• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Monitory do odsłuchu studyjnego do 1300zł

Rejestracja
Cze 25, 2004
Postów
1,862
Reakcji
1
Lokalizacja
Olsztyn
Być może będę robił monitory, który miałyby służyć do odsłuchu muzyki nagranej samemu w warunkach amatorskich. Prosiłbym o wytłumaczenie czym powinny charakteryzować się taki monitory i zaproponować jakiś gotowy projekt. Pozdrawiam.
 
najbardziej mi się podoba napis made in china:D A trochę poza tematem można pomalować sprayem radiator, nie utrudni to odprowadzania ciepła?
 
ok, dzięki, to wracając do tematu, jakie założenia powinno się postawić do monitorów studyjnych?? Czym powinny się charakteryzować? Jakieś propozycje?
 
najbardziej mi się podoba napis made in china:D
Chyba nie uważasz że jak coś jest składane w chinach to jest badziewiem?
Napisz wielkość pokoju jaka muzyka bedzie odsłuchiwana na tych monitorach czy pokój jest za adaptowany akustycznie.
 
pokój nie jest zaadpatowany akustycznie, 12m2. Załóżmy, że monitory mają być uniwersalne jeżeli idzie o muzykę.

A co do Chin to 3/4 rzeczy, które stamtąd przyjeżdżają nie grzeszą jakością wykonania i nie koniecznie mowa tu o wyglądzie.
 
Uniwersalne monitory kosztuja majatek, a i tak ich uniwersalnosc jest naciagana. Poza tym jakie one maja byc? Pasywne czy aktywne?
 
Shiver jak to mozliwe, ze one maja tak niska skutecznosc mimo zastozowanie 2xal130 i wysokotonowki w tubie?
 
Bo maja pelna kompensacje BS oraz efektywnosc jest przy 1W a nie 2.83V wiec defacto mozna dodac 3dB. Ale troche przesadzili z podzialem.......
 
Nikt nie napisał czym mają się charakteryzować. Muzyka współczesna, typu pop hip hop, lekki rock. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach te gatunki miesza się w jednym utworze. Podobno są jakieś yamahy studio za 1-2tys zł. Chciałbym zrobić coś lepszego. Budżet zakłada monitory pasywne. A ushery się do tego nie nadadzą 8935 + 9930-20?
 
Kompensacja na zwrotnicy tak jak kolega wspomniał. Ale dzięki temu jak na 13stki grają wyjątkowo nisko. Podział jak na zastosowanie WG jest odpowiedni, elektrycznie wysoki będzie odcięty bardzo bezpiecznie.
 
Same w sobie monitory studyjne w twoim przypadku bliskiego pola, powinny być neutralne i "szczere". Nie powinny grać, lecz odtwarzać wiernie dany utwór, byś w miare czytelnie mógł ocenić co zrobiłeś dobrze, a co źle. Przekłada sie to na mozliwie płaską charakterystyke. Jeśli swoje utwory bedziesz tworzył na dobrej jakości kolumnach audiofilskich, może sie okazać, że Twój utwór będzie niedopracowany. Nie twierdze, że wysokiej klasy sprzęt upiększy twój utwór, lecz zagra go możliwie ładnie. Ty potrzebujesz krytycznego spojrzenia na swoją twórczość, co powinny zapenić Ci własnie monitory studyjne. Dawniej legendarne yamahy ns10m były najodpowiedniejszymi monitorami bardziej przez ich popularność jako kolumny wśród muzyków niż przez ich liniowość pasma. Napewno przy budowie monitorów studyjnych bardzo ważne są pomiary i dokładność budowy. Istnieją oczywiście niezliczone ilości programów komputerowych, do których wklepujemy sobie zmierzoną charakterystykę kolumn w pokoju odsłuchowym, a nastepnie przez odbicie lustrzane korygujemy charakterystykę wszystkiego, co pojawi nam sie na wyjściu liniowym, by brzmiało płasko na monitorach. Jedynymi slowy coś w stylu wielopunktowego korektora graficznego na wyjściu. Oczywiście samo pasmo to nie wszystko. Jest jeszcze mnóstwo innych czynników, które mogą być ważniejsze.. wodospady, czasy odbić itd..
 
Jak chcesz coś wiernie odtwarzać to zaczeł bym od zdaptacji pokoju pokój z dużym pogłosem i duża iloscia fal stojacych nie bedzie zbytnio dobry.
Jeśli chodzi o monitory bliskiego pola to nie pomoge ci zbyt dobrze bo sie na tym nieznam chociaż zamiast bawić sie w diy wolał bym kupić jakaś stara sprawdzona konstrukcje sony czy yamahy.
A jeśli już upierasz sie przy diy to proponuje sklonować ns10m
http://cgi.ebay.pl/one-BRAND-NEW-TW...447?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1ed7e447
http://cgi.ebay.pl/2-Yamaha-NS10M-W...530?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item336baf5412
1200zł za nowe przetworniki to dosyć tanio biorac pod uwage że te legendy nie sa już dostepne a ceny zaczynaja sie od 2000zł
Pudło 34L 382 x 215 x 198 mm
Jedyny problem to zwrotnica musiał byś wyslać do kogoś przetworniki na pomiary lub sam pomierzyć bo watpie że znajdzie sie orginalny projekt zwrotnic tych Yamah
 
Co do yamah ns10m to posiadam wszelkie dane potrzebne do budowy tych monitorów wraz ze schematem zwrotnicy :) Nawet mdf wycięty na takie obudowy ;)
 
Wszystko jest ogólnodostepne: http://www.nodevice.com/user_manual/yamaha/speakers/ns-10m_studio.html
Posiadalem kiedyś ns-044, gdzie niskotonowiec jest ten sam co w ns-10 oraz ns244 gdzie wysokotonowka byla taka jak w ns10 a niskotonowiec byl kilka cm wiekszy. Kupilem mdf na oryginalnych rozmiarow skrzynki i mialem budować ns10, lecz z braku czasu i miejsca na te wszystkie graty pomysł stanąl w miejscu, a kolumny poszly na allegro. Ogólnie mialem wiele monitorów studyjnych: Genelec, behringer, alesis, maudio, wspomniane yamahy. Jeździłem także na odsłuchy krk, tlc, teraz aps. Obecnie słucham na alesis mkII one - wersja pasywna. O wiele lepsza od aktywnej, którą miałem. I od dzisiaj buduje nawet standy pod te monitorki :) Ogólnie bardzo szeroki temat.
 
Powrót
Góra