• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[Kolumny 2-drożne] Podłogówki na seas L18rnx/p i ?

Reakcji
0
Witam wszystkich forumowiczów.
Jakiś czas temu przypadkowo zajżałem na to forum , potem zacząłem trochę czytać w tym temacie i bardzo mnie to zainspirowało to stworzenia własnego projektu. Początkowo zdecydowałem sie na budowę kolumn 3 WAY na przetwornikach rodzimej produkcji Tonsil, jednak czym więcej przeczytałem, to zrezygnowałem z tych głośników. Tylko że teraz po przeglądaniu licznych projektów zrobił mi sie mętlik w głowie.

W kwestii konstrukcji kolumn jestem amatorem (coś tam kiedyś zkleciłem).
Dlatego też proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc.

Moja propozycja to:
SEAS - L18RNX/P
SEAS - 27TDFC

Mają to być kolumny podłogowe,pokój 25m/2,słucham różnych gatunków muzyki,oprócz klasyki.
Oczekuję aby kolumny grały przestrzennym ciepłym,w miarę szczegółowym nie męczącym dźwiękiem,potrafiły zagrać mocnym, głębokim, dobrze kontrolowanym basem.
Narazie napędzane były by ONKYO TX-SR 501E.

Nieznalazłem takiego zestawienie tych głośników, dlatego proszę o radę.
Z góry dziękuję wszystkim za wszelka pomoc.

Qba Chrobry to podobna kolumna o jakiej myślałem, ale odnośnie konstrukcji żadnych danych.

Pawel S. Przejżałem podane linki i wydaje mi sie ze spróbuje konstrukcji:
DD8-MkII, tylko zamiast wysokotonowego 27TBFC/G wstawię 27TDFC.

Tylko czy pod tą zwrotnicą z DD8-MkII wysokotonowy 27TDFC dobrze zagra???
Parametry obu są podobne (jak dlamnie) no ale jestem zielony w tej kwestii.

Pojemność obudowy 24 litry , 35Hz
BR - Monacora 45TR
Czy dobrze myślę :?:

jeżeli:
parametry TS,
wykres impedancji
wykres charakterystyki