaczego wszyscy zaniedbuja mase?
jakby nie zapominali o masie to by problemow nie mieli ;]

do 200w wzmacniacza zaden kond nie jest potrzebny!
 
Hehe
Mnie tam ostatnio objechali bo napisałem, ze brzmienie wzmacniacza nie zależy od rodzaju kabli zasilających :)
Przez chwile na elce poczułem sie jak na AS :)

---------- Post dodany o 23:41 ---------- Poprzedni post o 23:39 ----------

Oczywiście chodzi o rodzaj a nie o grubość no do tego są sztywne zasady.

Do autora tematu: zadbaj poprawnie o zasilanie wzmacniaczy!
 
kabel od masy cieniutki?
A czy wie się, co się dzieje z prądem "napływającym" grubym kablem "+"? Czy przypadkiem nie płynie jego część z powrotem do "-" ?
 
masa jest najwazniejsza!
wiec masa powinna byc conajmniej tej samej grubosci co plusowy!

nie, elektrody. ja tam ostrzezenia dostawalem za brak polskich liter i wielkiej litery na poczatku zdania... kiedy sie poprawilem to dostalem bana za brak kropki na koncu zdania! :D

W najblizszym czasie zaopatrze sie w grubszy kabel i powiem czy cos pomoglo :)
Na elektrodzie nigdy nie pisalem to nie wiem . Ale czytajac rozne tematy z elektrody to mialem odczucie ze oni wszyscy zbyt zaawansowanie tlumacza i maja wszystkich za amatorow xD

Edit: zapomnialem wspomniec ze obroty silnika tez spadaja razem z napieciem na wzmacniaczu. wiec moze jednak to nie wina uziemienia?
 
no to kolega sie niezle nabija! :D

20 000 F starczyloby na ladnych pare godzin grania... bez zasilania! :P


dlaczego wszyscy zaniedbuja mase?
jakby nie zapominali o masie to by problemow nie mieli ;]

do 200w wzmacniacza zaden kond nie jest potrzebny!

Wcale się nie nabijam :) 20 000 F to dokładnie ( z tego co pamiętam ) odpowiednik 20Ah akumulatora agm :)
Szczerze powiem że u mnie jest ponad kilkowat i nawet 5 kondensatorów nie przynosi żadnego ! ale to absolutnie żadnego efektu !
Moim zdaniem , teorertycznie jak i praktycznie stosowanie kondensatorów jest kompletnie bezcelowe !
 
Szczerze powiem że u mnie jest ponad kilkowat i nawet 5 kondensatorów nie przynosi żadnego ! ale to absolutnie żadnego efektu !

a w przypadku "naszego" passata przydal sie. tylko tam jest troche wiecej mocy i kond 12F

Edit: zapomnialem wspomniec ze obroty silnika tez spadaja razem z napieciem na wzmacniaczu. wiec moze jednak to nie wina uziemienia?
w takim razie sprawdz jednoczesnie napiecia na aku i na wzmacniaczu. jezeli beda takie same to wina bedzie na polaczeniu altek-aku/silnik-karoseria
 
Powrót
Góra