• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

jakosc brzmienia we wzmacniaczu AWS Tosca 303...

Reakcji
0
Witam, wiem ze zaraz mnie ktos zbeszta za ten temat bo jest wiele takich juz na forum tylko ze bardzo porozrzucane i nie moge sie polapac :/

A wiec chodzi o poprawe jakosc brzmienia we wzmacniaczu A WS Tosca 303, moze wymiana jakis kondensatorow, trafa czy cos podobnego, w temacie jestem zielony ale mam znajomego elektronika ktory jest w stanie to wszystko wymienic tylko on nie bardzo orientuje sie w takie zmianach tzn jakie dac kondensatory zeby lepiej to grało itp...

A wiec prosze o podanie konkretnych firm i wartosc tych elemetow.

z gory dziekuje

Zacznę od schematu:

Po pierwsze można sprawdzić kondensatory zasilacza - C503 i C504 (prawdopodobnie jest jeden podwójny). Na pewno jest stary, wyschnięty, a w ogóle nie zaszkodzi wymienić na większe np 2x10mF.
Można, też wymienić kondensatory elektrolityczne w torze audio, dlatego, że nie powinno się stosować elektrolitów w takich miejscach, a poza tym na pewno po latach straciły w pewnym stopniu właściwości. Są to: C303, 304, 317, 318, 327, 328, 333, 334, 401, 402 i wszystkie inne, które przeoczyłem. Najlepiej wymienić je na jakieś nieelektrolityczne np MKT i mogą być większe np 2,2uF.
Poza tym można wymienić wszystko, ale w pewnym momencie okaże się, że lepiej kupić nowy wzmacniacz :) , a z ważniejszych elementów można wymienić jeszcze tranzystory, na szybsze, mniej szumiące albo większej mocy, ale w tej kwestii nie doradzę, bo nie wiem na jakie wymieniać.