• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Magnat XCITE 561 i Xpress 12'' Problem

Rejestracja
Paź 18, 2007
Postów
9
Reakcji
0
Lokalizacja
Ciechów
Witam mam problem typu "dostałem nie to co chciałem :D"

kupiłem niedawno wzmacniacz

MAGNAT Xcite 561

Charakterystyka wzmacniacza:



- Moc Max 4 x 140 W / 2 x 340 W (4 Ohm)
- Moc Max 4 x 180 W (2 Ohm)
- Moc RMS 4 x 70 W / 2 x 170 W (4 Ohm)
- Moc RMS 4 x 90 W (2 Ohm)
- pasmo przenoszenia 10 – 100 000 Hz
- impedancja obciążeniowa od 2 Ohm
- płynna regulacja poziomu sygnału wejścia (4V - 250mV)
- zniekształcenia < 0,05 %
- Hi-pass 10 - 250 Hz, Low-pass 50Hz – 500Hz
- Bass Boost 0 - 6 - 12 dB
- zabezpieczenie 40 A

I Do niego głośniczek

Magnat Xpress 12''

Dane techniczne:
Rodzaj: woofer
Rozmiar: 300 mm
Moc Max: 400 W
Moc RMS: 200 W
Skuteczność: 93 dB
Impedancja: 4 ohm
Pasmo przenoszenia: 20 - 1.500 Hz
Cewka: 50 mm
Magnes: 40 Oz
Fs: 27
Vas: 106
Qts: 0,6
Qes: 0,66
Qms: 36,10
Xmax: 10

I pudelko Oczywiście

- skrzynia wykonana z MDF grubości 18 mm

- pojemność 32 LITRY

- obudowa zamknięta

- wytłumiona wewnątrz watoliną

WYMIARY SKRZYNI:

Szerokość 40 cm

Wysokość 36 cm

Głębokość dół 35 cm

Głębokość góra 25 cm

Otwór montażowy 282 mm




I rozchodzi się o to że niemam upragnionego niskiego tonu (jakiś tam jest) nawet wpada w lekki rezonans ale to nie to liczyłem na leprzy efekt ... liczyłem na większy rezonans Co zmienić w tym zestawie żeby to lepiej zagrało Prosze o pomoc

CA w całym samochodzi prezentuje się tak
Front
2x clarion 45 rms (Z Mercedesa jakiegoś)
Radio
Pionnier deh-3100
tył .....
 
witaj

po 1wsze sprawdz polaryzacje przewodow glosnika - plus do plusa, minus do minusa...
po 2gie jakim kablem napedzasz wzmacniacz? rozumiem, ze conajmniej 16mm2?
po 3cie napisz jak mocno wytlumiles skrzynie - czasami mniej wytlumienia powoduje zwiekszenie liniowosci przy nizszych rejestrach i po prostu zejdzie nizej

[ Dodano: 2007-10-18, 22:15 ]
sproboj tez ustawic na filtrze LP (lo pass) czestotliwosc od 80 do 150Hz - generalnie powinno byc wiecej grzmotu i nie ustawiaj input level/gain we wzmacniaczu na kanalach obslugujacych suba na maximum, najwiecej na 3/4 - lepiej dac mniej na przod.... z uwagi na cyfrowosc zrodla
 
Ad 1. :D
No to co mówisz jest banalne.... Jest dobrze ale cenna uwaga :) a jak to jest bo mam wpiętą zwrotnice pomiędzy głośnik a wzmacniasz i niewidać różnicy :D(filtr dolno przepustowy ? warty uwagi ?)
Ad 2
Nie przywiązywałem wagi do kabla (muszę zmienić) bo teraz mam zwykły taki jak w domu w scianie :D
ad 3
skrzynia jest wytłumiona org. takim białym siankiem cieńko ale wszędzie

I dzisiaj znów wpadł mi pomysł ;d co sądzisz o zmianie pudła na b-r
bo z tego co wiem jest bardziej efektywne i dynamiczne ....

przy okazji
czy do disla potrzebny jest kondensator ? i co to takiego bo się nie oriętuje zabardzo
ale mój ojcieć (elektronik) powiedział że kodensatory montuje się dla uzyskania czystrzego dzwięku ale tylko w bęzynie.... ?
 
lordpop3 napisał:
a jak to jest bo mam wpiętą zwrotnice pomiędzy głośnik a wzmacniasz i niewidać różnicy (filtr dolno przepustowy ? warty uwagi ?)
:shock: po cholere dales tam zwrotnice skoro we wzmaku masz wbudowany filtr?

kondensatory stosuje sie raczej przy duzych mocach. zacznij od montazu dobrych kabli zasilajacych :]
 
1.wywal zwrotnice- niepotrzebna.
2.pociagnij odpowiedni kabel - nie taki ze sciany. grubą plecionke.
3.poszukaj kogos kto zna temat w okolicy, niech Ci to wystroi porzadnie.
4.pod żadnym warunkiem nie zmieniaj tej skrzyni na BR. to nie jest głosnik do skrzyni BR a jak juz sie upierasz to musisz miec nowa skrzynie o wiele wieksza niz ta ktora masz.

...jak to nie pomoze to zainwestuj w nowy wzmacniacz. te 170W moze poprostu nie spełniac twoich potrzeb i tyle. jakis carpower hpb-602 czy cos powyzej 200W.
 
Wymieniłem kable na 16mm ................


