• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Odsłuch sceniczny

Rejestracja
Gru 14, 2006
Postów
1,303
Reakcji
65
Lokalizacja
kraina DIY
Szukam kolumny aktywnej jako odsłuch sceniczny do zespołu. Ma być montowany na statywie, mały ale żeby przenosił stopę z elektronicznej perkusji, kwotowo do 1600zł (budżet do negocjacji)

Polećcie coś bo mi już pomysły się kończą, za duzo tego.....

Zastanawiam się nad MACKIE....

Aha i szukam czegoś czym bym mógł ściszyć odsłuch nie biegając do niego tylko nogą mając pedał przed sobą.. coś jak Volumepedal w efektach gitarowych (wejście canon - wyjście canon sygnału z miksera....)
 
Ostatnia edycja:
Poszukaj w ofercie LD systems na monitorów aktywnych na 10" lub 12". Konkretny model bede w stanie jutro podać.


Aha i szukam czegoś czym bym mógł ściszyć odsłuch nie biegając do niego tylko nogą mając pedał przed sobą.. coś jak Volumepedal w efektach gitarowych (wejście canon - wyjście canon sygnału z miksera....)

Szukaj pod hasłem "pedał ekspresji"
 
Pedały ekspresji normalnie nie są stosowane do takich zastosowań dlatego nie da się tego podłączyć. Podałem tylko hasło pod którym można szukać.

Jednak nie widze problemu w wykorzystaniu nawet starych pedałów ekspresji które maja tylko wyjście. Taki pedał to nic innego jak zwykły potencjometr. Gdy mamy pedał yamahy czy dunlopa z jednym przewodem to trzeba niestety dorobić prosta przejściówkę.

Można wykorzystać cos takiego http://www.sklep-muzyczny.com.pl/pl/p/Proel-Stage-Equipment-GF12L/34042

Jak dobrze widzę ma to wejście sygnału i wyjście. Pytanie czy stopa działa na sprężynie czy zawiasie. Jak na spręzynie to musiałbyś mieć noge cały czas na stopie bo inaczej odbije do pozycji wyjściowej, ale podejrzewam że działa normalnie czyli na zawiasie. Jak ustawisz nogą tak zostaje.

---------- Post dodany o 09:31 ---------- Poprzedni post o 09:22 ----------

Co do samego odsłuchu, to polecam z LD systems Stingery aktywne albo PRO. Dobrze jakbyś sobie w sklepie muzycznym jakimkolwiek odsłuchał ale były dosyć dobre z tego co pamietam. Obawiam się tylko że cena może zaboleć.
 
Aha, już wszystko wiem :)

Przyznam szczerze że pierwszy raz słyszę o takim zastosowaniu "kaczki", nigdy na scenie nic takiego nie podłączałem, regulacja monitorów zawsze była na mikserze.
Jedynie były takie przypadki że wokalista przyjeżdżał ze swoim dodatkowym aktywnym odsłuchem, i wtedy w razie potrzeby ten odsłuch sobie podkręcał nie zawracając nam już głowy.

W takim zespole w jakim gra Ploter faktycznie taki "bajer" jest przydatny ;)

Jeśli chodzi zaś o sam odsłuch, to najtaniej masz STX-a: http://www.stx.pl/stx-pa-500-4-fr-a.html
Cena zabija konkurencję, i siedzi tam bas 15", niestety nic więcej o tym powiedzieć nie można, nie znam nikogo kto by te kolumny posiadał.
 
Kaczka akurat to całkiem co innego ale fakt, też pedał :)

Też myslałem o poleceniu tego stx ale cholera wie jak to gra :/
 
Chodzi mi najbardziej o to że: gram, śpiewam na raz... nie mam możliwości schylic się i ściszyć odsłuchu ;) dlatego chcę mieć wszystko pod nogą... :)
 
Wow! Zrób sobie "DIY-volume-pedal" step up/down - poważnie piszę :D

A jakbyś narysował, choćby na kolanie, jak to masz wsio pospinane i do czego chcesz podłączać odsłuch to byłoby łatwiej :)
 
Co do samego odsłuchu, to polecam z LD systems Stingery aktywne albo PRO. Dobrze jakbyś sobie w sklepie muzycznym jakimkolwiek odsłuchał ale były dosyć dobre z tego co pamietam. Obawiam się tylko że cena może zaboleć.

