• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

poszukuje filtra aktywnego do subwoofera

to jest KIT z AVT - poszukaj na ich stronie. moze szybciej bedzie zamowic gotowy zestaw
 
Wojtus_K, jak chesz mam super filtr zlozony, juz nie jest mi potrzebny, jak cos PW.
fuul wypasiony jest;)
 
:oops: a to jest to, a ja szukalem jako filtr aktywny tylko
czlowiek uczy sie cale zycie :wink:

[ Dodano: 2007-06-01, 17:16 ]
moze mi ktos jeszcze odpowie na 2 proste pytania
1. stabilizatory moga być to: 7815 i 7819 (bo w sklepie w ktorym chce sie zaopatrzyc we wszystkie czesci nie ma 78M15 i 79M15
2. zasilac moge to z transformatora 2x24V? kostka wytrzymuje tyle, ale nie wiem jak bedzie ze stabilizatorami i kondensatorami na 25V
 
Bedziesz mial po wyprostowaniu +-33V a przy duzym napieciu sieci nawet wiecej wiec te stabilizatory odpadaja. Zazwyczaj zasilacz robi sie na rezystorach i zenerkach. Zobacz przyklejony temat TDA w subie...
 
mam nadzieje ze irek znowu sie pojawi ;)
znalazlem sobie taki schemat http://www.nikomp.com.pl/zestawyJ/J-2650.htm tam u dołu jest zasilacz na zenerkach, w takiej sytuacji z układu przedstawionego na stronie http://www.sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AVT1281.pdf wywalam kondensatory C7 C8 C9 C10 oraz mostek prostowniczy a w miesjcu gdzie jest oznaczone trafo podłączam zasilacz tylko czy teraz muszę gdzieś dać mostek prostowniczy? czy zenery spełnią tę funkcję?
w takiej sytuacji przy nie duzym napieciu stabilizatory muszą zostac? czy moglbym je wywalic?
 
wywal stabilizatory i zastap je zwora a w otwory od razu wlutuj zenerki 12V. Wywal mostek i podlacz zasilanie glowne przez te rezystory. Przy Twoim zasilaniu lepiej bedzie dac 1,5-2,2k min 0,5W bo beda gorace.
 
o cos takiego chodziło?
1. coś mi nie pasuje w zworach zamiast stabilizatorów, ale niech wypowie się ktoś kompetentny
2. muszę jeszcze dać "za" zenerkami kondensatory 1000uF ?

[ Dodano: 2007-06-02, 22:30 ]
coś mi sie wydaje że zwory powinny być trochę inaczej, tak właśnie stwierdziłem po polaryzacji kondenatorów, oraz zauważyłem że w tym co napaprałem górna zwora łączy + i GND, poczekam moze ktos mnie poprawi
 
No na moje oko to te zwory krotsze powinny byc zeby laczyly nie mase z zasilaniem a ta scierzke co znajduje sie pomiedzy wyjsciem trafa a masa.
Pozdrawiam!!!
 
tez odnosze takie wrazenie i chyba tak trzeba bedzie zrobic
ale jeszcze poczekam na opinie jakiegos specjalisty bo nie wiem czy dawac kondensatory filtrujace jeszcze?
 

to już chyba wersja końcowa z przerobionym zasilaniem
C16 i C17 to oczywiście elektrolity 1000uF a rezystory R_ na wejściu to jakieś 2k 0,5W
wywaliłem też całą ścieżkę gdzie była dioda
napięcie z transformatora to będzie 2x24V
będzie działało? :roll:

[ Dodano: 2007-06-03, 20:55 ]
TL072 jest podobno lepszy niz LM358, musze wprowadzic jakies zmiany, zeby zastosowac TL072? czy wystarczy wepchąć w podstawkę inny układ?
 
TL072 i LM358 sa pinami kompatybilne wiec wystarczy wlozyc scalak w podstawke.
Scalak pracuje tu jako wtornik wiec nie ma zadnego znaczenia jaki typ scalaka zastosujesz.
Gdyby pierwszy stopien mial jakies wzmocnienie to wtedy niskoszumny by sie przydal i wtedy TL072 albo lepszy NE5532 czy MC33078. No ale czy bedzie potrzeba dodatkowego wzmocnienia to sie okaze jak uruchomisz uklad i czy nie bedzie za cicho.
 
To się zobaczy jak zgromadzę gotówkę i zabiorę się za budowę (mam nadzieje, że z początkiem wakacji). Dzięki Irek za pomoc. Dobrze że są tacy spece na forum ;)
Dzięki i pozdrawiam
Wojtek
 
Powrót
Góra