PANOWIE muszę przyznać :D że to teraz nawet gra :)

Ale powiem wam myśle nad zamontowaniej 2 takiego głośnika (bo jedna końcówka nie wykożystana) albo jeszcze włożyć magnaty ls203 20 cm 140W w półkę tylnią dopełniająć wzmacniacz...

co wy na to ?

i już wiem na czym trace dużo rezonansu a raczej podejżewam

to wszystko działa w zabytkowym mercu 123 .. i on ma bak odrazu za tylnią kanapą
możliwe że to przez to bo jak miałem końcówke ropy to słychać lepiej było niż z połową baku .... możliwe to jest ?
 
Pawel S. napisał:
niestety masz racje. takie samochody bardzo trudno naglosnic
Jak go dostałem to niemyślałem że nie będzie aż takich problemów....

Grze napisał:
1.wywal zwrotnice- niepotrzebna.
2.pociagnij odpowiedni kabel - nie taki ze sciany. grubą plecionke.
3.poszukaj kogos kto zna temat w okolicy, niech Ci to wystroi porzadnie.
4.pod żadnym warunkiem nie zmieniaj tej skrzyni na BR. to nie jest głosnik do skrzyni BR a jak juz sie upierasz to musisz miec nowa skrzynie o wiele wieksza niz ta ktora masz.

ad 1 . dzisiaj ją wyciągne i sprawdzimy
ad 2 . done:D
ad 3 . niestety dopiero 30 km odemnie mam ludzi którzy się w to bawią
ad 4 . po wymianie kabli zasilających i głośnikowych mi się odwidziało br.. ":D
 
lordpop3 napisał:
niestety dopiero 30 km odemnie mam ludzi którzy się w to bawią
- no to nie aż tak daleko, zrób wszystko najlepiej jak potrafisz i jak nie będzie cię satysfakcjonować to sie przejedz te pól godziny w jedna stronę. ja na ustawianie wszystkiego, bez żadnego doświadczenia to kilka dni poświęciłem. już myślisz ze jest ok ale po dłuższym odsłuchu okazuje sie ze bas za bardzo dudni albo odwrotnie ze jest go za mało... naprawdę ciężko samemu zgrać przód z subem dobrze...
 
przy dobroci tego glosnika bas w skrzyni BR bedzie zamulony jak diabli, ja zostawilbym go w szczelnosci, no a co do kabli zasilajacych - sam widzisz, ile pomoglo :mrgreen:

[ Dodano: 2007-10-20, 09:56 ]
kolega Pawel dobrze radzi... jak posluchasz ustawien wprawionego montazysty, dopiero wtedy sproboj sam sie bawic, chyba, ze masz jasno okreslone preferencje i trafisz. generalnie problem jest w ustawieniu filtra i glosnosci miedzy glosnikami a subwooferem - ustawienie w miare mozliwosci liniowo nie meczy przy dluzszym sluchaniu, ale masazu raczej nie ma :wink: metoda prob i bledow moze potrwac pare dni...
 
zanalazłem ludzi którzy już to przeszli znaczy mieli do czynienia z podobnym mercem (dużo się nie różni)

A oto efekt http://www.extremecaraudio.pl/Zabudowy/democar.htm

A ja ide zaraz wywalić tą zwrotnice ......

Dzięki chłopaki za rady ,pomogło i mam to czego oczekiwałem (wiem niemam wygórowanych oczekiwań)

Jak coś to będe pisał

PS.
głośniki przednie nie wytrzymały presji .....
i chyba zaopatrze się w magnaty ale jakie... ?

bo jak już wszystko w magnacie to wszystko .
 
ale mam już cały tył w magnacie........ trudno
co polecacie na przód ? 100mm tam mam dziury tylko w konsoli
tak do 150 pln jakieś może bo więcej niemam narazie i niechce dużo pakować w tym miesiącu bo się ubespieczenie kończy :D
 
dokladnie, nie kupuj magnata :mrgreen:

[ Dodano: 2007-10-20, 10:40 ]
zenocar tianium koaksjale 100mm? jakies 120zl

[ Dodano: 2007-10-20, 10:40 ]
cos mi sie zasieg gubi w klawiaturze, mialo byc moze phonocar...

[ Dodano: 2007-10-20, 10:41 ]
a mercuch ladny, ale nie podoba mi sie show w bagazniku :mrgreen: chociaz przod ladny. widzialem pare takich aut z tweeterami w kicku i ciekawie to sie spisuje, chociaz minusow nie brakuje.
 
w te miejsca montazowe mozesz co najwyzej wysokotonowki wsadzic. sluchalem troche gosnikow wspolosiowych i zadne z tych "znanych" marek nie graly zbyt ciekawie. pewnie dopiero vifa zagra w miare ciekawie

a niemozesz przerobic paneli w drzwiach??
 
vifa zagra ladnie, ale jak piszesz, z koaksjalnych wiele nie wyciagniemy... jest phase pcs 100.20 czy jakos tak na allegro... a faktem jest, ze kickpanel na dole albo w drzwiach wart jest zachodu
 
Co powiecie na Hertz DCX 100

mam okazje kupić nówki za 85pln

Dane techniczne:
Rodzaj: Coaxcial 2 drożny
Moc Max: 60 W
Moc RMS: 30 W
Skuteczność: 90 dB
Impedancja: 4 ohm
Pasmo przenoszenia: 70 - 21.000 Hz
 
Powrót
Góra