Wiem ze te są fajne można też HK Audio albo Mackie ;) albo nawet STXa ;) ale nie chce 15" targać.... za dużo mam już do noszenia ;P

---------- Post dodany o 20:15 ---------- Poprzedni post o 20:01 ----------

A jakbyś narysował, choćby na kolanie, jak to masz wsio pospinane i do czego chcesz podłączać odsłuch to byłoby łatwiej



Sygnał perkusji, wokalów, basu idzie do mixera i tam do aktywnego zestawu B52, z frontów wyciągam sygnał daję na odsłuch (słyszę to co leci we frontach) lub z wyjścia "monitor" z miksera... każdego mogę z osobna regulować ale żeby interweniować jak zacznie sprzęgać to trzeba ściszyć najlepiej monitor tylko jak jak się ma zajęte ręce... pozostaje pedał głośności.... na rysunku pominąłem poboczne kable ;P bo w różnej konfiguracji gramy....

Czarne cos z czerwonymi kablami to zestaw aktywny czarne "kable" to sygnał z mixera do nagłośnienia a reszta opisana
 
Ostatnia edycja:
W żadnym wypadku nie sugeruje 15", wystarczy 12". HK kiedyś slyszałem pewne pasywne monitory ale nie pamietam jakie to były, nie grały czysto także w temacie HK nic nie polece ale co do mackie to kiedyś były świetne pierwsze wersje SRM450 i wyższe modele. Miało to kopa i z tego co kojarzę to nie drogie.
 
Teraz popatrzyłem na rysunek. No to polecam to co podałem w poprzednich postach z proela. Tylko zorientuj się czy tam faktycznie jest wejście sygnału i wyjście po regulacji stopy - na pewno w necie będzie jakiś pdf czy foty. Jeśli tak to idealne rozwiązanie dla Ciebie.
 
Lekkie chcesz, to duszne kup, i na feeedbak destrojerach zaoszczędzisz :P

Chodzi o to że na dousznych grałem.... ale granie na jednej to nie granie, poza tym jak prowadzę konferansjerkę to wyciągać co chwilę słuchawkę niewygodne, poza tym jak śpiewałem na słuchawkach dousznych to strasznie mi wokal pływał... i to potwierdziły osoby które na muzyce się nie znają ....

Zapytam jeszcze znajomego który prowadzi salon muzyczny... czy miałby coś na miejscu do odsłuchania... i odrazu sprawdzić czy ten pedał się nada ... ;)

---------- Post dodany 21.02.2014 o 19:08 ---------- Poprzedni post 20.02.2014 o 21:09 ----------

Sytuacja wyjaśniona....

Paczka Kempton na 12" i driverze aktywna,
pedał wolume
statyw i kable i wyrobiłem się jeszcze w kwocie :D
 
Volume pedal chyba PROEL GF12L ale model nie pamiętam dokładnie polecił mi go znajomy który sprzedaje nagłośnienie :)

Szukam teraz footswitcha do kamery pogłosowej ADS DSE256 ponieważ do śpiewu mamy mały hall z delayem a jest tzw Bypass czyli bez kamerki do mówienia.... bo tak to jestem nieczytelny w głosie ;)
 
Czyli to co też polecałem, daj znać jak się sprawuje :)

Co do ADS pewnie jest tam wyjscie jack na footswitch? wystarczy kupic przelacznik nożny taki jak do do efektów i mała prosta obudowa. Pytanie takie czy działa bistabilnie czy w trybie momentary. Spróbuj wsadzić gołą wtyczkę jack mono i zewrzeć na chwile tulejkę z końcówka wtyku i obserwuj co się dzieje z bypass. Jak na moment zwarcia się tylko załączy i wyłączy to musisz kupić bistabilny, jak się załączy na stałe bypass a po kolejnym zwarciu się wyłączy to potrzebny przełącznik monostabilny.
 
We wtorek sprawdzę dopiero bo kamerka jest u kolegi... ale sprawdzałem normalnego footswitcha to jak wetknę go niezależnie jak zwarty to w momencie wciskania załącza bypass.. chyba podpasuje zwykły sustain do klawiszy... ;)

Kolumna to KEMPTON GT12A - dwa osobne regulowane wejścia
Footpedal to GF14 PROEL - stereo z regulacją maksymalnego poziomu...
Kabelki na Klotzu i neutrikach :) CANON - JACK

Do kompletu za miesiąc pójdzie druga będę miał własne nagłośnienie .. potem tylko subika i mogę imprezki 18stki nagłaśniać :)
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra