• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Napięcie i prąd skuteczny!

• Autor wątku Autor wątku x44
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia

x44

Reakcji
0
Witam!

Moze to banalne ale chce sie upewnic gdyż jestem raczej amatorem! Otuz kupilem kit nord elektronik , chodzi o zasilacz regulowany. I tam pisza zeby dac trafo z napięciem ok 18 v skutecznego napiecia i 4,5 a skutecznego natezenia. I ja mam pytanie czy jak zmieze miernikiem napiecie to czy to nie jest skuteczne napiecie?? a co z natezeniem jak to stwierdzic jakie jest na moim trafie?

Pozdro!!!!!

wybierz z katalogu np indela lub z www.toroidy.pl transformator który na uzwojeniu pierwotnym ma 18V/4A dla przykładu: TS 100/18
http://www.toroidy.pl/sklep/index.php?widok=produkty&katid=1.5
Trafo o mocy około 100VA, lub 120VA.

Taki właśnie potrzebujesz transformator. jesli taki kupisz nic nie muszisz mierzyć tylko podłączyć i juz.

ps. zwykłym miernikiem mozesz zmierzyć wartość maksymalną napiecia. wartść skuteczna bedzie zawsze mniejsza od wartści skutecznej o wartość zależna od obciązenia.

re

re

...no tak..jeden mowi ze miernik mierzy maksymalne a drugi ze skuteczne napiecie...ktora wersja jest prawdziwa??:)

ps. przeciez jak mierze napiecie w gniazdku to mam 220 v i to jest chyba nap. sk co??

Pozdro

Witam,
Zmierzone przez Ciebie napięcie przemienne w gniazdku o wartości około 220[V] to wartość skuteczna. Zwykle do pomiaru prądu zmiennego przyrządy są wyskalowane w wartościach skutecznych prądu i napięcia.
Pozdrawiam, Piotr01