• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Materiały do wyciszenia hałasu w samochodzie

Rejestracja
Lip 9, 2014
Postów
4
Reakcji
0
Lokalizacja
Limanowa
Witam,

W związku z wygłuszeniem samochodu proszę Was o pomoc w doborze materiałów. Największy nacisk kładę na wyciszenie samochodu, poprawa audio jest traktowana jako "przy okazji". Chciałbym połączyć wersję budżetowa z jak najmniejszym wzrostem wagi.
Głównym środkiem głuszącym (ma również działanie antywibracyjne) jest i będzie noxudol 3100 mam już w ten sposób wyciszone drzwi, dalej pójdą nadkola, podłoga, klapa bagażnika i podsufitka.
Jakiego produktu użyć do naklejenia na plastiki oraz tapicerkę drzwi? Waham się pomiędzy watoliną a piankami PE tylko nie wiem który z tych materiałów lepiej pochłonie hałas w szerszym zakresie. Co do podsufitki to w grę wchodzi albo noxudol+ pianka lub watolina lub np. sam GMS proliner. I jeszcze pytanie co na podłogę dodatkowo PE czy watolina a może filc typu poroso?

Zakładam również dodatkowe uszczelki na drzwi oraz przymierzam się do założenia bandażu termoizolacyjnego na kolektor wydechowy do katalizatora włącznie(ponoć skutecznie ogranicza hałas z układu wydechowego), oraz zastanawiam się nad potraktowaniem nadkoli i podwozia barankiem o właściwościach wygłuszających narazie zastanawiam się na Tectyl 190 z Valvoline(niektórzy stosują go również we wnętrzu). Niestety mam ogromny mętlik w głowie i nie wiem które produkty wykorzystać aby osiągnąć jak najlepszy efekt.

Pozdrawiam
Andrzej
 
Ostatnia edycja:
http://diyaudio.pl/showthread.php/20465-Rodzaje-wygłuszeń-i-ich-zastosowanie


Co do podsufitki to w grę wchodzi albo noxudol+ pianka lub watolina lub np. sam GMS proliner.
proliner jest chyba na podlogi - ostatnio uzywalem
ja bym jednak kleil warstwowo - latwiej to przykleic, no i bitum lepiej docisniety

polecam http://gms.pl/pl/_sp/150/gms_07_luxury_2_5mm/ + pianki

nie polecam filcu na podloge - lepiej zainwestowac w pianki o zamknietej konstrukcji (proliner ma otwarte!)
 
Nie robilismy bezposredniego porownania, ale pianki dzialaja bardzo dobrze. Filc raczej na dach. Na podlodze za duze ryzyko chloniecia wilgoci


A co do sprejow to uzywalem tylko sinuslive - strata czasu i kasy!
Przeliczyles sobie koszt tych sprejow?
 
Nie robilismy bezposredniego porownania, ale pianki dzialaja bardzo dobrze. Filc raczej na dach. Na podlodze za duze ryzyko chloniecia wilgoci


A co do sprejow to uzywalem tylko sinuslive - strata czasu i kasy!
Przeliczyles sobie koszt tych sprejow?

Noxudol jest polecany na wielu forach w tym zagranicznych, teraz dużo firm CA w Rosji stosują je do wyciszania. Koszt 5 litrów to 330 pln i jak dla mnie ma bardzo ważną zaletę żaden wzrost wagi w stosunku do dobrej izolacji hałasu. Do tego produktu chciałem dołączyć pianki filc lub watolinę. A filc poroso również chłonie wilgoć? Czy mógłbym prosić o link do filcu który mogę zastosować na dach?
 
Ostatnia edycja:
Jak dla mnie sprawdzały się rozwiązania dwuwarstwowe. U siebie na dach dałem warstwę noxudolu 3100, a na to przylepilem piankę poliuretanową, taką szarą. Nawet efekt był dobry. Przy postukaniu w dach odgłos jest taki głuchy. Być może teraz dałbym filc poposo zielony.
Bagażnik malowałem 3100 i wyklejalem samoprzylepnymi matami bitumicznymi w kwadratach z gotową warstwą filcu. Teraz pewnie dałbym grubiej noxudol a na to przykleilbym matę gms 01 i dopiero poroso. Maty bitumiczne jednak się tak dobrze nie sprawdzały i są za ciężkie. Lepszy system wielowarstwowy.
Ogólnie, nie wiem czy jest się co bać filcu, bo jeśli blacha pod spodem jest pomalowana 3100 to nawet przy zawilgoceniu nic jej nie powinno być. No i żeby 3100 działał to jednak musi być go warstwa odpowiedniej grubości. Co do nadkoli, to żadne baranki nie działały bo były za cienkie, nawet noxudol 1600, który ma niby coś tam wygluszac . Sens ma chyba dopiero noxudol Autoplastone, taki w postaci gęstej pasty do nakładania. Fajnie zabezpiecza i wyglusza szum opon.
 
Ok dzięki za info, więc kolejna seria pytań :)

Ile noxudola zużyłeś, pamiętasz może jaka warstwę kładłeś?

Znalazłem kilka mat jako zastępstwo filcu, czy ktoś może mi powiedzieć skąd taka robieżność cenowa?

34 pln/m2
http://allegro.pl/mata-akustyczna-wygluszajaca-wodoodporna-hit-i4416547395.html

22 pln/m2
http://allegro.pl/mata-pianka-wygluszajaca-gumowa-wodoodporna-9mm-i4401329914.html

50 pln/m2
http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszajaca-3mm-plastiki-boczki-klej-i4401329759.html

56 pln/m2
http://allegro.pl/gms-02-pianka-mata-wygluszajaca-gumowa-drzwi-wawa-i4393368926.html

Co do filcu na dach który będzie lepszy(lub prosze o inną propozycję)

1
http://allegro.pl/mata-filcowa-wygluszajaca-filc-poroso-wytlumienie-i4394347996.html

2
http://allegro.pl/filc-miekki-plastyczny-gruby-900g-m2-7mm-car-audio-i4413226710.html

I ostatnie pytanie, czy taka watolina to dobry pomysł na wyklejenie nią wszelkich plastików od środka. Zaczynając od tapicerki drzwi i przez tunel kończąc na plastiku klapy bagażnika. http://www.caraudiosklepy.pl/watolina-poliestrowa-10mm-p1208.html

Pozdrawiam
Andrzej
 
watolina jest uzywana fabrycznie wiec pewnie sie nada

filc samoprzyleplny

gmsy sa sprawdzone i sa OK
reszte trzeba by pomacac
 
Powrót
Góra