• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jakiego forniru użyć?

Reakcji
0
Jakiego forniru użyć do wykończenia kolumn w stylu sonus faber? Wiem że w oryginale użyte są klonowe klepki ale nie znam się dobrze na własciwościach poszczególnych fornirów i nie wiem czy fornir klon da się odpowiednio kształtować na końcach, które są dość mocno zaokrąglone. Może ktoś z forumowiczów podpowie jakiego forniru należałoby użyć? Czekam na propozycje.

tak proponuje fornir klon, też zaczynam robić obudowy coś ala souns faber cremona i również użyję tego forniru.

kazdy da sie zagiac. jedne lepiej drugie gorzej
nawet kruchy dab do tego sie nadaje

buk ladnie sie ugina ale nie za ciekawie wyglada. olcha jest bardzo gesta i ladnie sie zaginala. musi to byc gesty nie porowaty fornir. najlepiej idz/jedz do skladu i sam wybierz

Myślalem o olsze. Mam jej kawałki i poitwierdzam jej doskonałe własności do zaginania...ale są za krótkie by wygiąć na całej długości. Potrzebuję co najmniej 33-34 cm szerokie płaty. Do składu mam dość daleko- 75 km w szczecinie, w okolicach gorzowskich nie znam żadnego. Chyba będzie trzeba sprzedać zakupiony fornir komuś i zakupić kolejny... chyba że coś jeszcze innego by się

[ Dodano: 2009-06-19, 22:31 ]
Pawel S. napisał:
kazdy da sie zagiac. jedne lepiej drugie gorzej
nawet kruchy dab do tego sie nadaje
swoją drogą cięcie w poprzek słojów dębu na listki jest dość karkołomnym zadaniem:)

To nie będzie wtedy ala sonus faber ale coś ala sztachety w płocie wujka Franka:) Za dąb do tego typu wykończenia raczej podziękuję:)

Także w poprzek słojów? Coś mi się wydaje że na małym łuku to pęknie w cholerę i tak...

http://www.bankfotek.pl/view/243618