• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Pomoc w doborze elementów car audio

Rejestracja
Kwi 27, 2013
Postów
18
Reakcji
0
Lokalizacja
Lubin
Witam.
Chciałbym prosić Was o komentarz, ocenę, pomoc i o dyskusję :)
W passacie B5 kombi mojego znajomego robimy krok po kroku, sukcesywnie nagłośnienie.
Na chwilę obecną jest położona instalacja elektryczna w której skład wchodzi przewód spawalniczy o przekroju 25mm2 (ok. 5m) zakończony rozdzielaczem sinuslive (1x 25mm2-4x 10mm2), bezpiecznik przy aku 80A.
Wymieniliśmy również przednie głośniki na Autotek A6.2CS, podłączone przewodami o przekroju 2.5mm2 z miedzi (podkreślam to bo ok. 3/4 ofert w necie to aluminiowe badziewie...) chwilowo do Magnata RX22 kóry rzekomo ma 90 w rms na 4 omach.
Radio to Pioneer deh3400ub (które ma tylko jedno wyjście RCA niestety)

W planie jest:
Poprowadzenie dodatkowej masy z aku i z alternatora.
Wymiana przewodów sygnałowych na sinuslive.
Wymiana wzmacniacza na przód, coś "made in japan i old school" najlepiej :) np. Kenwood Kac 827.
Kupno 1 kanałowego wzmacniacza stabilnego do 2 omów, następnie (I tu proszę o komentarz) SW.STX.12.2.500.2x4.F.S.PP w zamkniętej obudowie.
Co o tym sądzicie?
PS. A no i wytłumienie drzwi ale to już inna bajka :)
 
Ostatnia edycja:
Od wytłumienia drzwi to sie zaczyna

Z alternatora to sie plus ciągnie do akumulatora
 
Od wytłumienia drzwi to sie zaczyna
w takich samochodach jak passat czy golf to mozna odlozyc na pozniej - drzwi sa zamkniete

12" STX jest OK, ale mi bardziej odpowiada 10" - niewiele mniej basu a mniejsza skrzynka (30 litrow dla b-r, czyli to samo co zamknieta dla 12")
 
w takich samochodach jak passat czy golf to mozna odlozyc na pozniej - drzwi sa zamkniete

12" STX jest OK, ale mi bardziej odpowiada 10" - niewiele mniej basu a mniejsza skrzynka (30 litrow dla b-r, czyli to samo co zamknieta dla 12")

A czemu w br? 12" w closecie daje wystarczająco dużo dołu i zejścia przy zachowaniu względnej szybkości i kopnięcia. Więc czym 10" wygrywa? ;P
 
Z założenia miało być po prostu głośno, to nie moje auto, właściciel się uparł, ale mimo tego jestem ciekaw jak to ostatecznie zagra:)
Wygłuszenie na pewno zrobimy, mimo tego że drzwi sprawiają wrażenie "dobrych" to i tak wiele elementów rezonansuje (inna częstotliwość linii basowej w utworze to inny element drgał) wiec zjawisko psuje cały efekt... w dodatku blacha na zewnątrz samochodu zachowuje się normalnie jak membrana głośnika, wszystko drży i wydaje dźwięki.
Na chwile obecną wygląda to tak:
showFullSize.php
[/URL][/IMG]
Co polecacie okleić w ramach wygłuszenia? Myślę że na pewno trzeba rozmontować całe drzwi i okleić blachę, która jest pierwsza od zewnątrz i okleić też tą blachę do której montowany jest MDF i tu mam pytanie, z jednej strony i z drugiej ? ma to sens, czy to tylko pieniądze w błoto?
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra