• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Nagłośnienie 100m2

Przesadzamy, jeżeli chcemy celować jedynie w 100m2. Przy takich wymaganiach kopa uzyskamy chociażby na domowych Tonsilach zeus, ale kto sobie wyobraża domowy sprzęt z uchwytami transportowymi. Faktem jest że imprezy taneczne są wymagające, muzyka opieraja się na niskich częstotliwościach i duży hałas- bo kilka osób śpiewa, a inni przekrzykują siebie. Adam nie ma jasno sprecyzowanych wymagań i stąd mój zapas. Jeżeli komuś zależy na mobilności to również jego wytrzymałość będzie ważna.

Mam kilka pytań, może odpowiedzi na nie sprecyzują naszą debatę:
Te 100m2 to jest powierzchnia do tańczenia którą chcesz pokryć dźwiękiem, czy cała salka w której ludzie non stop się znajdują? Mniej więcej ile osób ma być na tych imprezach? Czy ograniczasz się do domu i małych imprez, czy może planujesz większe i rozbudowę zestawu?
 
Skłaniałbym się ku 18sound 18Lw1250 albo 1400. jeden bas 18" do tego po WM.STX.10.2.400.8.F.A.MC.X oraz D800 na strone. Basowych stx za bardzo nie polecam, miałem dwa modele i oba poszły z dymem zanim dostały swoja moc, dlatego sugeruje 18sound które mam sprawdzone w bojach.

Zestaw na 18" może być mobilny do tego stopnia że samemu się go ogarnie z wnoszeniem i montażem, trzeba tylko sensownie i pod siebie obudowe zaprojektować i będzie ok.

Takim zestawem można w większym salonie pograć a jak zasilisz porządnie tą 18" to 100m2 od biedy obskoczysz.
 
Jeśli ja miał bym robić nadstawki dom/impreza, to wybrał bym Eminence Delta 10A (360zł) + Selenium D220Ti (200zł) jeśli miało by być tanio a dobrze.
Poniżej Eminence bym nie schodził.
Później to już coś pokroju B&C.

Co do basu, zastanawiał bym się czy nie lepiej wziąć dwie 15-stki zamiast jednej 18-stki... mając dwa suby można lepiej nagłośnić pomieszczenie (lepsze pokrycie), odchodzi też zakup stojaków do nadstawek (myślę że flansze są tańsze), ale jak ktoś chce to może i patyki kupić.

Kwestia jeszcze zasilania + crossa.
Trzeba by się zastanowi czy pchać się w 2 in 1 czy standardowo dwie końcówki + cross.
Co jest lepsze? wiadomo że opcja druga.
 
marian: robiłeś coś na tych eminence ? gra to sensownie ?

Co do zasilania - czy 2x15 czy 1x18 to i tak dwie końcowki będa musiały być. Te 18" lubią więcej jak 1kW więc jakaś nie droga końcowka by mogła w mostku pracować tylko na 18". Wydaje mi się to pewniejsze rozwiązanie od jednego wzmacniacza z 3 kanałami. W konfiguracji z dwoma wzmacniaczami jak jeden padnie to drugim można się poratować i dograć do końca imprezy.
 
Ostatnia edycja:
marian: robiłeś coś na tych eminence ? gra to sensownie ?

Nie słyszałem ich, jak również nie słyszałem tego STX-a 10", ale jak bym miał wybierać to brał bym Eminensa. Dlaczego? parametry nie są złe, cena również... no i to Eminence a nie STX.
Słyszałem za to Seleniuma D220Ti i na nim robiłem monitory. Gra lepiej niż D800.

Jest jeszcze B&C 10CL51 w podobnej cenie, Silver Sound pisał że jest spoko.
 
Też miałem D220, D210, D800, D500 i ten od selenium mniejszy chyba DH200 czy coś w tym stylu - odpowiednik do D500 od stx.

W sumie to ciężko było wyraźne różnice wyłapać między D220 a D800. Nie wiem czy jest wart wydawania takiej kasy, aczkolwiek ostatnio widziałem pomiary jakiegoś gościa tych d800 no i dwie sztuki różniły się między soba znacznie. Ja jeszcze D800 miałem z poczatku jak wypuścili do produkcji i grały tak samo oraz na równi z D220.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra